Hyundai Tucson 2.0i CVVT StyleVersion 2WD (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tucson 2.0i CVVT StyleVersion 2WD |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 11 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Mijn eerste indruk; een prima auto met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Voor andere merken betaal je heel wat meer voor het comfort en de uitrusting.
Bovenop de Styleversion heb ik het Premiumpakket laten installeren; two tone lederen bekleding met verwarmbare voorstoelen, parkeersensoren.
Ik heb geen vergelijkbaar dieselmodel aangeschaft omdat bij berekening van alle bijkomende kosten (hogere aanschafprijs, hogere verzekering, motorrijtuigenbelasting etc) je het verschil er pas na een paar jaar uithaalt, in vergelijking tot een benzinemodel (ook bij veel km per jaar).
Km stand: 2000
Positief
Wegligging
De ligging op de weg, zowel bij snelweg op- en afritten als op minirotondes is stabiel; geen overhellen naar een kant.
Luchtcirculatie
De interne luchtcirculatie met de automatische climate control werkt effectief, de airconditioning zorgt binnen een minuut voor een snelle temperatuursdaling bij buitentemperaturen van 25-30 graden Celsius. Het ventilatiesysteem maakt relatief weinig lawaai ook in de wat hogere standen. Ook het ontwasemen van de ruiten bij vochtig weer gaat zeer snel (winterse perioden moeten nog afgewacht worden).
Cruiscontrol
De cruisecontrol werkt soepel, met slechts 1 vinger kun je gedurende hele afstanden (op snel- en provincialewegen) de snelheid regelen en je voeten op de bodem laten rusten. Dit heeft ook invloed op je rijgedrag; een gelijkmatige regeling van de snelheid en dus het brandstofverbruik.
Brandstofverbruik
Momenteel is het gecombineerde (binnen- en buiten de bebouwde kom) brandstofverbruik 1:12,6. Hierbij moet wel gezegd worden dat 90% van de afstand op snel- en provinciale wegen afgelegd wordt. De aangehouden snelheden zijn dan respectievelijk 110 en 80 km/u. Boven de 110-120 km/u loopt het brandstof verbruik behoorlijk op.
Om een laag brandstofverbruik te bereiken zorg ik dat ik bij 60 km/u reeds in de vijfde versnelling rijdt en met de cruisecontrol het opvoeren van de snelheid verder overneem. Remmen doe ik op de motor (naar een lagere versnelling schakelen indien nodig). Bij minirotondes of stoplichten in de verte zet ik hem in de vrij, de relatief zware auto (1437 kg) blijft door zijn massa lang doorrollen.
Binnenruimte
De ruimte binnenin is royaal, de passagiers achterin kunnen hun benen goed kwijt.
Nadat de achterbank geheel neergeklapt is heb je een vlakke laadbodem waarop je veel kwijt kunt. Je hebt geen opstaande rand zoals bij veel modellen, wat handig is bij het inladen van zware zaken.
Negatief
De versnellingsbak schakelt wat hakig, vooral van 2e naar de 3e versnelling, echter alles went...
Jammer is dat de boordcomputer niet het momentane brandstofverbruik weergeeft, alleen het gemiddelde brandstofverbruik.
Verkocht
Op 17-6-2014 heb ik de Hyundai Tucson ingeruild en een Toyota Auris TS Hybrid Lease plus gekocht.
De Tucson heeft me perfect overal naar toe gebracht ...
PROBLEMEN
Nooit serieuze problemen ondervonden met dit model.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson
