Mazda 626 1.8i GLX (1998)

autoreview

Mazda 626

Signalement

Uitvoering626 1.8i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf62.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Techn.gegevens :
1840cc , 90pk , 66kw. Lengte : 4,59m (sedan), breedte : 1,78m.
Opties : ABS,airco,elekt.en verwarmde buitenspiegels,4 elekt.ruiten,skiluik,alu velgen,mistlampen,radio-cd speler + 10cdwisselaar, elektr.open dak,trekhaak.

Positief : gezond weggedrag , stabiel in de bochten,
ideaal voor snelweggebruik,opties zoals ABS,verwarmde buitenspiegels,airco,elek.open dak enz maken het rijden heel wat aangenamer.Veel ruimte voor de passagiers en een grote koffer. Verbruik bij gebruik buiten stadskern : +/- 7,5 liter.

Negatief : grootte bij gebruik in stadskern, motor heeft te weinig pk om vlot vooruit te geraken. Eens op dreef loopt alles soepel,maar sprintjes kun je er zeker niet mee trekken.

Voor het design val je of niet , is niet noodzakelijk een minpunt.

PROBLEMEN

Ik heb ondertussen reeds een nieuwe Mazda3 gekocht dus heb ik maar een 2 jaar met de wagen gereden.
Kosten heb ik er echter niet aan gehad.
Heb slechts 2 probleempjes gehad. Het eerste is vooral mijn eigen domme fout geweest. Op 89,000km is de aandrijfriem en het regelmechanisme vervangen.
De aandrijfriem diende sowieso al vervangen te worden op +/- 95,000km,ik had echter de motor te hoog in toeren (+/- 6000tpm) gejaagd waardoor er teveel druk kwam te staan op de reeds redelijk versleten riem. Tweede probleem : onlangs bleek de thermostaat afgesteld te worden nadat de koelvloeistofmeter hoge waardes aangaf.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.