• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Jaguar F-Pace

Guest
[size=x-large]Jaguar has published the first truly revealing image of their first ever crossover, called F-Pace.[/size]

After a rather lengthy teasing campaign, the wait is almost over as Jaguar will take the wraps off the F-Pace in less than two weeks at the Frankfurt Motor Show. Seen here is the side profile of the "family sports car" which is basically a logical evolution of the C-X17 concept, so the sharp design should already be very familiar. The new model rides on the aluminum-intensive iQ[Al] platform and will benefit from a double wishbone front + integral link rear suspension while the interior cabin has been described as being "wide and spacious" with plenty of room for five people and their luggage.

Jaguar hasn't said anything about the engines, but we do know it will use JLR's Ingenium lineup of efficient four-cylinder gasoline and diesel units, along with a bigger supercharged V6 3.0-liter powering the F-Pace S available right away while later on during the car's life cycle there will be a supercharged V8 5.0-liter for the range-topping F-Pace SVR.

We heard some rumors about the possibility of a fully electric derivative with an estimated maximum range of 300 miles (483 km), but even if this is true, it will be a few years until the zero-emissions model will hit the market.

Built in Solihull, UK, the Jaguar F-Pace is scheduled to go on sale worldwide next year.

1811018221500361026.jpg

Filmpje:
https://m.youtube.com/watch?ebc=ANyPxKr_3kVTwE7W5x5ozbtRInI2P1e7pmdjOHfU3IoyWCU97OOjNeb1P2B20oQ66ZTtB5kjNNSgLtygomAHCfb5YKesTPlVpw&v=IqvbP-uxGIw

https://www.worldcarfans.com/115090498488/jaguar-f-pace-side-profile-officially-revealed-prior

Guest
Mooie auto, vrij gedrongen, stoer en beetje CX-5 achtig. Deze gaat mij minder vervelen dan de XE en XF. Dit kijkt trouwens wat fijner:

Jaguar-F-Pace-2.jpg

P Klieder

Gebruiker
Ik vind Jaguar op een of andere manier met elk model een soort schoothondje wat erg opzichtig achter BMW aanhijgt....

R W D

Gebruiker
P. Klieder zei:
Ik vind Jaguar op een of andere manier met elk model een soort schoothondje wat erg opzichtig achter BMW aanhijgt....

Nou, dan zijn er bij mij wel andere merken die dat gevoel meer oproepen.

Wouter82

Moderator

De configurator is ook al beschikbaar: https://rules.config.jaguar.com/jdx/nl_nl/f-pace_k17/?_ga=1.44826212.1753544340.1442260220

Wouter82

Moderator

63f624ba833b279be26ed69b9e56b969.jpg

h08yx4tbp09k.jpg

vlmyga9b7obj.jpg

6e1a643672a4d618e2cc208e70dae4b1.jpg

i54yxm1bpof6.jpg

qkhy7pnbikhf.jpg

0ity5arbam0b.jpg

r7my9irbcih4.jpg

ziuy1deb6w6r.jpg

mesycivbb4y0.jpg

mckya23b4ls6.jpg

6joyhr1bq2gy.jpg

y7gyiiybzvx6.jpg

l4cytb9bb9bb.jpg

veuy0vebr3fg.jpg

[size=x-large]Jaguar F-Pace is nu eindelijk los![/size]

Van eenvoudige diesel tot 380 pk Supercharged V6. Stiekem weten we allang welk lijnenspel de eerste SUV van Jaguar heeft gekregen, maar vandaag hebben we toch echt de definitieve versie te pakken! Aan de vooravond van de IAA is de F-Pace namelijk gepresenteerd! In 2013 konden we in vorm van de C-X17 voor het eerst aan een SUV van Jaguar ruiken. In de periode erna, doken geregeld minimaal gewijzigde versies van het studiemodel op op andere beurzen. De definitieve versie van de auto die F-Pace is gaan heten, hebben we vandaag te pakken!

