Mazda 2 1.3 BiFuel Cool (2012)

autoreview

Mazda 2 1.3 BiFuel Cool (2012)

Signalement

Uitvoering2 1.3 BiFuel Cool
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf15.000 km
KM-stand laatst17.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 15.300 km

Na 10 jaar een Deawoo Lanos (bouwjaar 1997) te hebben gereden, was deze na 335.000 km zo goed als versleten. Aangezien wij dik over de 20.000 km per jaar rijden, waren wij zeer gecharmeerd van een auto die op lpg rijdt. Welnu, die hebben we gevonden in de Mazda 2 1.3 BiFuel Cool. We hadden ontzettende mazzel dat we tegen een demo model met bouwjaar 03-2012 aanliepen, met maar 15.000 km op de teller! Vandaar de titel.

Wat een verademing was dat! Die Lanos begon aan alle kanten te rammelen, verbruikte veel olie en kreeg van allerlei andere bijkomende kwaaltjes. Na een paar dagen woon-werk verkeer ben ik enorm te spreken over de wegligging en stille motor van de Mazda. Wij zijn nog geen irritatiepuntjes tegengekomen. Het enige minpuntje vind ik dat het indicatielampje van de lpg installatie al begint te knipperen bij zo'n 250 afgelegde kilometers. Gisteren bij 280 km toch maar even gaan tanken, bleek dat we pas 18 liter hadden verbruikt. Aangezien er een lpg tank met inhoud 35 liter inzit, hadden we dus nog wel even kunnen doorrijden. 80% van 35 is zo'n 28 liter. Bij het huidige verbuik zou dat inhouden dat we nog 140 km hadden kunnen afleggen. Maar goed, dat is iets om in het achterhoofd te houden voor de volgende tankbeurt.

Omdat wij de Cool-uitvoering hebben, missen we een aantal opties die op de GT-M uitvoering wel zitten. De cruisecontrol had ik er graag bij op gehad, maar je moet wat te wensen overhouden :)
De eerste paar honderd kilometer waren een genotje, we hopen dat er nog vele volgen.

Een wat meer gedetailleerde review hoop ik later te uploaden zodat er wat meer gefundeerde info kan worden gemeld.

Vervolg

  • 17.500 km

Best tevreden met dit karretje. Mijn vrouw rijdt normaliter voor haar werk een Peugeot 106 (oud model) en vond dat altijd prima, maar zij neemt de Mazda2 nu 's avonds ook steeds vaker mee. Ik vind 't prima, ze krijgt 19 cent per kilometer en dat is met lpg best een leuke vergoeding!

We hebben gelukkig nog geen negatieve ervaringen gehad. De Mazda2 rijdt prima, we zeggen geregeld tegen elkaar dat het een verademing is, afgezet tegen de laatste stuiptrekkingen van mijn vorige auto, een Deawoo Lanos.

Het verbruik van de Mazda2 schommelt tussen 1 op 13 en 1 op 16. Bij veel snelwegkilometers zie je het verbruik stijgen, maar op de 80-km wegen daalt het dan weer aanzienlijk. Nadeel is wel dat we wat vaker aan de pomp staan, maar als ik dan ga afrekenen dan loop ik toch elke keer weer met een glimlach van oor tot oor, dat prijsverschil van zo'n euro per liter blijft fantastisch!

Tussentijdse conclusie: met veel plezier de eerste 2.000 km afgelegd zonder negatieve ervaringen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Mazda 2

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum