Mazda CX-30 e-SkyActiv-X 186 Nagisa (2024)
autoreview
Signalement
Uitvoering | CX-30 e-SkyActiv-X 186 Nagisa |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2024 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand laatst | 87.000 km |
First steps in a Crossover
- 3.404 km
Een nieuwe lesauto, een nieuwe ervaring. Sinds de start van mijn rijschool heb ik achtereenvolgens een Opel Astra, BMW 3-serie, Alfa Romeo Giulietta, Fiat Punto, Kia ProCeed diesel & Kia ProCeed benzine gereden. Alle auto's, behalve de BMW, via dezelfde dealer. Niet altijd voor de hand liggende leswagens. Ben niet merkvast en vind autootjes leuk. Dus kijk ik vooral eerst naar de vormgeving. Doet de 'surfacing' (jaha) me iets. En als dat zo is, dan kijk ik naar andere belangrijke zaken. Natuurlijk moet ik met meer praktische elementen ook rekening houden, dus rijden in een juweel met een kromme rug of dat je een bachelor moet hebben om je dash te oncijferen is ook weer niet de bedoeling. Nu dus voor het eerst in een 'echte' Japanner: een Mazda CX-30 SkyActive X 186 pk Nagisa, met zwarte accenten, een mild hybrid ook nog. 1 die ook in Japan is gemaakt en helemaal om Zuid-Afrika hier naartoe is verscheept. Een heuse cruise dus.
Hoe tot deze keuze gekomen? Voorname factor is daar dus het uiterlijk. Maar laten we het budget ook niet vergeten. En: stoelen moeten goede steun in de onderrug bieden. Tot slot, vanzelfsprekend voor iedere automobilist, er moet een drumstel in passen. Dan gaan we lekker op internet de fabrikanten af. Gewoon elk merk met een model dat binnen het budget past configureren. Soms weet ik al dat het een kansloze exercitie is, maar het is altijd goed om opnieuw bevestiging te krijgen van wat je krijgt voor je geld bij de diverse merken. Value for money. Ik ben niet zo gevoelig voor merkstatus, zoals dat voor een substantieel deel van ons kuddedieren wel het geval kan zijn en er koste wat het kost een paar ringen, een ster of Beierse wapenverwijzing op de neus moet pronken. Dat kan heel leuk zijn, want met een grote zak met geld kun je dan soms in een mooie auto rijden die je compleet onderdompelt in het afwerkingswalhalla, luxueuze, rijtechnische verwennerij en kloeke schroefstevigheid. Alleen ben je dan dus die grote zak met geld kwijt. Die je eigenlijk niet had. En hoewel persoonlijk, lang niet altijd zijn die auto's ook echt van een de ziel rakende schoonheid of van een door het brein gewenste betrouwbaarheid. Dus ... bij iets Duits kom ik niet snel uit.
Bij het prijzenniveau waar ik in zocht en wat ik mooi vond kwam ik grofweg uit op 3 Kia's: Ceed, ProCeed en XCeed; Hyundai i30 station, Seat Leon, Opel Astra, Peugeot 308 en de CX-30. Bij mijn eigen dealer (overigens een hele fijne!) kende ik de ProCeed natuurlijk al en reed ik een rondje in de XCeed. Deze auto's hebben exact hetzelfde interieur. En dat is erg goed als het gaat om lay-out, daar moet dan weer een Duitser achter hebben gezeten: je vindt alles heel makkelijk. En hoewel het niet als een heel modern en creatief dash toont, het heeft wel iets tijdloos en een vleugje voornaam. De afwerking in de zin van rammelvrijheid is erg goed. Gek dat je daar niet altijd wat over hoort in tests, ik zit de hele dag in een auto en kan me er dood aan irriteren als er iets klakt, klokt, knispertispert, reutelt, prrrt of zzzzmmmtt. Maar goed, waarom niet nog eens gaan voor een zeer fijne Kia. Want de ProCeed heeft me altijd behoorlijk bekoord en kwalificeer ik als de beste auto die ik tot nu heb gereden. Looks, ruimte in de kofferbak, stoelen, afwerking, rijeigenschappen, dashoverzichtlijkheid, waar voor je geld en betrouwbaarheid. Wat wil je dan nog meer. Niets eigenlijk. Maar ja, ik wil soms weer eens iets anders. Ja echt. En Mazdaleasing kon voordeliger zijn dan de lokale eigen leasetak van de dealer. Dan slaat de keuzewijzer toch door naar die kant.
Dan de i30 station. Ik kon een witte met strakke 18" velgen rijden met aangetipte koplampen als facelift. Een in die trim redelijk strak ogende bak, met ietwat anonieme kont. Alles er op en er aan natuurlijk, inclusief een leuk sportief standje in rijmodus. Het interieur was inmiddels wel wat gedateerd in vormgeving en gebruikte materialen, maar zag er verzorgd uit. Dash tikje truttig ergens. Stoel zat wat hoog op de laagste stand. Maar verder reed hij niet verkeerd. En ook de laadruimte was natuurlijk voor mijn drums ideaal. Helaas ging het in de nazorg (offertebieding en communicatie daarover) bij die dealer niet goed. Er werd niet gereageerd of pas laat en op het laatst heb ik bedankt. Onbegrijpelijk, je wil toch een auto verkopen, niet?
De Seat Leon. Op zich een goed contact met de verkoper over de mail. In de showroom was ie wel wat vluchtig in de aandacht. Hij had zich een maniertje ontwikkeld waarmee hij dacht dat de klant zich wel aandachtig behandeld voelt, maar daar kijk ik zo doorheen. Er zat dus wel een ietsje teveel van zichzelf bewuste praatjesman voor me. Maakt niet uit, heb ik weer wat interne gniffelmomentjes, geheel voor mezelf. Afijn, het rijden in een Seat. Duidelijk een VAG-product. Dat niet zo hoogwaardig mag zijn als een VW. Dat betekent: strakke naden en aansluitingen in het interieur, maar materiaalgebruik haalde het gewoon niet bij de ProCeed. Daarin voel je toch meer degelijkheid, meer auto. In de Seat Charlie & the Chocolatfactory decorstukken: plastic. Wel leuke lijnlichtjes en digitaal dash. Parkeerde ook zelf in geloof ik. Maar om op hetzelfde niveau van uitrusting te komen als de ProCeed, begon het al au te doen. Bovendien was er dan ook geen sprake van een vergelijkbare motor. Exit Leon.
Toen de Astra. Even terug naar de dealer waar ik mijn eerste lesauto had aangeschaft en die het heel goed doet in Woerden en omgeving en inmiddels al ook Alfa Romeo/Fiat/Jeep/Abarth, Kia, Peugeot/Citroen en Aiways verkoopt. Het zou gaan om de Sportstourer. Achterbak: check. Rijden was prima. Ook te krijgen in heel mooi cobalt blue. Stoelen: hoewel goed, toch niet zo goed als die van de Kia, maar wel check. Zijn we toch al een aardig eind op weg? Alleen, het uitrustingsniveau: minder voor meer. 1.2 motor met 130 pk (komende uit de Kia met 1.5 en 160). En kwaliteit interieur niet slecht, maar geen ProCeed.
De Peugeot 308. Interieur is eigenlijk van exact dezelfde kwaliteit als de Astra. Zelfde stoelen, zelfde materialen etc. Gekke gewaarwording, je zit in een Duitser en in een Fransman, maar het lijkt erg op elkaar. Zelfde motor ook. Mooie auto. Maar ook dat het instrumentarium boven je stuur uit zit en het stuur daardoor wat onnatuurlijk naar beneden moet, kon mij niet bekoren. Ik ben echt van het mooie, maar daar hebben ze dit niet om bedacht. En als de oplossing dan eigenlijk niet echt werkt, bedenk dan creatiefs dat beter werkt. Al met eigenlijk om dezelfde reden als de Astra toch geen alternatief.