Net als de nieuwe XF maakt ook de F-Pace gebruik van Jaguar's Lightweight Aluminium Architecture. De vormen van de eerdere studiemodellen zijn nagenoeg onaangetast gebleven. De F-Pace is een sportief ogende SUV geworden met stevige welvingen en een front dat we kennen van z'n sedanbroers. De achterzijde - met name de lichtunits - doen ons denken aan de bips van de F-Type.

Wie bij SUV's de bagageruimte tegen vindt vallen, moet even een blik werpen op het laadruim van de F-Pace. Daarin kan met 650 liter namelijk 40 liter meer spul meegezeuld worden dan in bijvoorbeeld een Skoda Octavia Combi. De F-Pace meet 4,73 meter in de lengte en de wielbasis bedraagt 2,87 meter. Midden op het dashboard vinden we InControl Touch Pro, een infotainmentsysteem dat z'n data weergeeft op een 10,2-inch metend aanraakscherm. De routekaart van bijvoorbeeld het navigatiesysteem kan eveneens op het 12,3 inch metende instrumentenpaneel worden getoond.

We hebben nog niet alle uitgebreide gegevens, maar Jaguar weet wel te melden dat de achterwielaangedreven 180 pk sterke diesel - we gaan uit van de 2.0d met 430 Nm - in combinatie met een handbak 1.665 kilo weegt. De 2.0d is overigens ook met vierwielaandrijving te krijgen. Z'n CO2-uitstoot bedraagt 129 g/km. Verder heeft Jaguar een 300 pk sterke vierwielaangedreven 3.0-liter diesel op de planning staan.

Ook komen we te weten dat de 380 pk sterke V6 Supercharged - een blok dat we o.a. kennen uit de F-Type - de F-Pace in 5,1 tellen naar de 96 km/h (60 mph) helpt. Z'n topsnelheid ligt begrensd op 250 km/h. Liever iets bescheidener door het verkeer? Kies dan voor een 240 pk sterke 2.0-liter benzineversie met achterwielaandrijving of een 340 pk sterke versie van de V6 benzinemotor met vierwielaandrijving.

Jaguar heeft duidelijk sportieve aspiraties met de F-Pace. Zo is optioneel Configurable Dynamics beschikbaar, een systeem waarmee zaken als de gasrespons en de stuurinrichting zijn af te stellen dat we kennen uit de F-Type. Veiligheidssystemen als Emergency Braking, Lane Departure Warning, Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition en Driver Condition Minotor zijn uiteraard van de partij.
https://www.autoweek.nl/nieuws/34253/jaguar-f-pace-is-eindelijk-los

Guest
Wat een schitterende auto! Werkelijk niets op aan te merken. De XF en vooral XE zullen snel gedateerd zijn maar dit is echt een tijdloze schoonheid

Guest
Pure
cgslide1_f-pace_k17_a-pure.jpg

Prestige
cgslide1_f-pace_k17_a-prestige.jpg

Portfolio
cgslide1_f-pace_k17_a-port.jpg

R-Sport
cgslide1_f-pace_k17_a-rsport.jpg

S
cgslide1_f-pace_k17_a-fs.jpg

De S is natuurlijk de lekkerste maar met een R-Sport zal ik ook al blij zijn ;)

Flipje1977

Gebruiker
Alle prijzen en specs van Jaguar F-Pace

65dfb2af940a9b2959ec2c241b945c1d.jpg

Vanafprijs op 52.850 euro

Aan de vooravond van de IAA konden we dan eindelijk kennismaken met de eerste SUV van Jaguar: de F-Pace. Vandaag weten we welke bedragen je voor welke versies moet neertellen.

