Jaguar S-Type 2.7D iDition (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | S-Type 2.7D iDition |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na 3 jaar rond te hebben gereden met veel plezier
in de BMW 530D Touring ben ik overgestapt naar Jaguar.
Voor mijn werk maak ik veel autobaan kilometers dus was een diesel
essentieel.
Dus ben ik op een zaterdag morgen naar de Jaguar dealer gegaan.
Eigenlijk was ik geintereseerd in de XJ,
dus na een kop koffie heb ik een uurtje gestuurd in een XJ.
Een echte reiswagen maar echt niets voor mij,
het voelt gelijk alsof je 10 jaar ouder bent geworden.
Dus terug naar de Jaguar dealer, daar aangekomen uitgelegd dat de XJ niets is voor mij en verder gekeken. Totdat ik op een Jaguar S-type stuitte, gelijk kwam de vraag in me op of die nou ook zo oudbollig reed.
De week erop kon ik er een uurtje in sturen om het zelf te ondervinden.
Netjes na een week terug gekomen en wezen sturen in een s-type 2,7 diesel.
Het onderstel bied een perfecte compromisse tussen comfort en strak sturen.
Ook de diesel waar ik al onder de indruk van was in de XJ komt in de S veel beter uit. Echt een top diesel, dit word hem!
Nadat ik terug kwam van de proefrit gelijk de kleuren uitgezocht en het interieur.
Na ongeveer 2 maanden kon ik mijn
donkerblauwe met beige leer jaguar s-type 2.7D iDition ophalen.
Na ong. 1000 kilomter gereden op advies van de dealer heb ik de diesel laten chippen.
De diesel was natuurlijk al top maar deze extra PK’s zijn puur voor het koppel.
Nu ongeveer 250pk onder de motorkap! Genoeg om de concurrentie mee te killen.
De tussen acceleraties zijn sterk verbeterd en in elk toerental is hij supersnel. Omdat ik veel ’autobahn’ kilometers rijd ik vaak tussen de 160/180 en met 3000 toeren is dit heel comfortabel. En als op een goed moment de autobahn even vrij is kun je 250 km/h halen, soms echt leuk!
De versnellingsbak is gemaakt voor comfortabel rijden.
Dus als je goed gas geeft pakt hij niet altijd even snel op. Je doet de sportknop aan en dit verholpen, vooral makkelijk voor snelle inhaal acties.
Het verbruik van deze auto is ook zeer laag:
Tussen de 7,5 en 8,0 liter per 100 kilomter. Dit is gecombineerd verbruik inclusief hoge snelheden op de autobaan en stadsritjes.
Eigenlijk is er aan deze auto weinig op te merken. De kofferbak is wat klein, achterin de auto zitten is voor boven de 1,85 soms wat inschikken maar ik zit er meestal toch altijd alleen in.
De auto is van alle opties voorzien en geven geen problemen.
PROBLEMEN
Net deze week heb ik de 50.000 kilomter grens bereikt zonder problemen!
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties5
- Comfort5
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Klokje Rond: Jaguar S-type 3.0 V6 Sport (2005)

Test: Jaguar S-type 3.0 (2006)

Vergelijkende Test: Citroën C6 - Jaguar S-Type - Peugeot 607

Test: Jaguar S-type 2.7D Executive (2004)

Test: Audi A6 3.2 FSI quattro - Jaguar S-Type 3.0 - Lexus GS300
