Land Rover Range Rover TDV8 Vogue (2007)

autoreview

Land Rover Range Rover TDV8 Vogue (2007)

Signalement

UitvoeringRange Rover TDV8 Vogue
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf62.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze ervaringen met de Rangerover TDV8

  • 106.500 km

Toen ik mijn vrouw leerde kennen reed zij met een ML. Ze heeft in verband met haar werk behoefte aan 'n zwaardere 4x4. Het heeft mij behoorlijk wat moeite gekost om haar uit de ML te krijgen; ze vond het een wereldwagen. Ik vond er geen bal aan. Uiteindelijk hebben we een goede afspraak gemaakt; mijn vrouw mag alle beslissingen thuis nemen, over de meubels, de keuken, de boodschappen, de kinderen etc., maar ik ga over de auto's. Een afspraak die tot op heden naar volle tvredenheid van beide partijen wordt nageleefd. De ML is dan ook, na ongeveer twee ton, vervangen door een Rangerover TD6. Deze wagen had toen (rond 2006) iets minder dan een ton gelopen. Uiteindelijk is hij met een km.stand van ongeveer 225.000 weggegaan. Ik moet zeggen dat we met deze auto weinig geluk hebben gehad. Veel problemen met de luchtvering, tot twee keer toe de versnellingsbak vervangen (tweede keer garantie), en toen hij wegging ging net de turbo kaduuk. Gauw vergeten.
Vorig jaar maart heb ik deze TDV8 uit Duitsland gehaald. Het is een praktische kleurencombinatie; grijs met zwart leer (klinkt saaier dan het is). We hebben honden, kinderen etc. dus het is erg makkelijk dat de auto zwarte bekleding heeft. Daarnaast is de wagen uitgerust met een rubberen mattenset (optie van Landrover) waardoord de vloerbedekking beschermd blijft. Toen ik de wagen kocht zaten er extra schijnwerpers, roosters voor de lampen, etc. op. Omdat ik dat erg lelijk vind heb ik dat allemaal weggegooid. Ook zaten er blingblingvelgen op. Ik heb een set velgen, voorzien van nieuwe banden, voor de bandenprijs gekocht bij een dealer. Nu is de wagen precies zoals ik heb bedoeld had (en de ontwerpers volgens mij ook).
We gebruiken de Rangerover veel om een aanhanger te trekken. Het gaat dan vaak om zware dingen zoals paardentrailer met twee paarden of autotransporter. De Rangerover heeft ruim voldoende koppel om dit makkelijk aan te kunnen. Ook erg prettig is de luchtvering; de electronica zorgt ervoor dat het niveau van de wagen gelijk blijft met een beladen aanhanger of iets dergelijks. De motor is vergeleken met de vorige versie ruim voldoende krachtig. Bij de TD6 reed je altijd met veel toeren. Een Rangerover weegt nu eenmaal ruim 2,5 ton en heeft de bouw van een tank. Met de V8 is dat allemaal niet nodig, die is prima op zijn taak berekend. De wegligging is fenomenaal. Een familielid van me rijd in een 2006 Rangerover supercharged. We hebbend de wagens vergeleken en zijn samen tot de conclusie gekomen dat de TDV8 veel strakker stuurt en de bochten door komt (wel een kanon, dat ding!!). Waar het in zit weet ik niet, want volgens mij is er tussen die twee auto's geen modificatie geweest. Afgelopen tijd, met de sneeuwperikelen, hebben we veel profijt gehad van de Rangerover. Niet alleen wij trouwens, we hebben nogal wat auto's losgetrokken. Het is wel erg prettig om onder die omstandigheden een dergelijke wagen tot je beschikking te hebben.
Het rijcomfort van de Rangerover is ongeevenaard. Hoewel ik eigenlijk een voorkeur heb voor "normale" auto's, is de Rangerover wel een positieve uitzondering. Ik durf te zeggen dat ik hem lekkerder vind rijden dan een Mercedes S-klasse. Dat heeft ook te maken met de zitpositie; goede stoelen die op alle mogelijke manieren te verstellen zijn, maar je zit ook nog eens relatief rechtop.
Met deze auto hebben we tot nu toe geen problemen gehad. Het enige waar de wagen voor naar de garage is geweest is voor de normale beurten, APK en winterbanden. Een verademing na de TD6. Mocht hierinn verandering komen houd ik u op de hoogte.

  • 140.500 km

We rijden nu bijna 2 jaar in de Rangerover. Eigenlijk ben ik gauw klaar met mijn relaas, wat een prettige auto is dit nog steeds. Met of zonder aanhanger, daar merk je niet zoveel van. Erg fijn als je veel met zwaardere lasten rijdt. We hebben een hondenrek geplaatst, waardoor die beesten niet steeds door de hele auto heen rennen. Erg praktisch is ook het originele rubberen mattenset, met de hogedrukspuit is alles schoon te krijgen.

REparaties en onderhoud
Vorig jaar is de dynamo vervangen. Was opeens Rond de 110.000 km. kapot. Verder geen storingen of gekke dingen. Het verbruik van de V8 ligt rond de 1:8 (rond de deur) of 1:8.8 (lange ritten).

Als het aan mij ligt blijft deze auto voorlopig....

Afscheid

  • 170.000 km

Aan alle goede dingen komt een eind. Zo ook aan onze band met de TDV8. Toen ik het nieuwe model gezíen had begon het te jeuken. Omdat er een behoorlijke levertijd op een nieuwe zat heb ik de oude niet ingeruild (in november). Het plan was om op het gemakje de TDV8 te verkopen. In januari hebben we de auto (via een kennis) te koop gezet. Hij was alleen zo snel verkocht dat we er beduusd van waren. Ik wens de nieuwe eigenaar veel geluk met de Rangerover, die ons veel plezier bezorgd heeft.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens