Kia EV6 77.4kWh GT-Line (2021) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | EV6 77.4kWh GT-Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 22.000 km |
5000 km ervaring
- 5.000 km
Als auto liefhebber is het altijd fijn en een voorrecht om een nieuwe (lease) auto uit te zoeken. Na vele positieve verhalen stond een elektrische auto op m'n vizier maar dan wel met levering in 2021 door de belastingregels.
Na toestemming van de leasemaatschappij snel zoeken in 2021.
Op dat moment 3 opties;
Ford Mustang Mach E
Kia Ev6
Hyundai Ionic 5
Uiteindelijk gekozen voor de EV6Gtline, van doorslag waren:
Betere range, head-up display, open dak, mooie interieur.
Vooral dat laatste gaf toch wel de doorslag, fijn ingebouwd cockpit gevoel met luxe materialen.
Uiterlijk doet mij de EV6 het meeste denken aan de Rover SD1 welke ik altijd al bewonder voor de mooie belijning.
Merk dat de EV6 een erg fijne auto is om mee te rijden.
Goede mix van stuurgevoel, stevigere vering zonder stuiterig te zijn op drempels. Bochten kun je snel nemen, maar comfortabel cruisen kan ook uitstekend.
Wat luxe betreft is deze EV6gt wel een flinke stap verder dat wat ik gewent ben.
Blijft elke dag een bijzonder fijne auto om weer mee te mogen rijden.
Ook nog nooit zoveel opmerkingen gehad over hoe mooi de auto wel niet is en de vraag "hoe bevalt ie?" komt regelmatig voorbij.
Winter range met winterbanden is altijd minimaal 350kgs bij goed doorrijden, indien zuinig/eco tand rijden minimaal 400kms.
Problemen/klein leed:
- Wacht momenteel nog op 1 update + onderdeel tbv. verwarming update. Met de app of afstand opwarmen/voorruit ontdooien lukt niet. Kachel werkt af en toe niet, oplossing temperatuur op 27 graden zetten.
** edit: update gedaan, kachel werkt nu goed**
- Ook is navigatie de weg kwijt indien telefoon met kabel/android auto is verbonden. Maps of Waze navigatie geeft storingen, Flitsmeister navigatie werkt wel prima dan. Software update nodig KIA.
- Met 190cms lengte en open dak gaat het net aan in de EV6. Ga zeker proef zitten als je 190cms of langer bent.
- Keyless systeem.. waarom sluit de auto niet gewoon als je weg loopt ? Nu moet je eerst een klein plek in de deurgreep aanraken/swipen en dan pas gaat de deur dicht. Soms wel 3 keer swipen voordat alles werkt.
1 jaar
- 22.000 km
Gemiddeld over 1 jaar een verbruik van 18,1 Kw, uitschieters van 13,9kw tot bijna 22kw bij -3 graden en winterbanden.
Range in wintercondities is dan flink minder zo'n 340 km terwijl met mooi zomers weer dit zo maar 540 km kan zijn.
Rijden met deze auto blijft een genot, gebruik ook steeds vaker de dynamische cruise control op de snelweg, werk uitstekend.
Alleen automatisch inhalen is te sloom, kun je beter zelf doen.
Audio/meridian systeem is na de nodige instellingen prima, geen top systeem.
Kan ook liggen aan de instellingsmogelijkheden, die mogen uitgebreider wat mij betreft.
Sinds 8 maanden een Android Auto dongel van AA Wireless in de EV6 geplaatst wat goed werkt. Draadloze verbinding is redelijk stabiel na updates en verbinding start na enkele seconden al op, aanrader.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia EV6

Uitgelicht aanbod

Kia EV6 Plus Advanced 77 kWh | Meerdere kleuren leverbaar | Nieuw | Uit voorraad leverbaar | Direct rijden | 20" lm velgen | Panorama dak | Stoel en stuurwielverwarming | Stoelventilatie |
- 2023
- 10 km

Kia EV6 Plus 77 kWh RWD - Navigatie - Climate Control - Adaptief Cruise Control - Apple/Android Carplay - Elektrische Kofferbak - Stoel/Stuur Verwarming - Fabrieksgarantie Tot 2029
- 2022
- 12.734 km

Kia EV6 Plus 77 kWh | Nieuw | Uit voorraad leverbaar | Direct rijden | Stoel & Stuurwielverwarming | Stoelventilatie | 19" lm | Full map navigatie | Achteruitrijcamera |
- 2023
- 10 km