Land Rover Discovery 2.7 TdV6 SE (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Discovery 2.7 TdV6 SE |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 107.000 km |
KM-stand laatst | 139.000 km |
Wat een genot
- 107.000 km
Wij hebben genoten van de vorige auto Discvoery 2 Gant, maar ik wilde graag een wat snellere en stiller auto met net wat meer comfort. Dat hebben we gekregen in de vorm van deze Discovery 3.
Wat een stille en soepele motor. Geen stoere geluiden, maar een rustige baas. De volledige luchtvering is echt een genot. Wij hadden slechts de SE versie, maar deze was volgehangen met enorm veel opties. Ik zou niks erbij kunnen verzinnen naast de HSE armsteunen op de voorstoelen
Gezien wij 3 kinderen hebben wilde ik weer een 7-persoons. Ook de kinderen achter hebben stoelverwarming wat echt erg lekker is.
Waar komt die rook vandaan (mrt 2011)
- 121.000 km
Wij zijn een weekje naar Zeeland gegaan en daar heb ik 1x bij Tamoil getankt omdat ik (Nederlander) natuurlijk naar de prijs kijkt. Nog gedurende die tank begint mijn auto enorm te roken. Nadat ik de dealer had gesproken vertelde die mij dat het weleens mijn ERG kleppen zouden kunnen zijn. Ca. 1200 euro.
Gelijk maar een afspraak gemaakt en gelukkig waren het wat slangen van de turbo en de intercooler en was ik voor minder dan de helft klaar.
De dealer wist mij te vertellen dat tamoil weleens ~12% olie in de diesel heeft zitten en dan moet de auto ook verbranden. De angsthaas die ik ben heeft vanaf dat moment alleen nog maar Primium diesel van BP getankt. Ik moet zeggen dat het verbruik inderdaad veel gunstiger is. Ik brak persoonlijk record na record en ik kreeg mijn auto tank na tank echt bijna op de 1 op 10
Regen in de zomer (jun 2011)
- 132.000 km
Het is zomer en het heeft enorm hard geregend.
Met mijn gezin rolde ik de oprit af en aan het einde van de oprit hebben we een klein knikje in de weg. Toen ik daar overheen rolde kreeg ik een enorme hoeveelheid water (meer dan een glas water) over mij heen.
Dak was dicht en ik begreep er niks van. Wel heb ik eens wat water horen weglopen, maar ik dacht dat dat door de afvoer naar buiten ging.
Een week later hetzelfde verhaal, echter kreeg mijn vrouw alles over zich heen omdat ik de andere kant op stuurde!
Dealer gebeld en een afspraak gemaakt. Daar hebben ze de afvoergoten schoongemaakt en alles weer dichtgemaakt. Helaas het dak lekt nog steeds. Daarom ook de rubbers laten vervangen waarvoor de hele hemel los moest. Gelukkig was alles verholpen, maar de schade was zo'n Euro 800,- Erg veel geld om je auto weer droog te krijgen.
Wat nou fout meldingen?! (Dec 2010)
- 115.000 km
Op een koude ochtend rolde ik de oprit af om naar Schiphol te rijden. "Ping" hoorde ik en ik zag in mijn display "automatic transmission failure. Reduces gears available" vervolgens Ping, "airsuspension failure" en wederom ping om te melden dat er "enging failure" geconstateerd zou zijn. Ik schrok me suf. Zeker omdat ik mijn vlucht naar de US niet wil missen.
Ik stop de auto, zet het contact uit, zet het alarm aan en uit en start de auto opnieuw. NIKS aan de hand!
Uiteraard de dealer een week later de auto laten uitlezen en er was niks te zien.
Deze melding heb ik nog enkele malen gehad en na 3 maanden heb ik 'm nooit meer gezien.
De grap is dat je toch van zo'n auto gaat houden. Dit omdat je nooit weet of hij problemen gaat geven.
Desalniettemin ben ik enorm blij met mijn auto en rijdt deze ook echt heerlijk.
Auto gaat eruit (aug 2011)
- 139.000 km
Met pijn in mijn hart hebben we de auto ingeruild. Het is een heerlijk wagen waar ik veel fijne herinneringen aan zal blijven houden. Wij hebben een perceel gevonden waar we een nieuw huis op willen laten bouwen en om die reden gaan we de kosten wat drukken.
Uiteraard hebben we de nodige probleempjes gehad, maar ik zou zeer zeker in een later tijdstip van mijn leven weer een Discovery kopen. Liever een Discovery dan een Range Rover.
Als je goed je best doet, dan ligt het verbruik bijna 1 op 10. Dit heb ik over ca. 10 tankbeurten gereden(1/9,7)
De kosten vallen me erg tegen. Wegenbelasting, verzekering en diesel hebben me per maand ca. Euro 850,- gekost. Daarnaast heeft het onderhoud : banden, beurten, probleempjes etc gemiddeld nog eens Euro 450,- per maand gekost. Het is dus geen goedkope auto, maar wel een heel erg fijne wagen. Ik ga 'm missen
De volgende eigenaar heeft een TOP auto. Ik heb de Landrover altijd bij de Landrover dealer in onderhoud gehad. Veel plezier ermee
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.