Kia EV6 58kWh Plus (2022)
autoreview

Signalement
Uitvoering | EV6 58kWh Plus |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 61.534 km |
EV rijden 2.0
- 2.000 km
Na ruim 2 jaar en meer dan 120.000 km ervaring met een Kia E-Niro nu ( na een carrière switch) een EV6 als leasewagen.
Deze uitvoering paste NET in het budget van de werkgever, dus na een “ symbolische “ proefrit van 15 km was ik overtuigd.
De leasemaatschappij kon m snel leveren ( binnen een maand)!
Dus dat viel ook reuze mee.
Nu naar enkele weken kan ik al een aardig vergelijk maken met de E-Niro…..
De EV6 is duidelijk een stapje hoger geplaatst op de ladder, meer handige EV opties, stiller,ruimer en er zijn veel meer opties in te stellen in deze “ rijdende computer “.
Toch laat ook deze Kia wat steekjes vallen;
Wat bezielde men om de achterwisser te laten vervallen?
Aerodynamica??
Had perfect onder de dakspoiler gepassen lijkt mij?
Kostenoverweging?
Sorry….. we hebben het over een auto van bijna €50.000!
De sensoren in het stuurwiel zijn nog gevoeliger dan in de E-Niro , die kon je nog met een enkele vinger met je elleboog steunend op de deur in het gelid houden zonder bingel/bongel van de Zuid Koreaan, de EV6 wil dat je het stuur continu ferm in de hand houdt.
Nog meer kritiek tov de E-Niro?
Ja…. Laden in het donker ging in de E-Niro makkelijker, simpelweg omdat achter het laadklepje een ledlampje gemonteerd was, iets wat de EV6 ontbeert.
Verder is de Eco stand in de EV6 veel gezapiger.
In de stand “ normaal “ rijdt deze eigenlijk het lekkerst.
Voordeel is dan weer wel dat je met de EV6 tov de E-Niro niet continu te maken hebt met verlies van grip over de voorwielen!
Kortom, het merendeel van de ervaringen zijn positief, maar niet één auto is perfect!
Wordt vervolgd
Maandagochtend auto?
- 20.317 km
Pffff,
Wat een dubbel gevoel levert deze auto mij zeg!
Rijdt zalig (al was de E-Niro pittiger) 😉.
MAAR, zoals meerdere berijders ben ik ook gedoemd voorlopig “met oortjes “ in te rijden.
Na n upgrade van m’n versterker is deze defect geraakt, gevolg, geen muziek maar ook geen carkit meer (niet handig als je als vertegenwoordiger voor je klanten bereikbaar moet zijn)!
Levering van een nieuwe is onbekend…..
Dan; problemen met het snelladen, meermaals communicatie problemen tussen de laadpaal en de auto (highscore tot nu toe is de laadkabel 6 keer aanbieden alvorens laden start).
Hiervoor is de auto al diverse keren bij de dealer terug geweest.
Tot 4 keer toe met een lege startaccu gestaan, dat zou nu verholpen moeten zijn….we wachten het af.
En dan op een ochtend “spontaan “ een streep verticaal over de display .
Vervangend scherm ligt klaar om gemonteerd te worden.
Nu mag ik over 2 weken met vakantie, ik denk dat ik de EV6 dan maar eens bij de dealer aanbiedt, kunnen ze ermee “aan de gang “.
Hopelijk kunnen ze dan ook de speling uit de rugleuning herstellen, toch vervelend dat je bij optrekken en remmen steeds reactie in je rug voelt, en kunnen ze meteen de deurgrepen smeren en de mattenset van deugdelijke bevestiging voorzien.
Maar zoals gezegd, hij rijdt zalig.
Wordt vervolgd…..
Update
- 61.534 km
We zijn weer heel wat kilometers verder.
Probleemloos?….helaas niet, de 12V accu bleek toch defect en is na 7 keer geholpen te zijn door de wegenwacht dan eindelijk vervangen.
Verder ongemak?
Ja….de verstelling van de rugleuning van de bestuurdersstoel hapert nogal eens.
Ook word ik een beetje moe van het feit dat de stembediening van de telefoon niet werkt, meermaals krijg ik te horen van de jongedame in het Dashboard “deze functie wordt niet ondersteund “terwijl ingeven van een adres voor navigatie doeleinden WEL altijd werkt 🤔.
Wat wel n fijne update is geweest is die van het voorverwarmen van het accupakket, NU haal je wel de opgegeven laadsnelheid.
Verder kan ik niet anders zeggen dan dat de auto heerlijk rijdt en vliegen de kilometers onder de banden door…….
- Betrouwbaarheid1
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Kia EV6

Uitgelicht aanbod

Kia EV6 Plus AWD 77 kWh | Navigatiesysteem | Parkeercamera | Stoelverwarming | Cruise Control
- 2022
- 2.981 km

Kia EV6 77,4kWh 229pk RWD GT-Line | Schuifdak | 20Inch | Full Options | BTW auto
- 2021
- 20.020 km

Kia EV6 GT-Line AWD 77 kWh 325PK Warmtepomp, Head-Up, 360.gr camera, stoelventilatie/verwarming, elek. stoelen, 19'' lichtmetaal
- 2022
- 6.095 km