Mazda MX-5 RF SkyActiv-G 160 GT-M (2018)
autoreview

Signalement
Uitvoering | MX-5 RF SkyActiv-G 160 GT-M |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 20.509 km |
KM-stand laatst | 30.000 km |
Een pure pret auto
- 30.000 km
Inmiddels mijn 3 Mx
Eerst een nc
Daarna een nd 1,5
Nu dan de 2l automaat
Als extra opties betere (semi race ) remmen
Bilstein pakket
Stage 1 chip nu rond de 180 pk
Geen comfortabele auto, klein maar 2 personen, hoop herrie
Maar een wegligging, snaar strak
Heel makkelijk op de limiet te rijden
Relatief snel, maar niet te snel
Een blikvanger om dat een rf niet zo vaak voorkomt vind het zelf de mooiste auto van de laatste jaren, subjectief natuurlijk
Kwa kosten is het een goedkope 2 de auto
Lage wegenbelasting weinig onderhoudt
Onderdelen banden e.d. ook erg goedkoop
Relatief lage afschrijving
De reden dat ik nu een automaat heb, mijn vrouw rijdt er ook wel eens in zelde maar
Zij wil nooit meer zelf schakelen
De bak zelf is helaas geen dct bak
Maar een traditionele met koppel omvormer
Nadeel van de targa kap is dat hij veel geluid maakt boven de 80 kmh bij geopende status
Bilstein set zorgt er voor dat de auto minder rol heeft, standaard vind ik dat dat te veel is in Duitsland constant 180 rijden gaat moeiteloos en ontspannen
Verbruik 7 l per 100 km
1,5 nd was ca 5,5L
Japans dus probleemloos
Eerste auto waar ik graag een stuk mee omrijd
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.