Mazda 2 1.3 S (2010)

autoreview

Mazda 2
Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2Mazda 2 3-deursMazda 2 driedeurs

Signalement

Uitvoering2 1.3 S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf20.000 km
KM-stand laatst21.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mazda -2 1.3 S

  • 21.000 km

Op internet surfend zag ik dat er een Mazda 2 met weinig kilometer te koop stond. Naar de garage gegaan en de auto bekeken. Wat me toen opviel was dat het een mooi model was die op het eerste oog niet klein lijkt (in tegenstelling met een VW up). Na een proefritje de auto gekocht en een week latere kon ik hem ophalen.

Wat me bij het rijden meteen opviel is het sturen en schakelen. De auto stuurt heel direct en bij het schakelen heb je ook het gevoel dat je direct goed zit. De auto is op de snelweg ook redelijk stil, boven de 120 neemt het geluid zoals verwacht wel toe.

Er zijn ook wat dingen die tegenvallen. De 75pk motor is niet heel snel. Vooral als je een 160pk turbo motor gewend bent. Wil je een beetje leuk meekomen in het verkeer, dan moet je aardig gas geven. Dit gaat natuurlijk weer ten kost van het verbruik. De vering is stug, de bandenspanning stond vanuit de garage te hoog en toen was het comfort ver te zoeken. Nu de bandenspanning lager staat scheelt het wel een stuk en is het comfort toegenomen. Dan alsnog is de auto nog erg hard geveerd en je moet hier zelf van houden.

De veiligheidsvoorzieningen die de Mazda 2 standaard biedt zijn goed, zoals: DSC, airbags, ABS en EBD. Hierdoor krijg je het gevoel dat als er iets verkeerd gaat, de auto hierop in kan grijpen.

De standaard Mazda 2 heeft verder niet veel luxe aan boord. Dingen die (ik vind) standaard op de auto te horen zoals een airco en knoppen voor de radio op het stuur, zitten er niet in. Ik weet niet of dit bij andere auto's zo is, maar de Mazda wordt zeer snel warm (zomer). Als de auto goed warm is, dan valt het (zonder airco) niet mee op het wat koeler te krijgen. Ook als je eerst de auto op de airco af laat koelen en daarna uitzet, is het binnen een minuut weer warm. Dit kan ook liggen aan de kleur van de auto, die is zwart, maar ik raad aan om de auto in ieder geval van airco te voorzien.

Over de gebruikskosten en betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb nog niet genoeg kilometers gemaakt voor een onderhoudsbeurt en de betrouwbaarheid is vooralsnog goed, maar dit is nog maar over 1000 kilometer.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda 2

Gerelateerde forum topics

Praat verder op het forum