Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2004)

autoreview

Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2004)

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst317.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 324.000 km

Prima auto, snel en gewillig met lekker veel koppel ideaal voor de lange ritten. Gelukkig zit er cruise op om al teveel snelheidsovertredingen te voorkomen.
Super veel plaats in deze wagen zeker ten opzichte van bvb een 407sw.
Het gemiddeld verbruik is op 140000km op 6.4l/100km, wat niet veel is aangezien mijn pittige rijstijl.
Onlangs geklokt op duitse autobaan volgens gps op 206km/h! Natuurlijk met rondje nieuw rubber(GY excellent 195/65/15 in V).
Deze banden bevallen prima en bij normale snelheden zijn ze zeer stil!

UPDATE 19/08/06
Op 120000 bij de grote beurt veiligheidshalve 2 nieuwe schokkers laten monteren achteraan (wat een verschil) van merk Kayaba.
Nu bij de 140000km beurt geen meldingen/storingen.
Dieselfilter kost wel veel 61€ + btw is meer dan geld genoeg.
In totaal was ik voor rondje filters diesel, lucht, oliefilter en olie) 270€ kwijt!

UPDATE 31/10/06
ondertussen de 155000km probleemloos gepasseerd en vorige week de winterbanden laten opleggen en uitlijnen(was dus niet nodig), olieverbruik op 15000 is nihil.op naar de volgende beurt bij 160000km

Op 160000KM niets aan te merken.

Nu 181000 kilometer beurt Voor alle veiligheid de voorste schokdempers laten vervangen. Dan is hij weer als nieuw. Ze waren aan vervanging toe wat de auto dook nogal fel tijdens het remmen.

200.000KM BEURT komt er aan ,maar weeral niets aan te merken! Deze auto blijft gewoonweg echte value for money!

215.000KM kleine beurt niets speciaal te melden, koppel, starten rijden doet hij nog steeds prima. Winterbanden laten monteren, controle remmen en voor veiligheid remvloeistof laten verversen(merkbaar verschil bij remmen) aanrader kostte mij 25€ bij fastfitter.

230000km kleine beurt met oliefilter (rijdt nog steeds super).

op 240000 is het grote beurt met distributieriem MET geleiderollen en spanrol
+ 2 nieuwe achterste schokkers(deze zijn volgens mij nog goed, maar is goedkoper dan in het decor te eindigen (langzame slijtage versus gewenning)
Hou jullie op de hoogte.

Dus juist grote beurt (pollenfilter, lucht- olie- dieselfilter vervangen + olie 5w30 ) voor 230€ (fastfitter)
2 nieuwe gasschokkers achter ( wezelijk merkbaar verschil !!!) 155€ gemonteerd.
distributiekit met nieuwe orginele spanninghouder deze kostte alleen al 215€!!!
dus dit alles samen was voor 937€ bij Fastfitter , netjes op tijd afgehandeld.
voor de rest geen opmerkingen of rare dingen dus op naar de 300000km :)

Wat betreft het geluid , ik rij met Good Year winterbanden en deze zijn opvallend stil, maar terechte opmerking hoor over dat rijgeluid. Laatst met A4 avant gereden; is een stuk stiller maar hoe klein vanbinnen en olie zuipen is echt niet normaal.
Ik wacht een jaartje met het kopen van een nieuwe 6 sportswagon. Kwestie van de kinderziekten uit dat nieuwe model te laten halen.
Trouwens deze motor is echt nog fit voor zijn KM´s, met nog steeds een goed koppel.


ONDERTUSSEN AAN DE 270000KM en vandaag 16/07/08 even kleine beurt met achterste remblokjes erbij , op 260000KM is er een terugroepaktie van Mazda geweest en is de intercooler onder GARANTIE!! vervangen.
opmerkingen op deze kilometerstand >> geen !! nog steeds waar voor zijn geld.
op naar de 300.000KM dan maar.

UPDATE 23 11 08
293000KM tijdje geleden grote beurt laten doen (filters,olie)en voor de 1ste keer naar de Autokeuring. zoals we ondertussen van Mazda mogen verwachten is de wagen glansrijk erdoor.Ook 4 nieuwe Michelin energysaver opgelegd, aanrader is stil en echt zuiniger! bij 120km/h staat boordcomputer op 5,3L/100KM
dus op naar de 300.000KM.


UPDATE 10 04 2009
alweer een tijdje ondertussen op de 317000 km met nog steeds goed klinkende motor en fijn koppel , ja nog steeds 1ste waterpomp, 1ste koppeling.
Auto is zijn geld zeker waard! ondertussen enkel een kleine beurt laten doen en zoals geregeld een additief in de dieselbak om verstuivers zuiver te houden.
motor blijft verbazen +punten voor mazda.(natuurlijk steeds rustig warm rijden.

UPDATE 25 5 2009

op 324000ruige KM´s is het gedaan , na een aantal gejaagde kilometers heeft een zuiger de geest gegeven! enorm veel onderdruk.
dus weg ermee maar moet toegeven dat hij zeker zijn geld absoluut waard was. gemiddeld verbruik 6,5 l/100km.pannes GEEN/
kortom MAZDA maakt goede bedrijfszekere auto´s

PROBLEMEN

  • 317.000 km

Buiten de krakende ruitenwissers GEEN!!! vervangen door Champion ruitenwissers.
Lichte ratel (pingelen) bij accelereren is door vervanging van de vacuumpomp opgelost, maar na enkele dagen weer hoorbaar. Rij nu al dik 100000km zo en blijft allemaal goed dus >geen zorgen .


317000KM GEEN problemen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.