Mazda 323 1.3 LX (1990)

autoreview

Mazda 323

Signalement

Uitvoering323 1.3 LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Bij aanschaf heb ik me laten leiden door het leuke uiterlijk (leuke rode auto met sportvelgen). Helaas had ik beter meer aandacht aan de proefrit kunnen besteden: na een paar maanden bleek dat de koppeling vervangen moest worden. Samen met wat andere kleine dingetjes een reparatie van 1300 gulden. En dat op een auto van 5000... zonder garantie gekocht natuurlijk!

Daarna heeft de auto echter perfect gereden. Ondanks dat er door een vandaal een lelijke deuk in de deur is getrapt, waardoor ik het niet meer de moeite vond om de auto te onderhouden, heeft hij de laatste twee jaar zonder veel problemen 50.000 kilometer gereden. Over bergpassen, lange stukken autoweg, door sneeuw en regen, dagelijks op en neer 100 kilometer naar mijn werk... geen probleem. Hij rijdt lekker pittig en zuinig en het ontbreken van stuurbekrachtiging en andere luxe heb ik zelf nooit als een probleem ervaren.

Nu zal de auto niet meer zomaar door de APK komen:
De chassisbalken zijn verroest, de homokineet speelt op, de (dure) banden moeten worden vervangen, het dak is lek en hij ziet er gewoon helemaal niet meer uit, vanwege de deuk en het gebrek aan onderhoud. Dit in combinatie met de 205.000 kilometer en de wens om eens een andere auto te rijden zorgt ervoor dat ik gisteren een nieuwe auto heb gekocht - wel een Japanner, maar toevallig een Honda - die wel netjes een paar keer per jaar een beurt zal krijgen... De 323 mag nog tot de APK en dan breng ik hem zelf weg.

Kortom: een leuke auto, was ik er wat zuiniger op geweest dan had ik er nu iemand heel blij mee kunnen maken. Ik ben trots op hem dat hij het zó lang heeft volgehouden!

PROBLEMEN

- Defecte koppeling (145.000 km)
- Defecte radiator (165.000 km)
- Startproblemen bij vocht in combinatie met een paar dagen stilstaan (170.000 en 195.000 km)
- Dak lekt bij rails voor imperiaal (vooraan) (190.000 km)
- Homokineet versleten (195.000 km)

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens