Lynk & Co 01 (2021) #5

Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021

Vallen en opstaan

• 250 km

Het bestelproces had de nodige haken en ogen, vanuit het hoge noorden was twee keer een bezoek aan Amsterdam nodig, om communicatiestoornissen op te lossen, software problemen door te nemen, maar uiteindelijk vond een week geleden de levering plaats in Diemen. Ik kreeg een duidelijke uitleg van de meest noodzakelijke functies, en had tevoren op internet de diverse beschrijvingen gelezen en de 140 kilometer naar huis verliepen prima.

De auto roept al diverse reacties op bij passanten, wat een mooie kar, wat is het enz. Voldoende stof voor een gezellig gesprek met een positieve insteek.

Ik ga nu eerst een maand rijden en als het bevalt wellicht langer. Nog wat onzeker over de computergestuurde functies.

Jammer dat vooraf geen keuze voor all weather banden mogelijk was.

Ik laat van mij horen

Zomer 2022

Na ruim een half jaar rijden, zijn we nog steeds tevreden over de auto, mede omdat de contacten met de Lynk & Co organisatie niet nodig waren.
Ik rijd dankzij de in de zomer haalbare 65 km elektrisch, en daardoor 60% elektrisch en 40% op benzine. Ik laad meestal thuis op, gewoon met de huisstekker, duur: 6 uur.
De auto rijdt prima en valt nog steeds op in de noordelijke regio.
Ik geef toe dat ik van de diverse mogelijkheden op electronisch gebied weinig gebruik maak.
Prettig is de adaptieve cruisecontrol, ik gebruik de routeplanners, hen geen favoriete radiostations, gebruik geen internetapplicaties, we rijden simpel van A naar B voor een redelijke prijs in een goede auto