Kia Picanto 1.0 Seven (2011)

Kia Picanto 1.0 Seven (2011)

UitvoeringPicanto 1.0 Seven
Bouwjaar2011

De eerste 2500 kilometer

Voor mij is de Kia Picanto een praktische keuze: een auto die me weinig kost als hij rijdt en ook als hij stilstaat. Dus lage verbruikscijfers, lage motorrijtuigenbelasting en een betaalbare verkeringspremie.
De eerste 2500 km, voornamelijk snelwegkilometers (zonder file), heb ik 1:18,3 gereden.
Ik gebruik de auto hoofdzakelijk voor woon-werkverkeer: dus als ik mee kan en mijn tas, hoeft de auto niet veel groter te zijn. De stoel zit verrassend goed. De vering is stevig. De Picanto kleeft lekker aan de weg: een slingerende weg vol bochten is daardoor een plezierige bezigheid die ik met een grote grijns op mijn gezicht volbreng.
Aan onderhoud weinig bijzonders: twee nieuwe ruitenwissers voor een streeploze voorruit en dat zonder nare schraapgeluiden, en een beetje airco-vloeistof.
Klein minpuntje: mijn uitvoering heeft geen op afstand bedienbare centrale deurvergrendeling. Alleen met de sleutel aan de bestuurderskant kun je in één keer alle deuren open krijgen. Dat is even wennen.
Maar, verder zeer tevreden met dit zuinige autootje.

PRIVATE LEASE Kia Picanto

DirectLease

Kia

Leaseplan
Kia Picanto 1.0 DPi DynamicLine 4-zits (5D/5H)

Alphabet
Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits (5D/5H)