De vanafprijs van de F-Pace is vastgesteld op 52.850 euro. Voor dat geld rijd je de 180 pk sterke 2.0-liter dieselversie met handgeschakelde zesbak en achterwielaandrijving in Pure-basisuitvoering. Z'n topsnelheid ligt op 209 km/h en in 8,9 tellen staat de 100 km/h op de klok. Het gemiddeld verbruik ligt op 4,9 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 129 g/km.

Dezelfde versie met vierwielaandrijving gaat mee vanaf 56.450 euro. Deze is met 8,5 tellen naar de 100 km/h iets rapper, al ligt z'n topsnelheid met 208 km/h net iets lager. Het gemiddeld verbruik ligt op 5,2 l/100 km, oftewel 134 g/km.

Wie de 2.0D met automaat wil, is aangewezen op vierwielaandrijving. Deze mag als Pure mee vanaf exact 60.000 euro. Deze lanceert in 8,7 tellen naar de 100 km/h en blijft tot 208 km/h versnellen. Z'n verbruik ligt op 5,3 l/100 km, wat overeenkomt met 139 g/km.

Een trede hoger op de dieselladder staat de 300 pk sterke 3.0D. Deze is alleen met vierwielaandrijving en een automatische transmissie te krijgen. Z'n vanafprijs is vastgesteld op 74.350 euro.

Uiteraard staan er ook benzineversies op de lijst. De 3.0 Supercharged V6 is in twee smaken te krijgen, maar beschikt altijd over vierwielaandrijving en een automaat. Wie aan 340 pk genoeg heeft, moet 85.050 euro meebrengen naar de Jaguar-dealer. In 5,5 tellen heeft-ie de 100 km/h op de klok staan en bij 250 km/h gooit hij de handdoek in de ring. Het verbruik bedraagt 8,9 l/100 km met de bijbehorende CO2-uitstoot is 209 g/km.

Bovenaan de ladder staat de 380 pk sterke versie van de 3.0-liter V6. Deze is alleen als S-versie (en tijdelijk als First Edition) te bestellen en verbruikt evenveel brandstof als z'n iets minder potente broer. Met een vanafprijs van 101.600 euro is het de eerste F-Pace die boven de ton uitkomt. Hieronder de volledige prijslijst:

Motor Aandrijving Transmissie Uitvoering Prijs (euro)

Diesel
2.0D (180 pk) Achter 6-handgeschakeld Pure 52.850
2.0D (180 pk) Achter 6-handgeschakeld Prestige 56.400
2.0D (180 pk) Achter 6-handgeschakeld R-Sport 59.100
2.0D (180 pk) Achter 6-handgeschakeld Portfolio 60.450

2.0D (180 pk) 4WD 6-handgeschakeld Pure 56.450
2.0D (180 pk) 4WD 6-handgeschakeld Prestige 60.050
2.0D (180 pk) 4WD 6-handgeschakeld R-Sport 62/700
2.0D (180 pk) 4WD 6-handgeschakeld Portfolio 64.100

2.0D (180 pk) 4WD 8-trapsautomaat Pure 60.000
2.0D (180 pk) 4WD 8-trapsautomaat Prestige 63.600
2.0D (180 pk) 4WD 8-trapsautomaat R-Sport 66.250
2.0D (180 pk) 4WD 8-trapsautomaat Portfolio 67.600

3.0D (300 pk) 4WD 8-trapsautomaat Pure 74.350
3.0D (300 pk) 4WD 8-trapsautomaat Prestige 77.900
3.0D (300 pk) 4WD 8-trapsautomaat R-Sport 80.600
3.0D (300 pk) 4WD 8-trapsautomaat Portfolio 81.950
3.0D (300 pk) 4WD 8-trapsautomaat S 87.850
3.0D (300 pk) 4WD 8-trapsautomaat First Edition 97.050

Benzine
3.0 SC (340 pk) 4WD 8-trapsautomaat Pure 85.050
3.0 SC (340 pk) 4WD 8-trapsautomaat Prestige 88.650
3.0 SC (340 pk) 4WD 8-trapsautomaat R-Sport 91.300
3.0 SC (340 pk) 4WD 8-trapsautomaat Portfolio 92.700
3.0 SC (380 pk) 4WD 8-trapsautomaat S 101.600
3.0 SC (380 pk) 4WD 8-trapsautomaat First Edition 110.850

Guest
Yup, beter alleen de 3.0's beschikbaar stellen ter introductie en pas later gaan stunten voor 52.000 met 2.0jes.

Guest
Mijn oordeel na hem live gezien te hebben?

Mooi als je van grote SUV's houdt, echt mooie vormgeving. Vind t zelf wel echt een maat te fors.

afentoe

Gebruiker
Volgens mij heb ik een kleine primeur te pakken over een paar dagen: eigen foto's!

Deze week zag ik ineens op mijn vakantiebestemming een blauwe F-Pace S staan, heb een paar foto's kunnen maken.
Ik ga in elk geval de foto's uploaden, weet niet zeker of ze allemaal goed zijn. Om je een beeld te schetsen: blauwe Jag op een witte Alp, in de zon, en uiteraard in een mooie (van binnen behoorlijk warme, laat ik je dat uit ervaring vertellen) plastic bal geparkeerd als bescherming tegen de sneeuw. Ben wel de bal nog in geweest, maar daar kon je geen fatsoenlijke foto's van de buitenkant maken.

Ik zal wanneer ik aan het eind van de week terug thuis ben de beste foto's hier posten.

Mijn eigen bescheiden mening heb ik wel al klaar: zowel van binnen als van buiten een van de mooiste SUV's van deze eeuw (zeker in de S-versie heel erg dik), interieurruimte achterin lijkt in het echt beter voor elkaar dan op de foto. Van de buitenkant duidelijk een Jaguar, en zeker gezien de potente motoren koester ik nog hoop dat hij dit ook op de weg zal kunnen waarmaken en dat dit een groot succes zal kunnen worden!

afentoe

Gebruiker
Ik werd er ineens door Der Magistrat op gewezen, ik was om eerlijk te zijn glad vergeten mijn foto's te uploaden. Feestdagen en zo... Sorry! Hierbij alsnog.

ix72w7.jpg

Zowat recht van voren. Ik vind het duidelijk een Jaguar, met flink wat trekjes van andere modellen.

261ewlz.jpg

De vorm is misschien even wennen, maar ik vind hem minder plomp overkomen dan concurrenten als GLE en XC90.

mvpzrd.jpg

Achterlichten herken ik van de F-type. Ook hier dus weer herkenbaar.

En toen kon ik een paar dagen later ineens de bubbel in...

t6bgvd.jpg

Modern uitziend dashboard, het scherm bewoog ook daadwerkelijk, zag er helder uit. Witte bekleding is een kwestie van smaak uiteraard.

sccfh5.jpg

Ik heb het wel eens ruimer gezien in deze klasse. Van de kofferbak geen foto, maar vanwege de schuine daklijn leek die kleiner dan bijvoorbeeld bij een GLE.

Caspian

Gebruiker
Dit is toch ook een maatje kleiner dan de GLE en de XC90? Ik dacht dat het een tegenhanger van de Q5 en XC60 moet zijn.

DeeTwee

Gebruiker
Die blauwe kleur...jummie! (y)

Maar zie ik nou op de foti dat Jaguar ook een soort van 'virtual cockpit' a la Audi aanbiedt? Grote jongens hoor. Sowieso vind ik het een prestatie om mij als SUV-hater een SUV voor te schotelen die ik zo waar mooi (-ig) vind. Dat lukt nog niet zoveel merken (Hyundai was waarschijnlijk de eerste).

EDIT: Qua positionering moet je 'm denk ik vergelijken met een GLC en een X3, al is 'ie wel groter en op papier ruimer dan die twee. GLE is aanzienlijk duurder en een stuk groter.

brg

Gebruiker
Bedankt voor de foto's...

