Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Executive (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-7 2.3 DISI Turbo Executive |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 17 km |
KM-stand laatst | 81.000 km |
ERVARINGEN
- 23.105 km
Eindelijk! Afgelopen donderdag 14 februari de CX 7 mogen ophalen, Executive uitvoering, Brilliant Black met Sand beige bekleding, sunroof en Navigatie (Pioneer AVIC D-3 BT) helaas was de officiele kabelboom nog niet binnen dus is deze nog niet ingebouwd maar dat mag de pret niet drukken. De navigatie wordt dus achteraf ingebouwd en mag ik eerst even op en neer naar de wintersport.
De eerste versnelling is even wennen en doet nerveus aan, maar dat kan niet anders met zo’n vermogen. Wat een genot! Je zoeft werkelijkwaar over de weg en de hogere zit is een prima ervaring. Ik ben erg onder de indruk van de afwerking en de gebruikte materialen. De echte rijervaring komt dus komende week (Oostenrijk) en dan zal ik een paar foto’s en de bevindingen noteren.
Wordt vervolgd.
Update 10-03-08
foto’s worden nog ge-upload....
We staan nu op 3100 kilometer en we zijn op en neer geweest naar Oostenrijk. De auto ’even mee laten spelen’ op de duitse autobahn en ik, incl. mijn medepassagiers, waren onder de indruk... wat een geweldenaar en wat een fantastische motor.
De motor blijft oppakken en voelbaar versnellen tot aan de 200 km per uur.
Het verbruik met deze snelheden en door de bergen 1 op 7,8 dus valt me nog enigzins mee. Goede solide auto, strakke wegligging en het blijft leuk om mensen te zien ’omkijken’.
Tot nu toe nog absoluut geen spijt!
Update 31-10-08 :
nu 23000 kilometer.... ook op de zomervakantie geweest, blijft een heerlijke auto.
Ik blijf inherhaling vallen maar nog steeds een eye catcher, iedereen vol lof over deze auto (natuurlijk ook daar deze niet zoveel rondrijden)
PROBLEMEN
- 23.105 km
Helaas heb ik vernomen dat er vertraging is voor het inbouwen van de Pioneer Avic D3. Het schijnt (vooralsnog) problematisch te zijn deze te koppelen aan het Bose systeem.
Ik heb kenbaar gemaakt bij de importeur dat ze dit snel op dienen te lossen en ze houden mij op de hoogte...
Update: zoals beloofd zou ik de foto’s er opzetten met het pioneer navigatiesysteem, bij deze.
Verder niks dan lof voor deze auto. Huidige kilometerstand 7300 km en nog steeds bewonderende blikken.
nu 23.000 kilometer : geen problemen
nog steeds al een zonnetje
- 81.000 km
Wederom een aanvulling, weer een hele tijd verder.
Auto voldoet nog steeds prima, inmiddels bijna 3 jaar oud. HEt benzineverbruik is nog steeds aan de flinke kant, maar ik houd dan ook van pittig doorrijden en kan het niet laten af en toe flink in de toeren door te trekken. Zojuist (weer) terug van een zomervakantie met het gehele gezin en een koffer op het dak. Met een kruissnelheid van 150 km/p.u is het verbruik schrikbarend, met moeite net niet 1 op 7 gereden.
Betrouwbaarheid : nog steeds top, tot op heden nog niet een keer een verdacht rammeltje en/of reparaties. De regensensor begint ondertussen wel een eigen leven te leiden, daar moet ik eens een keer naar laten kijken. HEt model blijft nog steeds "redelijk exclusief " daar er niet zoveel van rond rijden.
Voor het eerst in mijn leven overweeg ik volgend jaar, na verstrijken lease periode, wederom dezelfde auto te pakken. Dat zegt genoeg over hoe enthousiast ik ben over deze auto.
Prijs kwaliteit verhouding is bij deze auto echt dik in orde.
Al bij al een nog steeds zeer tevreden mazda rijder!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.