Jaguar XJ6 3.2 Luxury Edition (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | XJ6 3.2 Luxury Edition |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 178.000 km |
KM-stand laatst | 186.000 km |
Vliegend tapijt
- 3.000 km
Ik was altijd op zoek naar de voor mij ideale hobby-auto....
Omdat ik een auto van de zaak kreeg, een beperkte keuze had aan lease-auto's(een MegaNEE)en ik vanwege de bijtelling de lease-auto alleen zakelijk rijd is dit proces versneld.
Na vele nachten op Mplaats.nl en veel roest gezien te hebben heb ik m'n Jag eindelijk gekocht en dat alles voor de prijs van een oude Twingo!
Ik heb de wagen laten inspecteren en is nagenoeg vrij van roest. Alleen het schutbord en de 'lip' van de kofferbak hebben wat roestvorming. Technisch is de wagen voor een 94er in goede staat. Geen grote kosten te verwachten dus.
Eerst wil ik esthetisch aan de gang door de velgen te laten spuiten, de carrosserie te laten polijsten en de hagelschade uit te laten deuken zonder te spuiten.
Qua comfort niks te klagen, alles functioneert en zetels zitten heerlijk.
het verbruik valt me ook niet tegen gemiddeld 1 op 8.
Buiten de acceptabele gebruikssporen kan ik momenteel alleen nog maar positief zijn.
m'n eerste akkefietje
- 4.000 km
Heb nu voor de eerste keer de jag niet kunnen starten. De startmotor sloeg niet aan. na een halfuur klooien/zoeken wat het probleem is, kreeg ik hem wel gestart in de N-stand met mijn voet op de rem.
Na een belletje naar iemand die wel verstand heeft van autotechniek en beschikking had tot internet hadden we de oorzaak van het probleem gevonden, namelijk: De microswich van de versnellingsbak/pook.
Het heeft me wel twee uur gekost om alles los en weer terug te plaatsen. Het 'lipje' van de switch was in no-time verbogen zodat deze weer contact maakt als de versnellingspook in de P-stand is gezet. Schijnt een vaker te gebeuren?
Blijkbaar kan niet iedereen de Jag waarderen, men heeft namelijk een deuk in de kofferbak getrapt. Toch maar iedere keer in de garage parkeren dan...
Het blijft iedere keer nog steeds een feestje om deze sloep te mogen rijden.
Airco lekt
- 4.500 km
De Airco heeft bij aanschaf al niet goed gewerkt maar koelt nu helemaal niet meer(gelukkig is het winter. ik denk dat ie lekt, is maar eens laten testen cq verpakken om zeker te weten dat het hopelijk slechts een lekkage is.
geschatte kosten 150 voor het testen cq verpakken.
Oja, in de sneeuw rijden zonder winterbanden op de openbare weg is zeker geen pretje, een slee heeft nog meer grip!
verder nog steeds helemaal happy met de Jag
kassa groot onderhoud
- 186.000 km
De kosten van ruim € 2100 waren zuur voor in eerste instantie een grote beurt met APK
. De uitlaatspruitstukken en de koplamnunits moesten vervangen worden voor de APK
. Ikzelf wilde de airco verpakken
. En dan natuurlijk de grote beurt zelf
Ik denk dat ik met een Koreaan of Duitser hetzelfde kwijtgeweest zou zijn Dus voor een wagen van bijna 15jaar oud naar mijn mening acceptabel. Verder nog steeds helemaal happy met de bolide behalve het verbruik :) en het feit dat ondanks de winterbanden het nog steeds een Arrenslee op wielen is
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.