Kia Picanto 1.0 DPi DynamicLine 4-zits (2025)

autoreview

Kia Picanto 1.0 DPi DynamicLine 4-zits (2025)

Signalement

UitvoeringPicanto 1.0 DPi DynamicLine 4-zits
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf26 km
KM-stand laatst1.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leukste auto in het A-segment

  • 1.800 km

In de maand mei 2025 hebben wij als tweede auto onze derde Kia Picanto afgeleverd gekregen. De eerste was het gefacelifte model 1 uit 2011. De tweede was model 3 (First Edition) uit 2017 en dan nu het aangepaste model 2024. Wij vinden de facelift zeer geslaagd en hebben de uitvoering DynamicLine 4-zits gekozen in de kleur Milky Beige. Als extra lichtmetalen velgen, Michelin 4 seizoenen banden, luxe beschermstrips aan de zijkanten en een uitlaatsierstuk dubbelrond. De auto heeft eigenlijk alles wat je wenst. Navigatiesysteem, achteruitrijcamera, klimaatregeling, parkeersensoren achterzijde, cruise control, Android auto, vermoeidheidsherkenning, buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmbaar, noodremassistentie, actieve rijstrookassistentie, enz.
Omdat de ervaringen met de eerste en de tweede Picanto uitstekend waren, kozen wij ook nu weer voor de Picanto. Bovendien kregen wij voor de Picanto uit 2017 een zeer goede inruilprijs. Qua motor en rijden is dit verreweg de beste, niet de snelste. Dat was de Picanto Seven uit 2011. Die was uitgerust met een viercilinder motor. Jammer dat de Picanto met de 1.2 viercilinder niet geleverd wordt in ons land. Wel in bijna alle andere Europese landen. De 1.0 benzine motor heeft een vermogen van 63 pk. Niet veel, maar net voldoende voor de 881 kg wegende auto. In tegenstelling tot de Picanto 2017 merk je bij deze Picanto niet dat je met een driecilinder op pad bent. Demping van het motorgeluid is uitstekend. Met nu 1.800 km komen wij op een benzine verbruik uit van gemiddeld 5,0 liter op 100 km. Met een volle tank benzine gaan we gewoon 700 km rijden.
Het rijden met de Picanto is prettig. De auto stuurt goed en de handgeschakelde 5-bak gaat als vanzelf. De stoelen zijn stevig, comfortabel, voldoende verstelbaar en de zittingen zijn lang genoeg. De bagageruimte (255 liter) is voor een auto in het A-segment goed. Kan best wel veel in. En de Picanto heeft ook gewoon een reserveband.
Wij hebben de auto gekocht bij Van Mossel Kia. Verkoper Marco is gedurende het aankooptraject en bij de aflevering een enthousiaste kerel. Neemt de tijd en maakt dat de aanschaf van een auto leuk is.
Voorlopige conclusie is dat ook deze Picanto weer een prettige auto is waar wij minstens 10 jaar mee gaan rijden. We zien dan wel hoe ver het EV gebeuren is.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Picanto

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.