Mazda 6 SportBreak 1.8 Touring (2004)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 - interieurMazda 6 - interieur

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 1.8 Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf60 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Uiteindelijk heb ik voor de Mazda 6 ’Navigator’ gekozen vanwege de uitstekende prijs/prestatie verhouding, aantrekkelijke vormgeving (vooral met lichtmetalen velgen), ruimte binnenin en betrouwbaarheid. Mijn auto was bovendien een actiemodel met een (naderhand) ingebouwd VDO Dayton navigatiesysteem. Dit extraatje heeft tot nu toe zijn nut ten volle bewezen, en werkt zeer nauwkeurig. Het enige minpunt hierbij is het feit dat het systeem niet op de speakers is aangesloten, waardoor je dus géén hoorbare navigatieinformatie hebt. De dealer heeft (na herhaaldelijk vragen) nog steeds geen uitsluitsel gegeven in hoeverre dit normaal is voor dit actiemodel.

In zijn algemeenheid ben ik zeer tevreden en rijd ik er elke dag weer met veel plezier in. Vooral tussen de 80 en 120 km/u rijdt de auto zeer relaxed, met een laag geluidsniveau. Inhalen gaat bij elke snelheid moeiteloos. De vering is duidelijk sportief afgesteld, waarbij alleen plotseling optredende korte oneffenheden nogal hard voelbaar zijn. Het brandstofverbruik is niet Mazda"s sterkste punt: 1 op 10-11 bij veel filerijden, anders 1 op 12.

De duidelijke pluspunten en enkele minpunten samengevat als volgt.
Plus:
- Zeer directe besturing bij alle snelheden, je hebt het gevoel altijd de volledige controle te hebben.
- Ergonomisch is het dik voor elkaar. Alles duidelijk afleesbaar, grote knoppen, heerlijk stuurwiel.
- Zeer goede voorstoelen, ook bij lange afstanden nooit rugpijn (ik ben 1.81m)
- Zeer goed volautomatisch klimaatregelingssysteem. Eén keer instellen, je hoeft er nooit meer aan te komen. Snel op temperatuur, snelle ’turbo’ voorruitontwaseming.
- Cruise control werkt perfect en makkelijk te bedienen
- Pedaalbediening voelt lekker aan, schakeling kort en direct, alleen de 5e is wat moeilijker te vinden.

Min:
- Motor wordt rond de 3500 toeren ineens aanzienlijk rumoeriger (in 5e versnelling bij ongeveer 130 km/u)
- De auto heeft met de geplaatste 16 inch lichtmetalen velgen en Turanza banden behoorlijk last van spoorvorming. Bij remmen of optrekken voel je het stuur dan duidelijk ’trekken’
- Er zijn nogal wat ’hoge tonen’ waarneembaar, met name bij koude motor. Het lijkt mij veroorzaakt te worden door aandrijfriemen o.i.d.

In tegenstelling tot andere meningen vind ik de kwaliteit van de radio en speakers heel acceptabel. Radioontvangst is bij mij altijd goed. De speakers zijn voor ’normaal’ gebruik van voldoende niveau.

PROBLEMEN

Geen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.