Land Rover Range Rover TDV8 Vogue SE (2007)

autoreview

Land Rover Range Rover
Land Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range RoverLand Rover Range Rover

Signalement

UitvoeringRange Rover TDV8 Vogue SE
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf176.000 km
KM-stand laatst178.850 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

  • 178.850 km

De Range Rover ergens in april of mei 2016 aangekocht bij Peter Verkade van automobielbedrijf Riveco te Doorn. Vriendelijke aardige man.

Er bleek constant wat verlies van koelvloeistof, hetgeen het thermostaathuis bleek te zijn (bekend probleem). Het thermostaathuis kost niets (ca. 150,-), maar het in en uitbouwen is ca. 5 uur werk (weet het niet meer exact). Dit laten doen bij Land Rover specialist Bas van Slooten te Nijkerk. Deze adviseerde mij meteen de twee EGR kleppen vernieuwen (ondanks dat de uitleesapparatuur aangaf dat 1 EGR klep een paar miliseconde later reageerde....dus uit voorzorg), daar deze vaak slijtage gaan vertonen rond de 180.000km (dan begint het, hetgeen bij een km stand van 100.000km later eindigt in het bekende turbo probleem (zijn er twee), met het ploffen van de motor als resultaat).

Super service, zowel bij Bas van Slooten, als ook bij Peter Verkade van automobielbedrijf Riveco, want deze is mij ca. 2 maanden na aankoop nog ruimschoots tegemoet gekomen in de reparatiekosten (had niet gehoeven en kon ook niets van het euvel weten).

Bij Bas van Slooten is de hele auto uitgelezen enz. Alles is gecheckt. Op naar een leuke zomer vol tourritten......Noorwegen of Schotland.....met de Range Rover dit keer.

Qua rijden: Het rijden in de Range Rover is ongeëvenaard! Ik heb al heel wat gereden qua SUV's (XC90 T6, XC90 V8 Ocean Race, XC90 V8 Heico Sportiv, VW Touareg V6 TDI....allen met alle opties), maar qua uitstraling en comfort is niets zo goed (tot op heden). Een echte aanrader!! Zoek er uiteraard wel een met boekjes en onderhoudshistorie.....maar dat geldt voor zovele auto's, zo niet alle.


4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens