Mazda MX-5 1.8 S-VT Sportive (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | MX-5 1.8 S-VT Sportive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 76.000 km |
KM-stand laatst | 101.000 km |
Mazda mx-5 1.8 Sportive H6
Dit is echt een fantastische auto, na mijn eerste auto wou ik altijd al een sportieve lage auto. De mx-5 kwam ik al snel tegen, dit bleek ook nog eens een roadstar te zijn, dus zodra het droog is en warmer dan 10 graden kan de kap omlaag!
Echter bleek deze auto ook nog eens heel betrouwbaar te zijn, op een enkel probleem na is het echt een geweldige ervaring om in deze auto te mogen rijden voor woon werk verkeer.
Hardtop is ook echt een aanrader zodra je in de winter doorrijd, meer comfort en tovert de auto om in een sport coupé en daarnaast bescherm je de softtop tegen de winter.
Wat ik zo mooi aan deze vind is de korte schakelpook de lage zit en achterwiel aangedreven. De auto heeft een perfecte wegligging en deze versie met 6 versnellingen vind ik ook erg fijn en direct schakelen, bij mijn vorige auto was het meer een soepkom.
Ik heb er 205/40/17 zomerbanden onder zitten en nog steeds een redelijk comfort plus een heerlijke wegligging. 's Winters gaan de 195/55/15 winterbanden onder en geven meer comfort, maar ik miste wel mijn mooie zomervelgen.
De softtop sluit ook perfect aan en ik vind de windgeluids overlast ook minimaal.
Ik rij met mijn auto tussen de 1 op 12 en 13 met meestal lange afstanden.
Grote beurt (90.000km)
- Koelvloeistof motor vervangen ivm. lekkage
Kleine beurt (100.000km)
- Geen problemen
Auto moet nu helaas verkocht worden ivm. gezinsuitbreiding....
Verkoop auto
- 101.000 km
Inmiddels is de auto verkocht, door gezinsuitbreiding moest ik er toch aan geloven om een grotere auto te kopen.
Voordat ik hem verkocht kreeg de auto natuurlijk nog een probleempje. Plotseling ging een keer de motor raar lopen en sloeg vervolgens af, het motormanagement lampje ging branden en ik kreeg de auto niet meer aan de praat, de ene dag ging het goed, de andere dag had ik er weer last van.
Het gebeurde vaak als ik een tijdje voor een verkeerslicht stond of in de file, je voelde de motor dan al steeds meer onstabieler lopen met als gevolg dat hij uitplokte.
De verkoop even uitgesteld om het probleem op te lossen.
Het probleem deed zich voor door in de "Nokkenaspositie sensor" die ikzelf voor 6 tientjes kon vervangen, zat vast met 1 schroef in het blok.
Vervolgens de auto verkocht en ik hoop nog steeds dat de koper mij niet meer zal bellen en net zoveel plezier van de auto gaat beleven als ik dat gedaan heb in de afgelopen 1,5 jaar tijd.
Deze auto ging ook met pijn in het hart de deur uit.
Maar daarna begon de zoektocht naar een nieuwe auto:
De Ford Focus C-max 1.6 TDCI Ghia met alles erop en eraan om de pijn te verzachten zal binnenkort voor de deur staan..
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.