Jaguar S-Type 4.2 V8 SC R (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S-Type 4.2 V8 SC R |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 116.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
Na van alles en nog wat gereden te hebben,kwam ik per toeval via een collega in handen van een Jaguar s type r.Ten opzichte van mijn vorige x type 3.0 viel me meteen op dat het een veel volwassener auto is.Net een 3 serie tenopzichte van een 5 serie....betere vering,stiller zoals ik ook had verwacht.Ik moest alleen de remschijven laten vervangen en die zijn helaas origineel te krijgen dus niet zo heel voordelig haha.Gelukkig kwam ik een aanbieding tegen via exco(jaguar spelcialist) en was ik €600 euro kwijt voor de voorschijven.De auto is altijd dealer onderhouden geweest dus het risico element viel enigszins mee.Het is een heerlijke auto die vooral opvalt dat ie weinig toeren maakt.voorbeeld....3000 toeren bij 180km/u.Het prestatiepotentieel is enorm ondanks dat ik wel wat gewend ben.Het gehuil van de kompressor is niet een heel mooi geluid,maar vind het niet storend.Het enige nadeel vind ik dat het afwerkingsniveau van het interieur op een lager peil staat dan de bmw's en mercedessen die ik heb gehad.er zit nog weleens een kraakje en een piepje in.het verschil met de xj is daarin naar mijn inziens aanwezig...die is degelijker.Het verbruik is te doen.dat wil zeggen...korte stukjes 1 op 6,maar een lange rit autobaan,makkelijk 1 op 10.value for money is uitstekend.. vergeleken met de duitsers.
Hij zit kwa rijeigenschappen tussen de m5(e39) en de e55(w211) in.Niet zo sportief als de bmw en niet zo waanzinnig snel als de amg.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.