Mercedes-Benz A 180 d Business Solution (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A 180 d Business Solution |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 18.000 km |
KM-stand laatst | 32.000 km |
Eerste (bedrijfs)wagen
- 32.000 km
Dit was de aanloopwagen die m'n werkgever me had gegeven toen ik mijn rijbewijs haalde twee jaar terug.
Was een erg aangename verassing toen ik bij de fleetparking aankwam, en vervolgens dan ook zelf geen wagen meer besteld.
Erg goede punten in mijn ogen:
-- Infotainment --
Beste dat ik al gezien heb. Enorm intuïtief, vrij snel. Is gewoon modern goed gebouwd systeem, dat standaard wel wat features biedt. De navigatie heeft me nooit in de steek gelaten. Live traffic is duidelijk en correct, en navigatie heeft nooit issues gegeven (Belgie, Nederland, Frankrijk, Duitsland). Aansturing ervan lukt goed met touchscreen op het stuur en op de middenconsole. Alhoewel je wel moet kijken naar het scherm altijd.
-- Aandrijving en besturing --
Zit veel leven in, voor het "motortje" dat er in zit. Je kan goed snel gas geven om even in te halen. De besturing voelt vrij direct naar mijn gevoel. Verbruik zat over 32.000km rond 5.1l/100km. De hele rij- & stuurbeleving is spot on. Ie stuurt hoe je wilt, en doet nooit gekke dingen.
-- Het interieur --
Dit ziet er gewoon fancy uit. Veel blikken van gekregen bij vrienden/collega's (toch altijd wel een beetje leuk). Halflederen zetels zijn erg aangenaam en gemakkelijk proper te houden. Voor de goedkoopste wagen van Mercedes te zijn voelt dit echt premium, en een pak fancier dan soortgelijke wagens (qua prijs of klasse).
OK punten:
-- Ruimte --
Ruimte is voldoende voor dit klasse wagen. Met een klein baby'tje en vrouw kan je nog wel wat uit de voeten. Voor vakanties van langer dan een weekend heb je echter een dakkoffer nodig.
-- Comfort --
Zitcomfort is goed, ook voor langere ritten.
Mindere punten:
-- Erg harde ophanging --
Ophanging is vrij bruut. Putjes doen de hele wagen schokken, en geven een harde knal aan het chassis. Verlaagt het rijcomfort enorm als je over niet al te beste wegen moet. Je krijgt ook gewoon wat stress bij zo'n knal, wat de rijbeleving stuk minder maakt.
-- Automaat --
Automaat versnelt soms wat trager dan je verwacht. Je moet 't gaspedaal een beetje kennen om te weten hoe je er snel even uit schiet. (Ik duwde 't gaspedaal altijd 1 à 2 seconden zachtjes in, om dan pas vol in te duwen. Dan reageert ie in één keer.)
-- Bodemvrijheid --
Verkeersdrempels zijn een drama. De bumper vooraan knalt erg snel en hard tegen de weg wanneer je een verkeersdrempel over wil. Moet je echt aan 20km/uur doen. Parking inrijden (overheen een goot/verlaagd voetpad) hetzelfde. Moet je echt aan 5km/u doen om geen hartaanval te krijgen.
-- Opties --
Sommige zaken zijn een optie, waar je het echt niet van verwacht. Bijvoorbeeld DAB-radio of Android Auto. Dat zijn opties van elks >€250 of iets! Voor een wagen van nagenoeg 33.000 euro! Was ik beetje gedegouteerd van.
-- Piano black --
De panelen in piano black worden onmiddellijk erg smerig met vingerafdrukken, en ze trekken erg veel stof aan. Ziet er wel mooi en shiny uit, maar ergens ook beetje goedkoop.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mercedes-Benz A-klasse

Lezersreacties (0)
Reageren