Jaguar S-Type 4.2 V8 S/C R (2005)

autoreview

Jaguar S-Type
Jaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-TypeJaguar S-Type - interieurJaguar S-Type - interieur

Signalement

UitvoeringS-Type 4.2 V8 S/C R
Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf52.500 km
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

S-Type 4.2 V8 S/C R

  • 65.000 km

Ben nu 6 maanden in bezit van deze auto, wat een verschil met mijn vorig S-type 2.5 Bj 2003.

De vorige auto was een fijne auto, heb er bijna 100.000 probleemloze km’s in 2 jaar mee gereden.
Totdat ik mijn huidige auto tegen kwam, waarbij ik in de eerste instantie zo iets had van veel te duur.
Maar goed na een proefrit helemaal om, het zal best duurder reiden maar is ook veel leuker.

Het vreemde is eigenlijk je gaat er rustiger door reiden, daar dat motor onder normale omstandigheden
niet boven de 2500RPM komt voelt het minder gejaagd als in de oude auto..... Terwijl je weldegelijk lekker
onderweg bent. Op de lange ritten door Duitsland rij je zeer relax 160 tot 180 met de auto, waarbij het
verbruik eigenlijk best binnen de perken blijft (was mijn grootste angst).

Ga je hier boven dan gaat het verbruik in het kwadraat omhoog, maar dan gebeurt er ook wat.
Verder remmen stoelen en wegligging lichtjaren beter als bij de vorige auto.

Grootste minpunt in NL de adaptieve cruisecontrol hier wordt je werkelijk knettergek van!
Wel in Nederland waar mensen niet in de spiegels kijken en de auto er gewoon voor kwakken, resultaat vol in
de remmen is verre van prettig. Terwijl in Duitsland een verademing is daar werkt het werkelijk subliem, met
andere woorden is een Nederlands probleem ;-)

Laatst in een Audi RS6 gereden, maar das een super auto boven de 200, de R type is bij lagere snelheid soepel
ga je harder wordt hij strakker in de veren in het sturen het CATS systeem ga je echt waarderen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.