Mazda 323 F 1.8i GLX (1996)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 F 1.8i GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1996 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 120.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb deze auto aangeschaft voornamelijk vanwege de G3 LPG installatie. Bij aanschaf waren ook een sportief uiterlijk en airco de randvoorwaarden.
Tot nu toe is het rijden op LPG zeer goed bevallen, gemiddeld is LPG 75 cent per liter voordeliger dan benzine. Bovendien betaal ik per jaar slechts 200 euro meer wegenbelasting. Het enige nadeel is dat er een flinke tank in de kofferruimte zit. Maar die kofferruimte gebruik ik bijna nooit.
De auto rijdt ook redelijk sportief, d.w.z. stugge vering. Je zit best laag in de auto, dus is het af en toe lastig in/uitstappen. Verder zijn er lekker veel opbergvakken. In het model na de face-lift zijn er minder obergvakken.
De 1.8 motor is een lekkere motor voor de 323f, de 1.5 is eigenlijk onder de maat, vooral als je in de zomer nog de airco aandoet.
Een nadeel vind ik zelf dat het dashboard hier en daar wat kraakjes en piepjes heeft. Op lange afstanden irriteert dit.
PROBLEMEN
Buiten het reguliere onderhoud heeft de motor net een revisie ondergaan. Was een duur geintje maar is gelukkig weer zo terug verdiend met LPG rijden.
Binnenkort worden de achterste schokbrekers vervangen.
Nieuwe ruitenwissers, deze waren niet mooi meer door verweerde lak en beetje roest.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren