Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury (2020) #6

autoreview

Mazda CX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury (2020)

Signalement

UitvoeringCX-30 SkyActiv-X 180 2WD Luxury
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst24.469 km
Lezerswaardering: 30%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1e ervaringen na de eerste kilometers

  • 10 km

Na het proefrijden in een Hyundai Kona, een Honda HRV, een Mazda CX3 is het uiteindelijk een CX30 geworden. Mijn vorige auto was een CX5 en die van mijn echtgenote een Kia Picanto, dus het moest daar iets tussenin worden. Zij wat groter en ik wat kleiner. Vandaar een cross-over.
De goede ervaringen die ik had met CX5 speelde uiteraard wel mee met de keuze.
De auto rijdt heerlijk. Goede vering, een stuk minder stug dan in de CX5. Veel knopjes, dus regelmatig het boekje raadplegen. De projectie in de voorruit is even wennen. De stoelen zijn smaller en de kofferbak is kleiner dan ik gewend was. De navigatie is ook wennen. Niet een touch-screen, maar draaien met de knop op het middenconsole. De rijinstructies zijn duidelijk. Over het verbruik kan ik nog niets schrijven.

10000 km verder

  • 10.080 km

Deze maand de CX30 1 jaar in mijn bezit en zitten de eerste 10.000 km er op. Probleemloos verlopen en bij de onderhoudsbeurt geen bijzonderheden. Tussendoor wel even terug geweest voor de dempers van de achterklep (terugroepactie). De auto wordt voornamelijk voor korte afstanden gebruikt. Het brandstofverbruik ligt dan op 1:12 Bij langere afstand was de meest zuinige verbruik 1:15.
De elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenstand is heel fijn. Bij flink gas geven maakt de motor aardig wat geluid, maar dat past wel bij de dan gehanteerde rijstijl. Automaat werkt goed. Aan het vrij snel op slot gaan van de deuren kan ik nog niet wennen. Moet toch maar nog eens eens het boekje induiken om dat anders in te stellen.

1e Mankementje

  • 24.469 km

Voor het eerst een kleine reparatie. Bij het openen van de achterklep hoorde je een knal. Volgens de monteur zou er iets van een palletje afgebroken zijn, dus moest het slot vervangen worden. Een paar dagen voor die afspraak klapte de rechter buitenspiegel niet geheel naar buiten. Slot vervangen en de spiegel zou iets te maken hebben met een software update. Alles doet het weer.
Ondanks deze kleine dingentjes bevalt de auto nog steeds goed.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda CX-30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.