Land Rover Range Rover Velar D240 2.0 (2019)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Range Rover Velar D240 2.0 |
|---|---|
| Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
| Bouwjaar | 2019 |
| Jaar van aanschaf | 2024 |
| KM-stand bij aanschaf | 108.940 km |
| KM-stand laatst | 119.480 km |
Probleemwagen!
- 119.480 km
Jonge occasie Velar aangekocht met 108940km op de teller bij handelaar met 12mnd garantie en met laatste onderhoudsbeurt (factuur) JLR. Wagen sputterde bij testrit en verkoper heeft tussenbakrevisie laten uitvoeren voor verkoop. Het gesputter was nog steeds aanwezig en een paar dagen na de aankoop ging lampje motorstoring branden. Kreeg de opmerking dat dit wel zou verdwijnen na enige tijd. Volgens verkoper was het zeker niets ernstig (vervuilde injector, mazoutfilter…) en inderdaad even later verdween de storing maar kwam weer terug. Na onze emigratie naar het buitenland kreeg ik opnieuw de storing en bleef deze permanent aan. Naar een garage in onze nieuwe omgeving een diagnose laten uitvoeren….resultaat was geen compressie op cylinder 1. Advies garage….nieuwe motor plaatsen (€14.950,00).’’ik dacht dat het een grapje was..’niet dus. Ik terug contact met verkoper in België genomen en wagen gebracht voor herstelling. Deze handelaarsgarage heeft een revisie cylinderblok geplaatst (er was een klein barstje in cylinder 1), roetfilter was ook vol en zuiver gemaakt…..zover zo goed. Wagen gaan afhalen…..en enkele km’s verder melding koelvloeistof laag….bij tankstation bijgevuld….opnieuw melding. Terug naar garage geweest….lekkage waterpomp was de oorzaak en dag nadien nieuwe geplaatst. Enkele dagen terug naar Spanje gereden en op de autosnelweg in panne gevallen…..en motor starte totaal niet meer. Takeldienst heeft voertuig naar dezelfde garage in de omgeving van onze Spaanse woning gebracht. De diagnose gaf enorm vele foutmeldingen waaronder PO299 (turbocharger….) maar opnieuw gaf de garage gezien de zovele motorprobleem met deze Ingenium motortype om een nieuwe motor te plaatsen. Kan ik, gezien de vrij jonge km’s en bouwjaar, en zovele andere eigenaars met deze problemen beroep doen op JLR gezien dit toch een fabrieksfout is en reeds veel geld kwijt ben sinds mijn aankoop? Het is wraakroepend dat deze wagens mogen verkocht worden voor zoveel geld en eigenlijk onbetrouwbaar zijn. Wie kan mij a.u.b. advies geven? Met welgemeende groeten, Luc
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Land Rover Range Rover Velar 2.0 I4 Turbo AWD R-Dynamic SE Pano/Meridian
- 2017
- 158.556 km

Land Rover Range Rover Velar 2.0 I4 Turbo AWD R-Dynamic SE | Trekhaak | Meridian | Pano |
- 2018
- 110.330 km

Land Rover Range Rover Velar P250 AWD R-Dynamic HSE Pano 360 Burmester Sign. Stl.koeling/Massage Memory ACC Bliss
- 2018
- 58.725 km
Lees ook

Dít is de vernieuwde Range Rover Velar

Range Rover Velar SV Autobiography Dynamic - Eerste rijtest

Range Rover Velar komt als Carbon Edition

Volkswagen Touareg vs Range Rover Velar - Vergelijkende Test
