Mazda Xedos 9 2.5i V6 (1999)

autoreview

Mazda Xedos 9 2.5i V6 (1999)

Signalement

UitvoeringXedos 9 2.5i V6
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf169.673 km
KM-stand laatst169.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Xedos 9, one of a kind...

  • 169.000 km

Voorwoord:
Soms zie je van die auto's op de weg, waar je even de volle aandacht aan geeft. Je doet het stiekem vanuit je ooghoeken of je kijkt even om. Wat is dat nou voor merk auto? Die ken ik niet... ziet er best goed uit! Nou dat had ik dus ook met deze auto. Nu eindelijk na zoveel jaar een handgeschakelde versie gevonden in nieuwstaat. De meeste zijn namelijk met een automaat of hadden teveel kilometers. Gekocht via een dealer van een eerste eigenaar. Ben nu dus een trotse 2e eigenaar. Ik ben zelf een echte Mazda freak en heb hiervoor een 626, premacy en een 6 gehad en ik moet zeggen een Xedos 9 is echt "one of a kind".

Na de koop / de looks:
Standaard ziet de Xedos 9 er al bijzonder uit. Iets meer karakter dan de Xedos 6, maar ieder z'n smaak natuurlijk. De auto is lekker dik en breed. Al het luxe is natuurlijk van keizerlijke klasse en de Japanse designer heeft destijd echt z'n best gedaan. Deze versie is met full options, lederen bekleding etc. Uiteraard heb ik het een beetje gestyled zowel van binnen als buiten. Alarm klasse 4 erop, Een Bose GPS-DVD-Multi-media entertainment systeem (jaja ik houd van gadgets), Xenon 8000k met leds, verlaagd, verder 18 inch wolfrace velgen met sportieve hightech banden, de ramen laten tinten en natuurlijk de boel motorisch opschonen (alle filters vervangen, olie wissel, bougies, wissers vervangen). Binnenkort Distributie-riem, Multi-riem en waterpomp vervangen.

Op de weg: door de 18 inch banden en verlaging een geweldige wegligging. In de bochten was het even wennen, maar met de juiste dossering gaat het best snel. Ik moet toch eerlijk zeggen, dat de Mazda 6 net iets beter is in de bochten, maar misschien moeten de nieuwe banden nog ingereden worden.
Voor de rest is het een zeer snelle luxe auto die menig andere verschijningen op de weg prima kan bijhouden en zelfs kan overtreffen. Het valt me op dat van de 0 naar 80 enorm snel gaat, ik had dit niet verwacht. Ik zal binnenkort een tijd meting doen en een rolbank test.

Kosten: voor nu ga ik de auto natuurlijk motorisch perfectioneren. K&N luchtfilter en misschien een chiptuning. De brandstofkosten vallen voor een 2.5i V6 mee.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.