Hyundai Tucson 2.0 CRDi StyleVersion 4WD (2005)

autoreview

Hyundai Tucson
Hyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson CrossHyundai Tucson CrossHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai Tucson - interieurHyundai TucsonHyundai TucsonHyundai Tucson

Signalement

UitvoeringTucson 2.0 CRDi StyleVersion 4WD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf73.928 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Nu al kan ik u melden, dat de overheersende gunstige rijeigenschappen niet overdreven zijn. Ik ben een echte dieselrijder (30 jaar) en mijn vorige auto heeft samen met mij de 420.000 km gehaald (bij 300.000km kreeg hij een fles champagne over de motorkap). Bij deze Tucson (occasion) bespeur ik geen trillingen bij welke snelheid dan ook en haal ik (trip) 1 op 12. Ik weet niet of deze auto een chiptuning heeft gehad, maar de vorige eigenaar heeft wel een aantal zaakjes aan de auto toegevoegd. Mijn vorige diesel-auto’s waren van het merk VW-Golf, Mitsubishi-Colt, Ford-Mondeo. Het geluidsniveau vind ik geweldig meevallen. Wel heb ik de nijging om te snel door te schakelen. De bedoeling is, om met deze auto regelmatig naar Portugal te rijden. De auto is gekocht bij Talsma in Leeuwarden. Zie mijn review over dit onderwerp elders.

1e aanvulling:
We hebben er nu 2500 Km mee gereden.
De volgende feiten kunnen we onderschrijven. Het schakelen gaat inderdaad wat te opvallend hakkelig, d.w.z., je voelt en je bent genoodzaakt, het schakelen te voorspelbaar uit te voeren. De auto rijdt erg ontspannend en plezierig. Het tanken is redelijk frustrerend, daar de schuimvorming en ontluchting toch wel een probleem is. Als je hem tot de dop toe vult, kun je, totdat de wijzer gaat zakken, 200 km rijden (diesel). Opvallend hierbij is, dat het verbruik van wat de tripmeter dan aangeeft niet erg betrouwbaar is ! De stoelen en banken zijn zeer mooi en nuttig neer te klappen en de auto kan zodoende veel grote en vooral lange pakketten (op een mooie laadvloer)vervoeren! De achterzijde vervuilt erg snel. Er valt hier en daar een rammeltje te horen die er in het begin niet was. Het rijden met een te lage snelheid in een hogere versnelling gaat eigenlijk te gemakkelijk. Ik heb het idee, dat de verhoudingen bij deze 5-bak niet echt goed gekozen zijn. Het rijden met 4wd op een verharde weg is ondoenlijk (kan dus niet). De auto gaat inderdaad verschrikkelijk trillen, maar dat is normaal en het is dan ook de bedoeling om bij 4 aangedreven wielen, op een gladde of zanderige ondergrond te rijden. Het verbruik is volgens de tripmeter 11,8-12,0
Maar al met al bevalt ons deze auto geweldig, vooral door zijn zeer plezierig rijgedrag !!

2e aanvulling (maart 2008)
De auto moest APK gekeurd worden en dit kon gelijk geregeld worden bij de 75000 km beurt. De brandstofpomp bleek door te zweten en was dus bezig, de pakking eruit te blazen. Kon onder garantie vernieuwd worden. Onbegrijpelijk is nu, dat dit onderdeel in het grote magazijn in Lummen (Belgie) niet op vooraad ligt !
Het onderdeel kwam in backorder te staan. De garage heeft elders een pomp kunnen regelen ! Na montage van deze pomp, lijkt hij beter te reageren op het gaspedaal.
Voor de rest een prima auto. Brandstof-verbruik 1:12. Geen trillingen.
APK-keuring plus 75000 km beurt kosten (incl. filters en roetmeting) 230 Euro.

PROBLEMEN

Tot nu toe vanaf 74000km geen problemen gehad.
Bij de 75000 km beurt is er een brandstofpomp vervangen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai Tucson

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.