Lexus NX 450h+ 4WD President Line (2024)

autoreview

Lexus NX 450h+ 4WD President Line (2024)

Signalement

UitvoeringNX 450h+ 4WD President Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst5.000 km
Lezerswaardering: 78%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een fijne auto

  • 5.000 km

Begin mei heb ik de auto opgehaald. Hoe ik bij deze auto gekomen ben is een verhaal apart dus dat zal ik jullie besparen. Het was in ieder geval een onverwachte keuze.
Het is de plug-in hybride uitvoering met een 2,5liter benzinemotor en ondersteuning van 2 elektromotoren (AWD), 309pk. Ik heb er nu een dikke 5k mee gereden en kan niet anders zeggen dan dat het een zeer fijne auto is.
Elektrisch bereik is opgelopen tot een 87km en ik rijd de meeste stukjes dus ook EV, alleen op de snelweg schakel ik naar HV.
Ik weet niet of alle PHEV's zo zijn, maar deze rijdt EV tot de batterij nog zo'n 30% heeft, dan schakelt ie naar HV. Dus je hebt altijd voldoende batterij om (zuinig) HV te rijden.
Zooals te verwachten rijdt de auto heerlijk, alles straalt rust en luxe uit. De auto nodigt uit zichzelf niet uit om het onderste uit de kan te halen maar als je de ruim 300pk aanspreekt is dit een genot, zowel in de stad als op de snelweg.
Ik geniet volop van de opties die de auto biedt tijdens het rijden. Zoals bij gas loslaten, dan wordt zonodig (elektrisch) afgeremd als je te dicht bij je voorganger komt en ook bij kruisingen remt ie zelf wat af (als hij herkent dat je dat op die kruising in eerdere gevallen zelf ook gedaan hebt (groene blaadjes op het navigatie scherm)).
1 klein minpuntje is dat de auto geen draadloos Android Auto ondersteunt (USA versie ondersteunt dit wel, maar de Japanse versie helaas niet).
Ik heb hiervoor een dongle aangeschaft (AA) die op zich prima werkt maar gebruik hiervan is toch met een kleine gebruiksaanwijzing, het werkt niet naadloos. Maar de ingebouwde navigatie voldoet in de meeste gevallen zeer goed. Pluspunt van de ingebouwde navigatie is dat je het navigatiescherm nog iets groter kan maken. Dat hele media scherm is trouwens zeer indrukwekkend.
Verder is de auto op zich geen opvallende verschijning, alleen 'kenners' herkennen (en waarderen) de auto.
Gebruikskosten heb ik 4 sterren gegeven vanwege de (aankomende) hogere MRB. Maar ja, thats the way the cookie crumbles, anders had ik hem niet aan moeten schaffen.
Over het verbruik: ik rijd de meeste stukjes elektrisch en volgens de auto gaat dat met ca 18kWh/100km. Dat was tijdens de zomerperiode, dit zal nu wel iets hoger worden. Benzineverbruik als ik HV op de snelweg rijd met ca 100km/h ligt rond de 5,3l/100km en dat vind ik prima voor deze ruim 2ton wegende zeecontainer (ik zal het zelf maar zeggen :))

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.