Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring (2002)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 - interieurMazda 6 - interieur

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 CiTD 120pk Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf81.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

MAZDA 6, hoezo betrouwbaar!!!

Nadat we afscheid hadden genomen van ons wonder op wielen (Mazda 323 FastBreak 2.0 D LX (1998)) moesten we door gezinsuitbreiding groter gaan rijden. Gezien onze super ervaring met onze Mazda 323 (zie mijn eerdere review) en de betrouwbare naam die Mazda heeft, kozen we voor weer een Mazda, maar dan een grotere: De Mazda 6!

Tjonge, jonge wat hebben we ons hierin vergist.
De eerste 50.000 km ging goed. Nauwelijks noemenswaardige gebreken. Gewoon een lekkere auto met vermogen.

Maar toen begon het...
Midden in de kou werden we overvallen door een technische storing van de moter. De moter kwam niet hoger dan 1100 toeren. Daar sta je dan met je 'betrouwbare' Mazda 6. We hebben ons, wachtend op de ANWB, warm gehouden met rum en dekens.

De ANWB kon ons niet helpen en heeft ons naar het NS-station gebracht.
De MAZDA Dealer 'gokte' dat het om de iCV klep ging, omdat dit soort klachten vaker voor kwamen.

Een nieuwe iCV klep erin en blij en in de veronderstelling dat het opgelost was, weer zorgeloos met deze Mazda 6 verder gereden.
Nog geen 2 dagen later: weer dezelfde klacht! Weer terug naar de Mazda dealer en de auto nogmaals doorgemeten. Men kon niets vinden, behalve dat de intercooler olie lekte en de auto radiator water lekte. Ach kleinigheidjes... NOT! En dan heb ik het nog niet eens over de kachelaanjager (om de Mazda 's winters sneller op temperatuur te brengen) die na 25 kilometer nog als een dolle loeit.
Lange tijd heb ik dus met een tijdbom gereden, een auto die op elk moment niet meer kon starten, olie en waterkoelvloeistof lekte.

Op een zondag steeg de temperatuurmeter naar kookpunt. Geen water meer in de radiator. Nog net doorgereden naar de dichtstbijzijnde benzinestation en nieuwe radiotor vloeistof gekocht. De weken daarna moest er zo nu en dan een liter koelvloeistof bij!

Kortom: deze Mazda 6 was een verschrikking om in te rijden. Met name de angst die je hebt en het panisch in de gaten houden van de temperatuurmeter op het dashboard.

Inmiddels een andere auto gekocht die wel voldoet.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.