Lancia Kappa 2.4 JTD LS (1998)

autoreview

Lancia Kappa

Signalement

UitvoeringKappa 2.4 JTD LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Echte luxewagen, die ondanks zijn productiejaar zeker niet dient onder te doen voor de recentere wagens. Zeer aangenaam voor lange ritten. Krachtige bron onder de motorkap, die zich gewillig laat gebruiken, ook in de lagere toeren. In vergelijking met de vorige dieselmotor, heeft deze geen last meer van vertraging. Sportief geluid bij optrekken bevalt mij wel, zeker in hogere toeren, waar de vijfcilinder een heel apart geluid produceert, hetwelk neigt naar een zescilinder. De prestaties vielen mij niet echt op in het begin, maar toen ik terug in de Punto stapte, dacht ik dat er met de Fiat iets mis was. Een discrete kracht dus. Het verbruik valt zeer goed mee. Ik kom met kortere ritten aan een verbruik van 7 l, daar waar op lange afstand met een hoge snelheid er slechts 6 liter nodig was om deze wagen te voeden. Misschien voelde hij zich echt thuis in Italië ? De prijzen op de occasiemarkt zijn hallucinant laag. Ik maakte bij de wissel geen verlies.

PROBLEMEN

Het enige storende element is dat bij een constante snelheid rond de 2000-2200 toeren, de wagen schokt. Blijkbaar is dit een vaak voorkomend probleem, waarbij het electronisch gaspedaal en de computergestuurde regeling niet goed funtioneert. Er onstaat een constante twijfeling over trekken en niet-trekken, hetgeen resulteert in schokken. Dit euvel zou, zoals gebleken bij navraag bij andere trotse Kappa-bezitters, zelfs bij vele modellen van in den beginne aanwezig geweest zijn. Voor een dergelijke wagen is dit onaanvaardbaar.
De transmissie "fluit" in de derde versnelling, hetgeen aan mijn voorganger zal gelegen hebben. De wagen is in staat om steeds in derde te rijden, maar dat is natuurlijk geen aan te raden rijstijl.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.