Mazda Premacy 1.8 Active (2005) #3

autoreview

Mazda Premacy 1.8 Active (2005)
Mazda Premacy 1.8 Active (2005)Mazda Premacy 1.8 Active (2005)Mazda Premacy 1.8 Active (2005)Mazda Premacy 1.8 Active (2005)Mazda Premacy 1.8 Active (2005)

Signalement

UitvoeringPremacy 1.8 Active
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf210.000 km
KM-stand laatst248.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een betrouwbare roestbak!

  • 248.500 km

In 2020, middenin de Coronatijd kochten we de Mazda. Onze trouwe Fransoos, de Renault Scenic had het begeven en ik wilde persé weer een auto op gas. Een goede Scenic op gas was niet te vinden en we hadden snel wat anders nodig. Deze Mazda kwam op Marktplaats voorbij en stond ergens in Drenthe bij een handelaar die normaal alleen export deed. Maar vanwege de Coronacrisis was er geen export mogelijk. Dus deze kon ik kopen, maar hoefde verder niks te verwachten. Het was graag of niet. Van binnen was hij bijna als nieuw, alleen rondom had hij wel schade en achter onderop de kont en in de spatborden roest, best veel roest! Er moet snel een keuze gemaakt worden dus kochten we de auto voor €1200,- De eerste 1.5 jaar ging het best aardig goed, kwam zo door de APK maar de roestduivel kreeg steeds meer grip op de carrosserie en overal rotte hij behoorlijk. In 2022 is er een meter in de linker dorpel gelast. Ook bij deze auto gaf de LPG installatie problemen. Terugschakelen op benzine werd meer regelmaat dan uitzondering. Daar had ik hem niet voor gekocht en daarvoor is de wegenbelasting ook te hoog. Begin april 2023 heb ik hem naar mijn garage gebracht met een vastzittende achterrem en serieuze roestgaten, nu ook voorin de auto. Met de vraag of het nog de moeite waard was om hem ter keuring aan te bieden.... Het antwoord was bedroevend en er zou voor 800 aan verspijkert en gelast moeten worden.
Erg jammer, vooral omdat er net 4 bijna nieuwe banden onder zaten. Nou ja, niks aan te doen... Ik vond het vooral erg zonde om hem naar de sloop te doen voor 150 euro met 4 perfecte banden. Dus zette ik hem op FB en daar kwamen zeker 30 reacties op van allemaal mensen die hem wilden voor de handel of export. Na wat heen en weer gemail met diverse mensen en afspraken die niet nagekomen werden mailde ene Mohammed uit Almere, het was een Libiër die heel veel export deed. Hij kwam vriendelijk en betrouwbaar over. Hij beloofde de volgende dag al op tijd bij mij ik het dorp te zijn (Groningen) en kwam met de trein en bus vertelde hij. En jawel, 's morgens om 10:15 kwam hij vrolijk het terrein van mijn garage op wandelen. We handelden papieren en geld af en hij vertrok fluitend (door de aanlopende achterrem) naar de haven van Amsterdam, waar hij nog foto's stuurde van de auto in de rij voor de boot. Deze roestbak krijgt gewoon een 2e leven in Libië, want motorisch is hij erg betrouwbaar, zolang je maar op benzine rijdt! En dat lukt daar zeker wel aangezien de benzine daar maar 0,03ct per liter kost...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.