Ik weet niet echt wat ik er moet van denken...
Ergens zie ik vage trekken van de Cayenne,
ik zie iets van de Evoque,
ook iets van de gewone Range,
veel Jaguartrekjes natuurlijk...

Wel lijkt de wagen enorm kleurafhankelijk...
De foto's in zilver en rood vind ik gewoon niks,
die blauwe lijkt dan weer een hebbeding.

Dus toch maar eens de wagen irl spotten om mijn mening te vormen.

afentoe

Gebruiker
Ik sluit me bij Der Magistrat aan. Op de eerste foto's wist ik niet wat ik van de auto moest vinden, maar nu dat ik 'm in het echt heb bekeken ben ik helemaal om. Ik moet eerlijk bekennen dat ik blauw sowieso de mooiste kleur vind voor veel auto's, neemt niet weg dat het ook deze enorm goed staat.

[D2] e.a. zei:
Lagere klasse dan XC90, GLE, etc.

Even opgezocht... Verschil in wielbasis tussen XC90 en F-Pace is zo'n 10 cm, daar zit de GLE nog tussen. Prijs weet ik zo gauw even niet, maar qua formaat lijkt het me vergelijkbaar.

DeeTwee

Gebruiker
@afentoe: Ik doe geen enkele uitspraak aangaande de klasse, ik doel slechts op segment. En dan zit de XC90, obv zowel afmetingen, gewicht als prijs, duidelijk boven de F-Pace. De wielbasis van de XC90 is wellicht niet zo heel veel groter, maar dat zegt lang niet alles. Hij is, afgaande op beeldmateriaal, aanzienlijk ruimer dan de F-Pace. In zijn geheel is de XC90 dan ook ruim 20 cm langer en een stuk hoger, biedt bovendien 7 zitplaatsen ipv 5, en is als D4 met FWD al ruim 10.000 euro duurder dan een AWD F-Pace diesel. Ergo, hoger segment. Of het ook een hogere klasse is, moet je zelf weten. Ik denk van niet.

afentoe

Gebruiker
Ah vandaar, dan heb ik je verkeerd begrepen. XC90 (zag ik toevallig een paar uur later op de parkeerplaats) is zeker een stuk plomper. Zonder referentiemateriaal durf ik van de grootte niets te zeggen, maar dat neem ik van je aan. Volgens mij zit bijvoorbeeld de GLE zowel qua afmetingen als qua merkbeleving dichter bij de F-Pace. Ik zou de F-Pace dus een directe (maar waarschijnlijk wat goedkopere) concurrent noemen van de GLE, in elk geval eerder dan van de XC90.

iDS

Gebruiker
[D2] zei:

Maar zie ik nou op de foti (gruwelijk!) foto's dat Jaguar ook een soort van 'virtual cockpit' a la Audi aanbiedt?

Nee hoor: Audi biedt een virtual cockpit à la Jaguar aan ;): de XJ rijdt hier m.i. toch al een pak langer mee rond dan de VAG-wagens.

DeeTwee

Gebruiker
iDS zei:
[D2] zei:

Maar zie ik nou op de foti (gruwelijk!) foto's [size=x-small] (voor schoolmeestergedrag taalpurisme is op dit forum elders al een afdeling, meen ik)[/size] dat Jaguar ook een soort van 'virtual cockpit' a la Audi aanbiedt?

Nee hoor: Audi biedt een virtual cockpit à la Jaguar aan ;): de XJ rijdt hier m.i. toch al een pak langer mee rond dan de VAG-wagens.

Oh ja? Kun je dan in de XJ ook variëren in de inrichting van die cockpit, kun je ook bijvoorbeeld google maps tussen de tellers projecteren? Een 'Virtual cockpit' is niet (per definitie) hetzefde als een TFT-dashboard...

brg

Gebruiker
Gisteren voor het eerste in het wild een F Pace gespot.
Kwam een grote zilverkleurige SUV aangestoven,
ik dacht even aan een Cayenne,
maar het bleek de Jag te zijn.
Imposante maar toch smaakvolle verschijning (zelfs in oubollig zilvergrijs) (y)

iDS

Gebruiker
[D2] zei:
Oh ja? Kun je dan in de XJ ook variëren in de inrichting van die cockpit, kun je ook bijvoorbeeld google maps tussen de tellers projecteren? Een 'Virtual cockpit' is niet (per definitie) hetzefde als een TFT-dashboard...

Ik wist niet dat je nog niet overtuigd was:
XJ_16MY_002_GEE_gallery_device_desktop_1366x769_tcm95-135934_desktop_1366x769.jpg

Jaguar-cockpit dus :)

BeWo

Gebruiker
In het wild! Dit was al de tweede die ik zag, de eerste was een zwarte. Eerlijk gezegd was ik niet enorm onder de indruk, het uitzonderlijke, het futuristische dat de Jag-sedans hebben, vind ik de F-Pace een beetje missen. Smaakvol, dat wel, maar hij springt er wat betreft uiterlijk niet echt uit.

VUs10vG.jpg

[size=x-small]Excuus voor de slechte kwaliteit van de foto.[/size]

Niseko

Gebruiker
Ik kom er quasi dagelijks tegen op de as Waasland - Antwerpen; je kan discuteren over merkwaarden en heritage, maar volgens mij lokken ze wel de nodige nieuwe klanten die eens iets anders willen dan een SUV Audi, BMW of Mercedes.

Slim gepositioneerd tussen de Q5/7 en X3/5 qua formaat, motoraanbod en prijsstelling. Las wel een test over de basis diesel die in een eerder trage 10+ seconden naar 100 km/h gaat. Misschien niet relevant bij het huidig verkeer, maar een 118d is sneller. Dat moet toch steken als je vlot het dubbele hebt betaald :p

iDS

Gebruiker
@Niseko: een 18d zie je ook nauwelijks rijden als je in een F-Pace zit. De vergelijking is op zijn minst erg merkwaardig gekozen (een Golf GTI kost ook een pak minder en is een pak sneller. Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor een Corsa GSi van wat jaren oud, maar daar kiest de bestuurder van de F-Pace helemaal niet voor).
Zo zijn er ook een pak wagens die sneller zijn dan een Phantom of Mulsanne en ook maar een fractie ervan kosten. Denk je dat de bestuurder ervan daarom zijn nagels zit op te vreten?

der Magistrat

Gebruiker
Niseko zei:
Ik kom er quasi dagelijks tegen op de as Waasland - Antwerpen; je kan discuteren over merkwaarden en heritage, maar volgens mij lokken ze wel de nodige nieuwe klanten die eens iets anders willen dan een SUV Audi, BMW of Mercedes.

Slim gepositioneerd tussen de Q5/7 en X3/5 qua formaat, motoraanbod en prijsstelling. Las wel een test over de basis diesel die in een eerder trage 10+ seconden naar 100 km/h gaat. Misschien niet relevant bij het huidig verkeer, maar een 118d is sneller. Dat moet toch steken als je vlot het dubbele hebt betaald :p

Op zich hield dat de kopers van de Discover 3 2.7D V6 (11.5s) ook niet tegen, maar ik snap je punt wel. Zeker omdat die LR 2400kg weegt, tegenover minder dan 1700 voor de F-Pace 2.0D.

Niseko

Gebruiker
ho ho, is geen kritiek tov de F-Pace hoor (herlees mijn post anders eens), maar van het soort auto's dat rondrijdt op 20"-21" wielen verwacht je toch dat ze op zijn minst wat vlot uit de startblokken kunnen komen?

Ik zou als eigenaar die - ook voor een instapmodel - net een smak geld heeft betaald niet blij zijn met een auto die niet eens mee kan met kleine basis diesels. Ook de hernemingen waar je in de praktijk meer aan hebt waren in de test maar povertjes.

en uiteraard zijn er krachtiger versies beschikbaar :)

Yellow Cab

Gebruiker
BeWo zei:
(...) Smaakvol, dat wel, maar hij springt er wat betreft uiterlijk niet echt uit.

Die mening deel ik. Zag er van de week eentje rijden, in een blauwpaarse tint. Fraai en indrukwekkend groot, maar - pardon my French - wel een beetje gewoontjes.

Volgens de Duiters een "matig hok" (vrije interpretatie van mede reagluurder-jargon) .
Matige afwerking (cheap-ass plastics, scherpe randen, losliggende kabels, deels onbedekte wielkasten, vreemde afrolgeluiden)

Kortom ik zou 'm kiezen! ;)

https://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/bmw-x3-jaguar-f-pace-mercedes-glc-vergleichstest-suv-11560982.html

Wir sind konsterniert! Die verwendeten Materialien haben wenig mit britischem Pomp zu tun. Man muss nicht lange suchen, um einfache Kunststoffe zu entdecken, sie sind einem sofort zur Hand. Wer sich vor diesem Eindruck schützen will, muss in teure Zusatzausstattung investieren.
Schon der vordergründige Qualitätseindruck befriedigt nicht. Wer nun hinter den Kulissen auf Entdeckungsreise geht, findet Abdeckungen mit scharfen Graten, unter dem Ladeboden frei liegende Kabel und nur teilweise verkleidete Radhäuser. Beim FahrenVideo: Tesla Model S fährt autonom auf schlechten Straßen melden sich sogar Klappergeräusche aus dem Bereich der Hutablage.

Majortom

Gebruiker
Auto Motor & Sport heb ik jaren gelezen toen ik zelf in Duitsland woonde, maar na verloop van tijd werd ik ontzettend moe van het "gelijkmatige naadjesfetishisme" en aanverwant geneuzel, om elke keer een Duitse auto te laten winnen....
Ze deden ook 100.000 km tests, waarin objectief gezien (in de meetbare criteria zoals aantallen storingen) in hun telling de Duitse auto's niet geweldig presteerden, maar de week erna riep gewoon weer een andere redacteur dat de "langlebigkeit" (lange termijn betrouwbaarheid) van een Mercedes (die in de jaren 2000-2008 nu niet echt een toonbeeld van betrouwbaarheid waren) toch echt beter waren dan van een Jaguar (die in diezelfde jaren altijd heel goed scoorden in het Amerikaanse JD Powers...
Ik weet dat veel mensen AM&S hoog hebben zitten, maar ik vraag me echt af waarom....misschien omdat mensen Duitsers betrouwbaarder vinden dan anderen?o_O

Overigens heb ik onlangs in Coventry Motor Museum het prototype van de F-Pace zien staan; prachtige kleur oker/oranje en opvallend hoe veel de daadwerkelijke auto op het prototype lijkt....
Dat museum is trouwens een echte aanrader....de hoeveelheid auto's (en motoren) en de kwaliteit die er staat is geweldig....

Wulp

Gebruiker
SVR - 550pk
2019-Jaguar-F-Pace-SVR-003.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-007.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-001.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-006.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-005.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-013.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-019.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-017.jpg

2019-Jaguar-F-Pace-SVR-020.jpg

Meer foto's en info: https://www.carscoops.com/2018/03/2019-jaguar-f-pace-svr-packs-thunderous-542hp-supercharged-v8/

Caspian

Gebruiker
Ik vind het bij Jaguar jammer dat de uitlaten net iets te veel naar het midden zitten. De achterkant wordt daar een beetje ielig van. Deze SVR heeft daar last van, maar ook de gewone F-Pace, de XE en de XF hebben dat, vind ik.

Bovenaan