Lancia Ypsilon 1.2 16v Platino (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ypsilon 1.2 16v Platino |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is echt weer tien sprongen vooruit! Ik heb heel erg genoten van de vorige Y, een 1,2 60pk LS. Het enige wat ik daar persoonlijk op aan te merken had was het schommelen van de achterzijde van de auto. Bij glooiingen op bijvoorbeeld een snelweg bleef de achterkant te lang in de veerbeweging hangen. Als je er op let word je er misselijk van. Het was verder een zeer doorontwikkelde auto, in niks ouderwets!
De Ypsilon heb ik gekozen met een 80pk 1.2 16v versie, omdat de auto 100kg zwaarder is geworden en ik iets meer pit wilde. De 1.4 16v is slechts nuttig op vakantiereizen in de bergen lijkt mij, want het extra beetje vermogen komt pas uit de kast bij veel toeren. Ook ben ik blij met mijn keuze voor Alcantara in plaats van het standaard leer, je zit beter ìn de stoel dan er op. Als je dan ineens de zit gevonden hebt kan het feest beginnen: automatische airco, BOSE HiFi, cruise control, het zit er allemaal op! De auto is ook prima stil en ligt in bochten bijzonder strak. De vorige Y had, ook door de banden, sterke onderstuurneigingen.
Ik ben dus erg blij met de auto, vind het ook leuk dat hij zo exclusief is, maar een beetje meer aandacht in de media mag best. Het is trouwens helemaal geen vrouwenauto naar mijn mening, een vreemde keuze qua positionering van Lancia.
O, ja... de auto verbuikt, zeker met heet weer en de airco aan, wat meer dan verwacht. Maar goed, dan ben ik zelf ook dorstig!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren