Mazda MX-5 1.8 S-VT Sportive (2001)

autoreview

Mazda MX-5 1.8 S-VT Sportive (2001)

Signalement

UitvoeringMX-5 1.8 S-VT Sportive
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf76.000 km
KM-stand laatst101.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mazda mx-5 1.8 Sportive H6

Dit is echt een fantastische auto, na mijn eerste auto wou ik altijd al een sportieve lage auto. De mx-5 kwam ik al snel tegen, dit bleek ook nog eens een roadstar te zijn, dus zodra het droog is en warmer dan 10 graden kan de kap omlaag!
Echter bleek deze auto ook nog eens heel betrouwbaar te zijn, op een enkel probleem na is het echt een geweldige ervaring om in deze auto te mogen rijden voor woon werk verkeer.
Hardtop is ook echt een aanrader zodra je in de winter doorrijd, meer comfort en tovert de auto om in een sport coupé en daarnaast bescherm je de softtop tegen de winter.

Wat ik zo mooi aan deze vind is de korte schakelpook de lage zit en achterwiel aangedreven. De auto heeft een perfecte wegligging en deze versie met 6 versnellingen vind ik ook erg fijn en direct schakelen, bij mijn vorige auto was het meer een soepkom.
Ik heb er 205/40/17 zomerbanden onder zitten en nog steeds een redelijk comfort plus een heerlijke wegligging. 's Winters gaan de 195/55/15 winterbanden onder en geven meer comfort, maar ik miste wel mijn mooie zomervelgen.
De softtop sluit ook perfect aan en ik vind de windgeluids overlast ook minimaal.

Ik rij met mijn auto tussen de 1 op 12 en 13 met meestal lange afstanden.

Grote beurt (90.000km)
- Koelvloeistof motor vervangen ivm. lekkage

Kleine beurt (100.000km)
- Geen problemen

Auto moet nu helaas verkocht worden ivm. gezinsuitbreiding....

Verkoop auto

  • 101.000 km

Inmiddels is de auto verkocht, door gezinsuitbreiding moest ik er toch aan geloven om een grotere auto te kopen.
Voordat ik hem verkocht kreeg de auto natuurlijk nog een probleempje. Plotseling ging een keer de motor raar lopen en sloeg vervolgens af, het motormanagement lampje ging branden en ik kreeg de auto niet meer aan de praat, de ene dag ging het goed, de andere dag had ik er weer last van.
Het gebeurde vaak als ik een tijdje voor een verkeerslicht stond of in de file, je voelde de motor dan al steeds meer onstabieler lopen met als gevolg dat hij uitplokte.
De verkoop even uitgesteld om het probleem op te lossen.
Het probleem deed zich voor door in de "Nokkenaspositie sensor" die ikzelf voor 6 tientjes kon vervangen, zat vast met 1 schroef in het blok.

Vervolgens de auto verkocht en ik hoop nog steeds dat de koper mij niet meer zal bellen en net zoveel plezier van de auto gaat beleven als ik dat gedaan heb in de afgelopen 1,5 jaar tijd.

Deze auto ging ook met pijn in het hart de deur uit.
Maar daarna begon de zoektocht naar een nieuwe auto:
De Ford Focus C-max 1.6 TDCI Ghia met alles erop en eraan om de pijn te verzachten zal binnenkort voor de deur staan..

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens