Lancia Dedra 1.9 td (1998)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Dedra 1.9 td |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1998 |
| Jaar van aanschaf | 2003 |
| KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ik heb de Dedra 3 maanden en heb er inmiddels 11000 plezierige kilometers mee gereden. Na de aanschaf heeft de auto een grote beurt gehad waarbij de wiellagers en remschijven/blokken aan de voorkant vervangen zijn. Verder zijn er 2 nieuwe stabilisatie stangen opgezet. Vergeleken bij een TDI maakt de diesel meer lawaai. Met 140 km/uur kun je echter rustig een gesprek voeren en het geluid is zeker niet irritant. Acceleratie van 0-100 en bij inhalen op de snelweg is ruim voldoenden. Verbruik gemiddeld 1:17. Ik heb tot nu toe geen olie bij hoeven vullen. De climate control is van een oud type en laat het bij hoge temperaturen afweten. Ik heb geen last van rammelende geluiden in het interieur maar dit schijnt wel normaal te zijn bij een Dedra. Het elektrische circuit heeft het tot nu toe zonder problemen gedaan. Pro"s zijn met name de grote kofferbak, de goede stoelen en de vele opties op de LX versie. Zorg dat je niet te veel betaald bij aanschaf. Dit compenseert de hoge onderhoudskosten. Je kunt deze vergelijken met de BMW dealer.
PROBLEMEN
Ik heb nog geen problemen gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Great Wall wil 300.000 auto’s per jaar bouwen in Europa

Nieuwe, elektrische Mercedes-Benz GLB flink duurder dan EQB

‘Cupra krijgt uitzondering voor China-importheffing EU’

Stellantis brengt Leapmotor naar Zuid-Amerika

Lezersreacties (0)
Reageren