Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)

autoreview

Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)
Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)Mercedes-Benz A 250 e Business Solution AMG (2020)

Signalement

UitvoeringA 250 e Business Solution AMG
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf5.300 km
KM-stand laatst21.800 km
Lezerswaardering: 79%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Kwaliteit Mercedes onmiskenbaar

  • 21.800 km

Nadat ik besloten had, om mijn auto, een Citroën Berlingo 2019 diesel 130 pk , in te ruilen , ging ik op zoek naar een nieuwe (of demo met weinig kilometers)
Ik wilde een kleinere, sportieve auto omdat ik niet een 2e grote auto ( de andere is een Renault Kadjar 2019) nodig had.
Op advies van zoonlief ( ik koop regelmatig auto's maar nog nooit een van de "big 3") moest ik maar eens een Premiummerk aanschaffen!
Omdat Audi en BMW volgens velen behoorlijke mankementen vertonen, werd het dus het merk met de ster.
Na een proefrit in November 2020 met een demo C-klasse benzine automaat en daarna een A-klasse hybride ging mijn voorkeur meteen uit naar de A-klasse: de auto ( lees: automaat en het elektrisch rijden) reed veel prettiger. En ivm de toekomst- we zullen uiteindelijk allemaal ooit elektrisch moeten rijden ivm CO2- dus ook een stap richting toekomst.
Deze proefrit was bij Mercedes Wensink in Zwolle. Zeer vriendelijk personeel en - zoals ik eigenlijk wel verwacht had- helemaal niet arrogant.Overigens : ook over de andere vestigingen van Wensink alleen maar lof!
Omdat ik erg veel moest bijbetalen en de auto particulier rijdt, heb ik even pas op de plaats gemaakt . Ik had immers een prima, betrouwbare auto.
Ondertussen (het bloed kruipt waar het niet gaan kan!) verder online gekeken en uiteindelijk opnieuw een proefrit gemaakt half December bij Wensink in Apeldoorn daar stond nl. mijn gedroomde A klasse demo, een Business Solution en AMG line in Poolwit.
De auto beviel super, comfortabel, auto heeft aan bestuurders-en bijrijderskant automatische stoelinstelling voor 3 personen, schuif/kanteldak, fijne stereoinstallatie ("Advanced dolby surround system" ) en geweldig interieur Business Solution Plus en AMG, (oa alcantara sportstoelen voor met stoelverwarming) , dode hoek assistent, nightpakket, multibeam LED koplampen, keyless go). Bovendien een afneembare trekhaak, dit maakt de auto weliswaar niet mooier, maar kan wel makkelijk zijn!
De auto gekocht en omdat het een demo was, moest hij nog tot half januari 2021 dienst doen.
Begin Februari is de auto in mijn bezit gekomen.
Ik had vooraf thuis al een laadstation gekocht en aangesloten. De auto kan max 7,4 Kw per uur laden. Dit betekent dat ik 1 u.45 minuten nodig heb om hem van 0 tot max 70 km op te laden.
Tot vandaag heb ik 21800 gereden, waarvan ruim driekwart puur elektrisch. Ik moet 55 km woon-werkverkeer afleggen plus nog zo'n 15-20 km huisbezoeken.
Ik hoef maar 2 uur per dag te laden op het werk( via stopcontact, 2,3Kw) om geheel elektrisch rijden. Dit is in de zomer haalbaar, in de winter is de accu nauwelijks op te laden op het werk via het normale stopcontact, dus dan rijd ik een aantal kilometers op benzine.
Benzine tanken doe ik dus nauwelijks , maar daarvoor heb je ook een dure hybride gekocht!
Het elektrisch rijden loont zich net name in de stad en doorgaande 80km wegen, omdat de auto oplaadt bij remmen en gas loslaten. Op de snelweg rijd je de accu erg snel leeg, dus moet je veel snelweg rijden zou ik eerder voor een geheel elektrische auto kiezen.
Elektrisch rijden is geweldig, lekker stil en super snelle acceleratie!
De auto rijdt op benzine fijn, maar je kunt merken dat het een zware auto is, door de 200kg wegende accu( gewicht auto een dikke 1500kg) M.n tijdens remmen merk je, dat je een zwaardere auto rijdt.
Pluspunten:
-automaat fijn afgesteld, de flippers werken perfect en zo kun je ook desgewenst zelf schakelen en nog sneller accelereren.
-comfortabel interieur: fijne stoelen , -automatische stoelinstelling fantastisch , een zinvolle investering indien je vaker met meerdere mensen de auto gebruikt!
- 3 standen stoelverwarming werkt snel.
-interieur voorverwarming via Mercedes Me app super( 10 minuten voorverwarmen maakt ook ijskrabben onnodig!),
- mercedes me app praktisch: je ziet alle gegevens van de auto via je telefoon ( bv hoeveel km je nog kunt rijden, of alle ramen gesloten zijn, bandenspanning etc.
-dashboard is prachtig, groot display met allerlei instelbare kleuren. Het lijkt in het donker net een echt ( weliswaar klein) droomschip!Zelfs de hoofdsteunen en voeten

worden verlicht!
-Prima muziekinstallatie " advanced" ( is beter als de standaard installatie af fabriek)
-Oneindig veel instelmogelijkheden display
- 4 rijstijl instelmogelijkheden , elektrisch, comfort, sport ( benzine) en individual ( dit laatste is me nog niet duidelijk)

Minpunten:
-Lage instap( noot: ik ben de laatste 15 jaar alleen hoge instap gewend en bovendien moet ik elke dag vaak in en uitstappen)
-Oppassen voor drempels en stoepranden: snel een beschadiging opgelopen door lage snuit.
-Lane assist verschrikkelijk, je schrikt hier elke keer weer van. Je kunt dit uitzetten, maar dit moet je dan bij elke rit weer doen.
-Tom Tom navigatie super slecht, onduidelijke en soms gewoon verkeerde info.Een straatnaam die al 5 jaar bestaat werd niet gevonden.... Hopelijk wordt dit bij de 1e beurt op 20 Oktober (25000km) opgelost.
-Sensoren gevoelig afgesteld en bovendien erg hard geluid ( dit geldt ook voor de akoestische waarschuwing dode hoek )

- Verbruik na 22200 km : brandstof 1.5 liter/100 km elektrisch : 13,9 Kw / 100 km
-Onderhoud: de auto krijgt op 20 Oktober de 1e beurt. Tot nu toe geen onderhoudskosten of mankementen gehad.
-garantie: mercedes is klantvriendelijk mbt evt verlengen van de fabrieksgarantie: je kunt elk jaar opnieuw weer de garantie verlengen voor een schappelijke prijs. Dit is bij andere merken - ik spreek uit eigen ervaring- vaak niet zo.
Prijzen: 1 jaar €255, 2 jaar €422, ,3 jaar €607.

Update A beurt 20-10-2021 : €350, incl batterijtjes voor de keyless go. Forse prijs, eigenlijk alleen olieverversen. Niet zeuren, Mercedes is duur qua onderhoud, dit wist ik vantevoren!
Update navigatie: de navigatie werkt nu zoals het zou moeten, ik heb hem anders ingesteld.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz A-klasse

Alphabet
Mercedes-Benz A 180 Business Line (5D/7A)
€ 629
 
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz A 180 Business Line (4D/7A)
€ 640
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (17)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens