Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2003)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 - interieurMazda 6 - interieur

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Mazda6 sportbreak touring 2.0 citd 88 kw is door mij op uiterlijk gekocht en om zijn prestaties. Een geremd aanhangergewicht tot 1600 kg gaf doorslag om te kiezen voor deze Mazda en om afscheid te nemen van de Avensis die niet meer mee mag zeulen dan 1.300 kg
Tijdens de proefrit vond ik het meubilair niet lekker zitten, maar met de uitgebreide verstelmogelijkheden moest dit naar persoonlijke behoefte aanpasbaar zijn.

PROBLEMEN

Te korte stoelzittingen. ( lengte bestuurder = 183 cm) Zet je stoel in een hogere stand, dan geeft dit doorbloedingsproblemen in het rechterbeen. Zet je de stoel lager, dan geeft dit het gevoel op een kruk te zitten.

Torsiestijfheid laat veel te wensen over.
Met meerdere passagiers aan boord onstaat bij snelheden boven de 130 kpu een zweverig gevoel van ongevoeligheid in het stuur. Met de caravan er achter treedt dit (on)gevoel al op bij snelheden van 90 kpu.

Het brandstofgebruik is bij de methodiek van het nieuwe rijden 1:14. in de dagelijkse praktijk ligt het gebruik dicht bij 1:13

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.