En dan de CX-30. Die ik eigenlijk voorafgaand aan bovenstaande alternatieven had proefgereden en meteen indruk maakte. Waarmee? Ten eerste de afwerking van het interieur. De gebruikte materialen zijn echt heel mooi. Natuurlijk is de onderkant ook hard, maar dan is dat nog wel van een hoogwaardiger aanvoelend hard plastic, voor zover dat kan. Duidelijk hoogwaardiger dan dat van dan de andere auto's en dat geeft je een voornaam gevoel. Natuurlijk is dat niet het enige waarop je kiest, maar als je dat krijgt voor hetzelfde geld, dan is dat meegenomen. Ook over de hele vormgeving van het dashboard is duidelijk nagedacht, zowel esthetisch als functioneel. Logisch en heel mooi. Dan was de isolatie goed voor elkaar, stuk stiller dan in de Kia, dat was 1 van diens minpuntjes. Je hoorde wel wat afrolgeluid van de banden in de ProCeed. De zit in de stoel. Eigenlijk prima, met standaard al voldoende steun in de onderrug en fijne zijdelingse steun op zowel de rugleuning als de zitting. Alleen is de zitting net wat te kort. Voor mijn gevoel nog net ietsje korter dan in de Kia de zittingen waren. Toen gingen we rollen. En dat was ook heel fijn. Natuurlijk voelt het niet zo aan als een laagliggende auto, maar de besturing was met wat meer weerstand dan in de Kia, aardig precies en met een wat dikker stuur, dat houdt toch lekkerder beet. En: de koets bleef goed vlak in de direct in te sturen bochten. Schakelen: fantastisch. Kort pookje en korte directe en precieze stille slagen. Stil? Ja, want in de Kia was daar denk ik ook wat op bespaard, waardoor je de pook bij schakelen altijd een soort van klakkerig geluid hoorde maken. De rijbeleving in de CX-30 is dus erg prettig: sportieve tint met toch comfort omdat het zo stil is, je wat hoger zit en oneffenheden prettig worden weggefilterd. Tot zover even de indruk tijdens de proefrit, want het was duidelijk: de Seat, de Astra en de 308 waren geen match voor de CX-30. Niet vervelend bedoeld en ieder zijn smaak en beoordeling, maar als je beleeft hoe een auto aanvoelt als je hem rijdt, dan is de CX-30 gewoon duidelijk een echte degelijke doortimmerde auto met goede afwerking en goede rijeigenschappen in combinatie met een behoorlijke motor. Over dat laatste zo meer. Het is niet laatdunkend of denigrerend bedoeld, maar de ander auto's voelden wat minder volwassen aan. En dezelfde ervaring had ik met de ProCeed. Het zegt niet alles, maar misschien wel iets over wat Aziatisch als concurrentie is t.o.v. Europees. De Hyundai was prima, maar duurder in de lease en niet zo hoogwaardig afgewerkt. Alleen de Kia's waren een goed alternatief en boden nog net wat meer luxe voor het geld (o.m. volledig digitaal instrumentarium, verwarmbare achterbank, automatisch openende kofferklep, verwarmbaar stuur, wat kleine dingen als lichtmetalen pedalen en aluminium afwerkingsstrip in deuropeningen), maar zoals gezegd alleen om de gewenste verandering i.c.m. de leasekosten, vielen ze toch af voor dit moment en zo werd de Mazda het met zijn head-up display en adaptieve cruise control. Geschiktheid als lesauto? Dat is relatief. Maar zicht rondom, gebruiksgemak dash, stoelen, zit achterin, algehele handelbaarheid en koppeling specifiek zijn punten die wat gewicht in de schaal leggen. Maar tegelijkertijd moet een aspirant bestuurder uiteindelijk in elke auto kunnen rijden en doen ze het er maar mee is mijn gedachte. Dus welke auto je kiest als instructeur is grotendeels afhankelijk van wat je zelf belangrijk vindt. Ik vind autootjes toevallig leuk en laat dat meewegen binnen mijn -mede door je privé situatie bepaalde- financiële grenzen.
Dan even verder met het gebruik tot nu toe, de grofweg eerste 3.500 km. Het rijdt heerlijk, ook de iets hogere instap en zit is fijn en verder zit je diep genoeg. Dat gevoel wordt ook bevorderd door de hoge deuren en lage ramen. Het hoogwaardige interieur en de stevige rijbeleving geeft me een beetje het gevoel in een exclusieve auto te rijden.
Praktisch gebruiksgemak: geen zoeken geblazen in het interieur, dus logisch ontworpen. Wel wennen: geen touchscreen, maar met draai-/drukknop en hoger geplaatst scherm. Wat is daar nou beter aan? Mazda zegt schijnbaar: aandacht makkelijker op de weg, want scherm ligt dichter bij je blik op de weg en je hoeft niet te kijken waar je je vingers op een touchscherm plaatst. Het voordeel is er, maar niet zo groot als wellicht wordt gesuggereerd. Wat is makkelijker in de Mazda: je hand die niet beweegt door het schommelen van het rijden als je op een touchscreen iets wil aanraken en je kijkt inderdaad wat minder ver van de weg af. Maar, waar je niemand over hoort: als de menustructuur tegelijkertijd wat meer stapjes vereist, ben je wel langer bezig en je moet elke keer dat je een stapje zet met de menuknop wel op het scherm kijken. Dus wat is dan beter: een touchscreen mits met een goed toegankelijk en weinig stappen benodigde menustructuur of je hand op een menuknop in de middenconsole en wat vaker naar een iets dichter bij de weg gepositioneerd scherm kijken. Ik moet zeggen: het is in de Mazda zeker fijn wat dat betreft, maar de menustructuur vereist wel wat vaker kijken en in de ProCeed was de menu-overzichtelijkheid dan ook beter. In de Kia kon je ook makkelijker wisselen tussen je radio en media op je telefoon: 1 aanraking. Ook het intoetsen van een bestemming is in de Mazda bewerkelijker omdat je met de draaiknop door een ronde lettercirkel moet wandelen. Het is dan makkelijker het via spraakbesturing te doen, wat in principe goed werkt, behalve dat sommige adressen niet goed worden herkent, hoe je het ook uitspreekt, maar dat was in de Kia ook. Ook als de navigatie bij het bereiken van de bestemming toch niet uitgaat, is dat in de Mazda 3 handelingen en in de Kia was dat er 1 om het wel uit te zetten. Over de actualiteit van de kaart en de precieze locatie van de bestemming kan ik later pas wat zeggen. Snelheden in het systeem van snelheidsbordenherkenning of in de kaart kloppen niet altijd en ook doet ie soms raar op de snelweg, staat er ineens 50 km/u terwijl dat niet in de werkelijkheid het geval is. Ook geeft ie een menu van o.a. parkeren en tanken in beeld, wat naar mijn idee is uitgezet in het menu, foutje in de software? Wat de CX-30 ook heeft is een head-up display. En dat is best leuk en ook wel handig. Alleen moet je echt wennen dat je niet naar beneden kijkt voor je snelheid. Je kunt het display in het menuscherm wat aanpassen, maar dat is maar zo beperkt dat ik me afvraag wat het dan nog voor zin heeft. Ik denk dat het het meest te maken heeft met dat Aziatisch zich meer bemoeit met wat voor jou veilig is. Je moet ook elke keer na starten de overschrijdingsmelding van de maximum snelheid uitzetten (is deze auto niet uniek in natuurlijk). Gelukkig kan dat via een knop op het dash.
Inmiddels dus wat km's gereden. Hier de plus- en minpunten van de CX-30:
+ Head-up display
+ Stilte in het interieur/isolatie
+ Interieurmaterialen hoogwaardig/premium gevoel
+ Knoppen dash makkelijk te vinden
+ Schakelen & sturen met gevoel/direct
+ Rijeigenschappen onderstel
+ 1 piepje bij openen achterklep alvorens de klep open gaat
- Zittingen iets te kort
- Traagheid draadloze oplader
- Bekerhouders die voor de draadloze oplader zitten (kan elkaar wat in de weg zitten)
- De klep van de middenarmsteun moet je eerst naar achter schuiven, dan kan die pas omhoog & bij neergeklapte achterbank kan dat niet
- Menustructuur/-overzichtelijkheid & benaderbaarheid items via draaiknop
- Het neerklappen van de achterbankleuning met de hoofdsteunen er op lukt alleen als de voorstoelen niet te ver naar achteren staan
- De achterbankgordels zitten door een houder bovenop de rugleuning van de achterbank, waardoor deze schuin voor de achterdeuren blijven lopen als de achterbankleuning is neergeklapt
- De menustructuur en -overzichtelijkheid van het infoscherm
Later meer; de sterren heb ik voor dit moment op 4 gezet en er volgen nog wat foto's.
Rammeltjes
- 4.012 km
Irritatie is bij mij naar boven gekomen - niet door het soms stuntelige gedrag van mijn leerlingen of aso-weggedrag van het overige verkeersdeelnemerscorps - maar van skriekjes en zoemtjens. Ergens in het dash zit een klein mini bzzzje. Het gordelslot bestuurderskant klakt (hoe is het mogelijk dat sinds de introductie van de autogordel anno 2024 zoiets nog niet onder de knie is en mij dit in mijn dagelijkse bestaan nog moet luciferren?). Tot slot rechts achterin een klakje, geen idee wat het is. Maar deze rammeltjes verwacht ik niet in een zo degelijk aandoende wagen. Hier ga ik dus maar eens voor bellen. Update 28-07-24/28.000 km: zoemtjes, resonanties en klakjes zijn niet verdwenen en komen uit de middenconsole, voor bij het dasboardkastje, middenstijlen/achterdeuren en linker C-stijl. Ik kan een miepert zijn, maar ik zit er elke dag de gehele dag in en niet alleen bij klinkerstraatjes komt het naar boven, maar soms zelfs door motorresonanties. Ik stoor me er kapot aan. Vooral ook omdat Mazda een soort van premium wil zijn, verwacht je dit niet bij zo'n mooi afgewerkte auto. Veel dingen in het interieur kun je een beetje bewegen, dat was in de ProCeed absoluut niet het geval, elke armsteun en bijvoorbeeld de afkapping van de A-stijlen zaten muurvast. Begrijp niet hoe Mazda het voor elkaar krijgt om alles met speling te monteren en overal resonanties uit te krijgen op deze manier. Het vergalt een beetje het plezier wat ik aan het mooie interieur en rijeigenschappen beleef. Het kan zijn dat ik hier wat star over ben, maar het irriteert me mateloos. Regelmatig geef ik een flinke klap op het resonerende onderdeel om er even vanaf te zijn.
Mini tussenstandje
- 4.341 km
Het rammeltje van het gordelslot blijkt van de klep van de middenarmsteun te zijn. Doe ik de klep open of naar achter of leg ik mijn arm er op, dan is het rammeltje weg. Update: het rammeltje van de middenarmsteun is verdwenen.
De traagheid van de draadloze telefoonoplader lijkt te komen door de beschermhoes. Doe ik deze af, dan lijkt hij vrij snel op te laden. In de ProCeed maakte dat niet uit naar mijn beleving. Update: dit lijkt toch niet uit te maken. Mogelijk door het te warm worden. Laatste tijd laadt ie weer iets vlotter op. In ieder geval niet zo vlot en betrouwbaar steeds hetzelfde.
Gebruikservaring
- 8.972 km
Even een tussenstandje na ruim een maandje rijden.
De rammeltjes. Ze zijn gebleven. Zijn meer knispers & knaspers en achterin een klakje. Eerste beurt staat ingepland en dan moeten ze er maar wat aan doen. De auto is mijn kantoor, rij er de hele dag in en als je bureau, stoel, vloer en computer op kantoor steeds knispers geven word je er ook kookoo van. Bovendien past het niet bij een zo mooi afgewerkt interieur.
Dan gebruiksevaring. Wat zijn handige dingen, wat zijn geen handige dingen. Ten eerste: bij ontgrendelen achterklep 1 piepje en niet 6 zoals bij de ProCeed. Dus dat is handig, niet 6 piepjes moeten wachten. Ook handig: er zit naast het kofferklepsluitknopje ook een kofferklepsluitknopjeplusdeurensluitknopje, top. Verder nog handig: 1 van de buitenspiegels die automatisch bij het inschakelen van de achteruitversnelling links of rechts naar beneden gaan. Kun je ook uitzetten door de switchknopjes van je spiegelverstelling uit te zetten.
