AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Lancia Thema 2.0 i.e. Turbo (1988)

autoreview

Lancia Thema 2.0 i.e. Turbo (1988)

Signalement

UitvoeringThema 2.0 i.e. Turbo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1988
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto is snel, comfortabel en ruim.
De ervaring van de turbo is heftig. Je voelt m komen en je blijft gaan. Met name doortrekken in zn 5 vanaf 100 gaat in 1 ruk door.

De auto is naast een heuze sportwagen ook een limousine. de ruimte voor en vooral achterin is zeer goed voor hoofd en benen en de kofferbak is ook ruim. Stoelen zitten goed en alle luxe die destijds gangbaar was zit er op. Daarmee zit je ook anno 2005 prima.

De 8 klepper heeft minder vermogen dan de 16V’s die later geleverd zijn, maar daartegenover staat dat de oudere thema’s lichter zijn en daarnaast breekt de distributieriem van een 8klepper minder snel.

De Lancia Thema staat op de zelfde bodem als de Fiat Croma, Saab 9000 en Alfa 164. Al deze auto’s zijn zeer ruim en hebben toch een eigen identiteit. De Saab met zn eigenzinnige interieur, de Croma met z´n hatchbackklep en de 164 met zn heerlijke V6 en wigvormige uiterlijk.
De thema onderscheid zich door veel luxe en bijzondere motoren zoals deze turbo die je ook terug vind in de Delta Integrale (meervoudig rally kampioen) en natuurlijk de 8.32 motor.

Het is echt een wolf in schaapskleren. Hij is zelfs sneller dan de Thema met de Ferrari-motor.

PROBLEMEN

Bij aankoop mankeerde er wat aan maar dat mocht wel voor de prijs. Ik heb de radiator vervangen en de remmen voor. Daarna reed hij weer prima.

Electrisch mankeerde deze auto niets. Hij zit vol met sensoren en lampjes en er zat ook een electrisch schuifdak, electrische ramen, electrische vergrendeling op en alles werkte gewoon.

Helaas heb ik er maar kort van weten te genieten omdat iemand anders schade met de auto gereden heeft die te duur was te herstellen. Hij is naar een liefhebber gegaan.

Er is ook een heuze Thema club die mij erg geholpen heeft.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren