Jaguar F-Pace 30d AWD S (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | F-Pace 30d AWD S |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 26.000 km |
KM-stand laatst | 117.000 km |
Een katje
- 27.000 km
En dan nu in een Jag.. is echt weer anders.
Ik heb gezocht naar een Face Pace 3.0D met een lage km stand, een panoramadak en adaptive cruise control.
Ik heb de auto in Duitsland bij een merkdealer met 24mnd aproved garantie gekocht en door Das import laten importeren. Das heeft dat prima geregeld. De F Pace werd netjes thuis bezord en de ingeruilde A6 direct meegenomen. Prima service!
Allereerst is de zit positie natuurlijk totaal anders dan van mijn vorige auto, de verlaagde A6 biturbo competition.
Veel meer overzicht in het verkeer, maar minder snelheids beleving.
De luxe van deze auto is super, vrij wel alles zit er op.
Heerlijke stoelen, waarvan zelfs de zijdelingste steun instelbaar is. Erg fijn!
De 300 PK en 700Nm koppel doen prima hun werk en biden ruim voldoende trek kracht.
Wat wel opvalt is dat de auto bij 120kmh een beetje een dreun geeft bij de voorwielen. Weet niet zeker of dit aan de Conti's ligt of dat er iets anders is, maar hij gaat over twee weken op nieuwe Vredestein winterbanden. Dus tegen die tijd maar eens kijken.
Nu snel maar eens een locale dealer opzoeken om te kijken waar de auto in onderhoud gaat.
In principe wordt dat Landrover Maastricht of Landrover Eindhoven.
Zodra ik meer gereden heb meld ik me weer.
3500 km verder
- 30.500 km
De F Pace staat inmiddels op Vredestein winterbanden. Ze zitten om de originele 20" velgen. In het het voorjaar ben ik van plan de auto op 22" te zetten. Ik vind de F Pace op 22" erg mooi!
Gelukkig is de irritante dreun bij 120kmh verdwenen met de nieuwe banden.
De auto rijdt heerlijk, maar verbruikt wel meer diesel als de Audi Biturbo.
Inmiddels zowel bij JLR Eindhoven als Maastricht geweest , maar wat een verschil! In Eindhoven werd ik nauwelijks gezien of aangesproken en werd er gezegd dat mijn internationale Jaguar Approved garantie wel eens heel lastig zou kunnen worden indien ik hem nodig zou hebben.
Terwijl JLR Maastricht mij van harte welkom heette, met goede koffie, geduldige uitleg over sommige functies vd auto, hielp met de koppeling van de Jaguar Connect app en mij vertelde dat de in Duitsland afgesloten Aproved garantie volledig overgenomen kon worden. Wat een verschil! JLR Maastricht geeft je het gevoel klant te zijn!
Inmiddels 46,000km
- 46.000 km
De F Pace bevalt erg goed. Hij heeft de 35000km beurt bij JLR Maastricht gehad. JLR Maastricht weet hoe ze hun klanten moeten behandelen, Ik ben erg tevreden over de service.
Er staat altijd een mooie vergelijkbare leen wagen klaar.
De auto is inmiddels voorzien van originele Jaguar spatlappen voor en achter.
De auto rijdt super! Door het land cruisen is zeer aangenaam en is altijd meer dan voldoende power.
DE wegligging is vergelijkbaar met die van de Macan (die ik eerder in bezit heb gehad).
Het verbrijk is bij normaal rijden ongeveer 1 op 12.
Het olie verbruik is minimaal.
Inmiddels heb ik gereviseerde originele set 22 inch Jaguar Helix voor de zomer banden op de kop getikt.
Ik vind het zelf super mooi, 22inch onder de F Pace. Het voelt misschien iets stugger, maar hij stuurt super strak.
Alweer 73,000km
- 73.000 km
Inmiddels alweer 50.000 km met de Jaguar gereden. De 22 inch wielen staan hem mooi en rijden perfect. De auto bevalt erg goed, en er zijn geen problemen geweest. Wel is de voorruit een keer vervangen ivm steenslag en ook deze nieuwe ruit heeft alweer een scheur. Ik ga er van uit dat dit gewoon pech is.
De stoelen zitten perfect , ook na lange ritten! Het verbruik is prima voor 3.0 6cylinder: 1:12 Bij gebruik in NL,. Maar onderweg naar de alpen met snelheden ver boven de 200kmh lust hij wel een slokje: 1:8.
De tweede beurt bij JLR Maastricht is ook netjes uitgevoerd, een prima service met duidelijke uitleg.
Ik denk dat ik deze auto een tijd blijf rijden, normaal wissel ik altijd weer zo bij de 100.000 km. Wel kijk ik stiekum een beetje naar een Maserati Levante, of als hett electrisch moet worden een Porsche Taycan Cross Turismo (maar die is financieel nog niet binnen bereik).
Probleempje
- 75.000 km
Aangezien het een moderne schonere diesel is moet er af en toe Ad Blue bijgevuld worden. Mijn boardcomputer gaf aan dat er vervuilde Ad Blue aangetroffen was, en dat starten na 650km niet meer mogelijk zou zijn. Snel een afspraak gemaakt bij JLR Maastricht , en zij beloofden hem uit te lezen. Netjes een vervangende auto (IPace) meegekregen waardoor ik gelijk weer eens het electrisch rijden kon proberen.
Het bleek en defecte sensor in het systeem te zijn, maar door dat deze sensor snel via een andere dealer geleverd kon worden had ik de auto na 2 dagen alweer terug (gewassen en uitgezogen) . Eea is netjes binnen de Approved garantie opgelost! Echt een fijn bedrijf JLR Maastricht, fijn om daar klant te zijn!
richting de 100K
- 90.000 km
De F Pace staat inmiddels weer op de winterwielen, en loopt richting de 100.000km.
De auto vertoont geen problemen en rijdt fantastisch. Inmiddels een aantal keer richting Munchen en Basel geweest. De Duitse autobahn blijft een genot. Metdeze auto is cruisen op 210 km/h geen enkel probleem, heerlijk!
Probleemloos
- 98.000 km
De Jag loopt langzaam naar de ton. De grote beurt staat al in de agenda en de dealer gaf aan dat de remleidingen volgens het service plan vervangen moeten worden.
De auto is vrijwel probleemloos en rijdt heerlijk.
De stoel en stuur verwarming foen deze winter heerlijk zijn werk, wat een luxe is dat toch! En laat ik ook voorruitverwarming niet vergeten, het krabben van de voorruit is niet nodig, super!
Afscheid van de Jag,
- 117.000 km
Het besluit is genomen de Jaguar gaat er uit. Hij bevalt goed, hij rijdt super , er zijn geen problemen, ik vind hem nog net zo mooi, of misschien wel mooier dan in het begin... kortom hij is top. Ik ga zijn klasse missen, zijn looks, het opendak, de heerlijke 6 cilinder (diesel)roffel, het prachtige lederen interieur, of te wel ik ga hem missen.
Waarom gaat hij er dan uit??
Ik rij erg veel en nu brengt hij nog wat op, als ik er nog een ton bij rij zakt de waarde extreem. En we moeten tenslotte allemaal een keer over naar electrisch. Bovendien is dit in de sector waarin ik werkzaam ben erg belangrijk. Alhoewel ik zelf nog nog niet overtuigt ben dat electrische auto's minder vervuilend zijn dan de diesels en benzinne auto's, is de publieke opinie en de overheid dat wel.
Dus.. ik ga electrisch rijden. Het wordt de auto die half Nederland in middels rijdt: Een Tesla model Y (Performance). Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat bevallen met de lange afstanden die ik rij.
Ik zal ook van de MY Performance een review schrijven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.