Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine (2021)

autoreview

Kia Niro Plug-in Hybrid
Kia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro HybridKia Niro Hybrid en Plug-in HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro HybridKia Niro Plug-in HybridKia Niro Plug-in Hybrid

Signalement

UitvoeringNiro 1.6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst12.500 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tot op heden goede keuze

  • 12.500 km

Gekocht als opvolger van Toyota Prius PHEV, waar ik in 7 jaar bijna 150.000 km mee gereden had. Wilde weer een PHEV vanwege eigen zonnepanelen. Geen volledig elektrische auto omdat ik t.z.t. ook een caravan wil trekken. Andere voorwaarde was nu ook hogere zit. Tevens wilde ik graag weer LED koplampen en een camera achter. Ook moest Apple CarPlay erop zitten. De KIA Niro PHEV voldeed aan deze eisen.
Daarbij sprak de kwaliteit van het interieur mij aan, evenals de zaken die bij het Dynamic Plus pakket horen. Mooie, ruime en complete auto.

Verbruik: deze auto heeft een accu waarmee je in theorie 54km ver kunt komen. Die van de Toyota 20km (na 7 jaar nog 19km). Ik houd mijn benzineverbruik bij op Spritmonitor. Tot op heden is het verbruik over 12.216 km vanaf half januari 2,47 ltr/km. De laatste tankbeurt maar liefst 1,54 ltr/km. Ik heb toen 2.546 km op accu gereden zonder benzine te tanken! Natuurlijk behaal je dit resultaat alleen door veel lokaal te rijden. Maar een rit van 300km naar Duitsland doet de KIA op 4,6 ltr/100km, met heuvels in de Eifel, dus ook mooi zuinig. Ik rijd dan niet sneller dan 130. Met de Toyota reed ik door het jaar gemiddeld 4,5 á 5 ltr/100km.

Voordelen van deze auto t.o.v. mijn vorige: hogere instap, iets comfortabeler veerkarakter, hogere grondspeling, veel gunstiger benzineverbruik en afwerking interieur op hoger niveau.

Nadelen: veel waarschuwingspiepen om soms onduidelijke reden. Vrij kleine kofferbak. Automaat schakelt bij lage snelheid met inhouden door naar volgende versnelling. Parkeersensoren doen het alleen bij wegrijden of als de auto eerst in achteruit gezet is geweest. Heel vreemd.

Wat jammer is bij beide auto’s, is dat de benzinemotor vrijwel altijd aanspringt bij koude start.

Wordt vervolgd. Eerst eens kijken wat de komende winter voor het benzineverbruik gaat betekenen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia Niro

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.