Minder handig: achterbankleuning kan met de voorstoelen in de achterste stand niet vlak worden gelegd. Moeten de voorstoelen naar voren, maar dan zit ik daarna te dicht op mijn pedalen. Als je de hoofsteunen van de achterbankleuning er dan afhaalt, waardoor de voorstoelen weer net wat verder naar achteren kunnen voor het rijden, zet dan niet de achterbankleuning na gebruik weer als eerste omhoog, want dan kunnen de hoofdsteunen er niet op gezet worden omdat ze tegen het dak aankomen, dus dat moet met rugleuning schuin naar voren gedaan worden. Plus de gordels lopen dus schuin voor je achterdeur langs bij neergeklapte achterbankleuning. Verder onhandig: als Apple Carplay actief is en je drukt op de navigatieknop, gaat ie op Apple Carplay omdat ie standaard naar Google Maps wil, dat wil ik niet en dan moet ik eerst terugklikken tot ik in het hoofdscherm ben, vervolgens draaien naar het woord naviagatie en klikken en dan ben ik in de navigatiekaart van de auto. Ook niet handig: navigatie onthoudt veel recente bestemmingen. Op chronologische volgorde. Ik onthou de adressen en in zo'n lange lijst is het dan handig op alfabetische volgorde te kunnen selecteren, dat kan, maar iedere keer daarna start ie weer op chronologische volgorde en moet ik met 4 handelingen laten alfabetiseren. Hij houdt hem dan niet vast op alfabetische volgorde. Irritant. Bovendien kun je niet allerlei adressen onder namen opslaan, dat kan er maar met 4. Tot slot is het headup display, een hoog geplaatst centraal display en draaien en klikken met een centrale knop leuk en aardig voor de aandacht op de weg, maar als je menustructuur niet vlot is en een dus een hoop stappen vereist, kijk je alsnog zoveel naar het scherm -meer dan bij een goed uitgedacht touchscreen- dat het niet veel aan de veiligheid toevoegt.
Volgende keer meer!
Na 5,5 maand rijden
- 30.000 km
Na bovenstaande tijd en aantal kilometers is het oordeel: schitterende auto met erg fijne rijeigenschappen, een premium aandoend interieur en daarnaast enkele onhandigheden en zwaar irritante resonanties & knispers in het interieur. Elke keer als ik de auto zie staan tussen andere auto's, dan valt zijn kleur op en mooie neus en gewelfde motorkap, er staat wel iets in deze uitvoering vind ik. Hetzelfde gevoel geldt voor de gebruikte materialen in het interieur, het is gewoon heel mooi. Ook rijdt hij goed, vooral hoe hij stuurt, lekker direct wel, dus leuk in bochten en de carrosserie blijft daarbij mooi vlak. Veel plezier dus eigenlijk. Mijn drums passen er in. De stoelen zitten erg goed. Ik kan een knies zijn, maar helaas wordt dit plezier verstoord door de resonanties & knispers of rammeltjes zo je wil. Ik zit er de hele dag in en o o o, wat verschrikkelijk irritant en ook vind ik het de algehele kwaliteitsindruk van het rijden en het interieur verstoren, het past gewoon niet bij deze auto. Hoe krijg je het als fabrikant voor elkaar om na zoveel bouwervaring nog steeds auto's te bouwen waarbij interieuronderdelen knisperen en rammelen. Bij elke oneffenheid in het wegdek rammelt er gelijk iets mee in het interieur. Op vakantie in het buitenland was het helemaal een 'feest'. Helaas. Het is niet anders, maar het verstoort nadrukkelijk het plezier wat je wil hebben als je rijdt, en zeker als je de hele dag in een auto vertoeft, dan is het een beetje je 2e huis en wil je dit gewoon niet. Jammer.
Startkuch
- 87.000 km
Zo'n 2 - 3 maanden geleden was er een startkuch. Nu pas weer gehad. Wat gebeurt er: bij starten 'verslikt' de motor zich en start niet. Na even wachten moeizaam weer wel en rijdt dan met motostoringslampje maar 20 - 30 km/u. Daarna enkele keren starten, wat goed gaat en dan rijden en gaat het ook weer goed. Oorzaak heeft de dealer niet kunnen achterhalen. En blijkbaar is dit euvel niet bekend, want hoorde niet dat dit vaker voorkomt. Iemand die dit herkent?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mazda CX-30
Had je deze auto's al gezien?

Mazda CX-30 Homura | 7-inch digitale meterset | Achterklep automatisch openen/sluiten | Achteruitrijcamera
- 2025
- 10 km

Mazda CX-30 e-Skyactiv G 140 Nagisa | 7-inch digitale meterset | Achterklep automatisch openen/sluiten | Achteruitrijcamera
- 2025
- 10 km

Mazda CX-30 E-SKYACTIV X Nagisa | 7-inch digitale meterset | Achterklep automatisch openen/sluiten | Achteruitrijcamera
- 2025
- 10 km