Kia EV6 58kWh Plus (2022)

autoreview

Kia EV6 58kWh Plus (2022)

Signalement

UitvoeringEV6 58kWh Plus
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst61.534 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

EV rijden 2.0

  • 2.000 km

Na ruim 2 jaar en meer dan 120.000 km ervaring met een Kia E-Niro nu ( na een carrière switch) een EV6 als leasewagen.
Deze uitvoering paste NET in het budget van de werkgever, dus na een “ symbolische “ proefrit van 15 km was ik overtuigd.
De leasemaatschappij kon m snel leveren ( binnen een maand)!
Dus dat viel ook reuze mee.

Nu naar enkele weken kan ik al een aardig vergelijk maken met de E-Niro…..

De EV6 is duidelijk een stapje hoger geplaatst op de ladder, meer handige EV opties, stiller,ruimer en er zijn veel meer opties in te stellen in deze “ rijdende computer “.
Toch laat ook deze Kia wat steekjes vallen;
Wat bezielde men om de achterwisser te laten vervallen?
Aerodynamica??
Had perfect onder de dakspoiler gepassen lijkt mij?
Kostenoverweging?
Sorry….. we hebben het over een auto van bijna €50.000!

De sensoren in het stuurwiel zijn nog gevoeliger dan in de E-Niro , die kon je nog met een enkele vinger met je elleboog steunend op de deur in het gelid houden zonder bingel/bongel van de Zuid Koreaan, de EV6 wil dat je het stuur continu ferm in de hand houdt.

Nog meer kritiek tov de E-Niro?
Ja…. Laden in het donker ging in de E-Niro makkelijker, simpelweg omdat achter het laadklepje een ledlampje gemonteerd was, iets wat de EV6 ontbeert.

Verder is de Eco stand in de EV6 veel gezapiger.
In de stand “ normaal “ rijdt deze eigenlijk het lekkerst.
Voordeel is dan weer wel dat je met de EV6 tov de E-Niro niet continu te maken hebt met verlies van grip over de voorwielen!

Kortom, het merendeel van de ervaringen zijn positief, maar niet één auto is perfect!

Wordt vervolgd

Maandagochtend auto?

  • 20.317 km

Pffff,

Wat een dubbel gevoel levert deze auto mij zeg!
Rijdt zalig (al was de E-Niro pittiger) 😉.
MAAR, zoals meerdere berijders ben ik ook gedoemd voorlopig “met oortjes “ in te rijden.
Na n upgrade van m’n versterker is deze defect geraakt, gevolg, geen muziek maar ook geen carkit meer (niet handig als je als vertegenwoordiger voor je klanten bereikbaar moet zijn)!
Levering van een nieuwe is onbekend…..

Dan; problemen met het snelladen, meermaals communicatie problemen tussen de laadpaal en de auto (highscore tot nu toe is de laadkabel 6 keer aanbieden alvorens laden start).
Hiervoor is de auto al diverse keren bij de dealer terug geweest.

Tot 4 keer toe met een lege startaccu gestaan, dat zou nu verholpen moeten zijn….we wachten het af.

En dan op een ochtend “spontaan “ een streep verticaal over de display .

Vervangend scherm ligt klaar om gemonteerd te worden.

Nu mag ik over 2 weken met vakantie, ik denk dat ik de EV6 dan maar eens bij de dealer aanbiedt, kunnen ze ermee “aan de gang “.

Hopelijk kunnen ze dan ook de speling uit de rugleuning herstellen, toch vervelend dat je bij optrekken en remmen steeds reactie in je rug voelt, en kunnen ze meteen de deurgrepen smeren en de mattenset van deugdelijke bevestiging voorzien.

Maar zoals gezegd, hij rijdt zalig.

Wordt vervolgd…..

Update

  • 61.534 km

We zijn weer heel wat kilometers verder.
Probleemloos?….helaas niet, de 12V accu bleek toch defect en is na 7 keer geholpen te zijn door de wegenwacht dan eindelijk vervangen.
Verder ongemak?
Ja….de verstelling van de rugleuning van de bestuurdersstoel hapert nogal eens.
Ook word ik een beetje moe van het feit dat de stembediening van de telefoon niet werkt, meermaals krijg ik te horen van de jongedame in het Dashboard “deze functie wordt niet ondersteund “terwijl ingeven van een adres voor navigatie doeleinden WEL altijd werkt 🤔.
Wat wel n fijne update is geweest is die van het voorverwarmen van het accupakket, NU haal je wel de opgegeven laadsnelheid.
Verder kan ik niet anders zeggen dan dat de auto heerlijk rijdt en vliegen de kilometers onder de banden door…….

3,0
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Kia EV6

Kia
Kia EV6 58kWh Air (5D/CVT)
€ 729
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens