Lancia Kappa 2.0 20v LS (1997)

autoreview

Lancia Kappa

Signalement

UitvoeringKappa 2.0 20v LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf140.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op zoek naar een auto op LPG met een voorname uitstraling, hoog comfort en toch een vleugje sportiviteit kwam de Lancia Kappa in beeld en, het mag gezegd worden, de auto voldoet aan al die eisen. Ondanks dat het maar een 2000cc motor is gaat de auto er goed vandoor en het geluid is prachtig. Hoge toeren zijn wel nodig en dat is bij een normaal snelweg tempo van 130 km/h al storend zeker als je bedenkt dat er dan ook al aardig wat windgeruis rond de spiegels te horen is. Het interieur is prachtig met (nep)hout, alcantara en een mooi bedieningspaneel. De instelbaarheid van de zetels en het stuur is prima met als opmerking dat ik de stoelen fantastische vind zitten. Helaas ontbreekt Cruise Control maar een climat control zit erop. Qua kleine extra´s scoort Lancia altijd goed want overal zitten details zoals richtbare lampjes en extra 12v aansluitingen het houd niet op. Het onderstel kan niet helemaal meekomen want je hebt het idee dat de auto eigenlijk te zwaar is.
Het is overigens maar goed dat er een lpg installatie in zit want op benzine rijden is een dure aangelegenheid. Niet bijzonder rijden levert toch een verbruik op van 1:8 en daar wordt niemand vrolijk van.

PROBLEMEN

Tja het algemene vooroordeel over Italiaanse auto"s is hier wel van toepassing want tjonge wat kan er veel stuk aan deze auto. Naast grote zaken zoals koppeling, uitlaat(incl spruitstuk), schokdempers en motormanagement zorgt de aanhoudende stroom kleine mankementen voor een boel bezoekjes aan de garage. Deurrubbers laten los (van drie deuren in 2 weken tijd??!!), glas van de buitenspiegel valt er spontaan af, diverse zekeringen die het leven laten, remmen zorgt voor branden van de achteruitrijlampen, Centrale deurvergrendeling doet het niet meer, startmotor kapot, diverse rode lampjes die regelmatig melden dat er iets stuk is terwijl dat absoluut niet het geval is, motor elektrische raambediening hapert en ga zo maar door.

Conclusie: Een in mijn ogen erg mooie, comfortabele, snelle, luxe auto die tweedehands voor erg erg weinig geld is te krijgen maar houd er rekening mee dat er echt (veel) geld gereserveerd moet worden voor onderhoud.

Voor het overige valt er nog te twijfelen aan de keuze om op gas te gaan rijden want de vijfcilinder twintigkleps motor heeft daar schijnbaar een bloedhekel aan want nimmer heeft de auto lekker gelopen en dat hangt schijnbaar samen met het motormanagement.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.