Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition (2017) #2

autoreview

Kia Picanto 1.0 CVVT First Edition (2017) #2

Signalement

UitvoeringPicanto 1.0 CVVT First Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst30.500 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuk, totdat je gaat filerijden

  • 30.500 km

Toen ik 24 was en al toe was aan mijn vierde auto vanwege allemaal problemen, heb ik besloten mijn spaarpot op de kop te zetten en alles te investeren in een betrouwbare auto. Zelf houd ik van niet al te grote auto's. Na lang zoeken was ik het meeste te spreken over de Picanto. De enige andere serieuze optie was voor mij de Opel Karl. Android Auto was iets wat ik erg graag wilde, samen met een enigszins mooi interieur. De Picanto won het vooral qua interieur van mij, maar ook van buiten (vooral de voorkant, met LED) vond (en vind) ik erg mooi.

De 7 jaar garantie was voor mij een extra stap, om zo enigszins zekerheid te hebben van een betrouwbare auto (al zijn Koreanen dat sowieso).

Voor het geld krijg je veel auto; Led voor en achter, Android Auto, goed geluid, mooi dashboard (persoonlijk uiteraard), climate control, lm velgen, achteruitrijd camera. et cetera.

Wat me wel steeds meer tegen begon te zitten waren toch de prestaties. Uiteraard weet je een beetje waar je aan begint met 67PK, maar rijden op de snelweg was ook niet mijn probleem, als je je inhaalacties maar een beetje plant. Mijn grootste probleem is de eerste versnelling, deze is erg kort (met 20km p/u zit je al op de 3000 toeren), en rijdt ook erg schokkerig. Als je je voet een centimeter omhoog haalt, wiebelt je heen en weer, hoe voorzichtig je het ook probeert. Met alle file's in Nederland is filerijden dus echt drama.

Nu, 1,5 jaar later, is dat ook de reden dat ik een andere auto ga kopen (Ford Fiesta 2017). De 100PK variant van de Picanto is ook interessant, maar tweedehands duurder dan een rijker uitgeruste Fiesta.

Qua exterieur en interieur dus een super auto, maar als je veel file-rijdt zou ik deze auto vermijden. Rijdt je altijd buiten de file is dit wel een hele leuke auto voor het geld (nu al onder de €10.000 met 30000km).

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Picanto

Arval
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 267
 
DirectLease
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 299
 
Kia
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 304
 
Leaseplan
Kia Picanto 1.0 DPi DynamicLine 4-zits (5D/5H)
€ 344
 
Alphabet
Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits (5D/5H)
€ 349
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens