Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022) #3

autoreview

Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022) #3

Signalement

UitvoeringEV6 77.4kWh Plus Advanced
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst5.690 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Next level driving

  • 5.690 km

Na 3 jaar een E-Niro te hebben gereden met veel genoegen en plezier werd mij na een testrit met de EV6 een prachtige inruil geboden. Dat heb ik gedaan. Ik rij weer met veel plezier in een dijk van een wagen met veel comfort, een goede zit (ben 1,90 lang), mooie stijlvolle afwerking en stoer uiterlijk, een fraai rijbereik en super snel laden (18 min 80%). De geluidsinstallatie is prima met goede DAB en iPhone-carplay. Navigatie is accuraat maar wat langzaam reagerend in het begin. De bagageruimte is goed voor twee golf-bags en trolly’s of 2 koffers en handbagage en een ruime frunk extra.
Het rijden met een toch zware wagen is subliem. Doet zeker niet onder voor mijn vroegere Lexus RX hybrid. Het gemiddelde verbruik is 15,6 kWh/100km. Ik rij afwisselend lokaal en autowegen, maar scheur niet overdag of ‘s avonds. Ook ivm het milieu rij ik nooit gemiddeld harder dan 100-107 km overdag en ‘s avonds niet boven de 130 waar het mag.. In Nederland levert dat 150 km/u-scheuren slechts 5-10 minuten tijdwinst op. Niet de moeite waard. Op de autoweg is het verbruik gemiddeld 18-19 kWh/100 km. Mijn grootste rijbereik was 585 km!!! Gemiddeld haal ik 545 km. 😊. Ik rij wel met adaptive cruise control en ‘one-pedal-driving’. Lekker relaxed. Op lokale wegen ligt de auto als een blok op de weg. Drift achter niet weg, stuurt strak in en gas in de bocht is een lekkere sensatie.
Laden gaat thuis aan de Zappi-lader met voorkeur voor de stroom van de zonnepanelen. Eerst gaat stroom naar de auto dan pas naar het huis! Zo rij ik voor ongv. 2,7 cent/km. Een paar maal een openbare lader gebruikt op vakantie. Dat was nergens een probleem. Zeker in Nederland, maar ook in Duitsland met de KIA laadpas of Maingau-pas.
Zijn er minpunten? Eigenlijk niet echt, nou wat grote draaicirkel was even wennen en niet te hard over ‘speed breakers’, dat zijn dan flinke ‘klappen’. Verder alleen maar lof.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV6

Kia
Kia EV6 58kWh Air (5D/CVT)
€ 729
 
Arval
Kia EV6 77.4kWh Plus (5D/CVT)
€ 753
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens