Jaguar F-Pace 30d AWD R-Sport (2016)

autoreview

Jaguar F-Pace
Jaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-PaceJaguar F-Pace

Signalement

UitvoeringF-Pace 30d AWD R-Sport
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst1.880 km
Lezerswaardering: 42%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jaguar F-Pace bezint eer u begint

  • 1.880 km

Wat een schitterende uitziende SUV, de nieuwe Jaguar F-Pace! Na 13 jaar een trouwe BMW rijder te zijn geweest, heb ik besloten een splinternieuwe Jaguar F-Pace aan te schaffen. Verandering van spijs doet eten zegt men. Dan ook gelijk maar de meest complete uitvoering gekozen, namelijk de 300 PK diesel R-Sport versie van ruim € 120.000,- schoon aan de haak. Nadat ik de auto afgeleverd heb gekregen direct aan de gang gegaan om alle instellingen te individualiseren, maar daar stuitte ik op een probleem. De menuknop op het multifunctionele stuurwiel blijkt kapot te zijn. Zeer vervelend want nu is het niet mogelijk om bepaalde (belangrijke) instellingen in de auto te configureren. De eerst kilometers met de nieuwe F-Pace gereden en dat gaat verder zeer comfortabel en soepel. Nou ja, comfortabel is niet het juiste woord. Toegegeven, je zit als een vorst in de F-Pace, maar na 600 km te hebben gereden begint de F-Pace een zeer irritant bonkend geluid te produceren achterin. Nee, geen kraak maar luid gebonk dat ik hoor bij elke bocht die ik neem en ook bij elke hobbel meent mijn nieuwe F-Pace van zich te moeten laten horen. Google maar eens even geraadpleegd en het blijkt wereldwijd een bekend probleem te zijn van de F-Pace. Dan maar terug naar de dealer Knook in Breda om beide zaken na te laten kijken. Dat de menuknop niet werkt is heel vervelend en we gaan een nieuwe knop voor u bestellen; levertijd onbekend want de knop is niet leverbaar!! Uhhhhh, maar dit is een nieuwe F-Pace, kunt u niet gewoon een nieuw multifunctioneel stuurwiel installeren om het probleem te verhelpen? Nee mijnheer dat gaat niet uit kostenoverwegingen! Uhhhh, maar hoe zit het dan met mijn betaalde kosten/prijs voor de splinternieuwe F-Pace? En als het knopje niet leverbaar is, hoe wordt het probleem dan opgelost? En dan blijft het enigszins stil aan de andere kant van de lijn. Een menuknop niet leverbaar en een ander multifunctioneel stuurwiel daar kunnen we niet aan beginnen.... Tja, daar heeft men dus verder geen enkel begrip voor/geen boodschap aan en men vraagt mij uitsluitend begrip te hebben voor de situatie en kostenoverwegingen van Jaguar. Oef, daar sta je dan met 13 jaar onbesproken ervaring met je BMW's. En dan het gebonk achterin, is dat een bekend probleem? Nee mijnheer daar hebben we nog niet eerder van gehoord. Maar wanneer ik naar Google verwijs, heeft men ineens hetzelfde probleem gehad in hun demo F-Pace. Oplossing? Nieuwe schokbrekers met maar liefst een levertijd van 6 weken! Dan maar eens even contact opgenomen met Jaguar Belux, want telkens met een kluitje het riet in worden gestuurd en de vraag of ik begrip wil tonen voor Jaguar, dat is een monoloog die ik nu al vaak genoeg gehoord heb, te vaak. Maar ook bij Jaguar Belux krijg ik geen gehoor voor de problemen met de nieuwe F-Pace. Ja ja, een Jaguar F-Pace SUV met een prijskaartje van maar liefst € 120.000,- met dergelijke problemen, dat is een kwalijke zaak natuurlijk. Maar alle begin is moeilijk, dat begrijp ik. Het gaat er echter om hoe je de problemen adequaat oplost. De service van Jaguar, dat is dan ook het grootste probleem, waarbij je als klant simpelweg niet wordt gehoord. Nee, wat een feestje van een splinternieuwe auto had moeten zijn is uitgemond in een dramatisch verhaal van slechte en totaal ontoereikende service van Jaguar Belux en Jaguar dealer Knook te Breda. Nee Jaguar, zo los je problemen met een splinternieuwe F-Pace niet op, schaam je! U bent gewaarschuwd en bezint eer u begint aan de nieuwe Jaguar F-Pace. Mijn tip, ga voor Duitse degelijkheid, Porsche, BMW, Audi of Mercedes. Deze merken testen hun voitures wel goed en degelijk voordat ze de fabriek verlaten. Zij leveren in ieder geval een nieuwe auto niet af met dergelijke problemen. Voor mij was dit de eerste Jaguar, maar direct ook mijn laatste.....

4,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (23)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.