Hyundai Trajet 2.0i CVVT DynamicVersion (2005)

autoreview

Hyundai Trajet
Hyundai TrajetHyundai TrajetHyundai TrajetHyundai TrajetHyundai Trajet - interieurHyundai Trajet - interieur

Signalement

UitvoeringTrajet 2.0i CVVT DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst91.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 91.000 km

Wat uiterlijk betreft niet moeders mooiste (subjectief), maar wel een grote en multifunctionele auto. Met ons gezin van in totaal 7 personen is een dergelijke MPV nauwelijks een luxe-artikel te noemen.
Het is onze tweede Trajet. Nadat we in het verleden een Renault Espace hebben gehad zijn we voor de Trajet gegaan, met name door de relatief lage aanschafprijs, het hoge uitrustingsniveau en de ruimte. In ons vergelijkend onderzoek kwam de Trajet naar voren als auto met de meeste bagageruimte, zelfs wanneer alle stoelen erin zitten (mits je een beetje appels met appels wilt vergelijken: de Grand Espace of de Grand Voyager hebben meer ruimte, maar zijn minimaal €10.000 duurder).
Een minpuntje is de hoge afschrijving: toen we in 2005 een auto mochten leasen hebben we opnieuw voor de Trajet gekozen. De prijs voor onze oude Trajet bleek als een pudding in elkaar te zijn gezakt. Zelfs gezien de relatief korte tijd dat we de auto hebben gehad opvallend veel. Het is een auto om te kopen en vooral niet te snel te verkopen.
Ander minpuntje: de motor moet aardig op toeren worden gehouden. Bij 4000 toeren is de trekkracht prima, daaronder heeft de auto wat moeite om de vaart erin te houden. Met weinig belading gaat het goed; als de auto vol zit (en zeker met ook nog een aanhanger) is het zaak tijdig terug te schakelen. Maar als je de toerenteller in de gaten houdt heb je weinig problemen en is het prima rijden.
Het brandstofverbruik is bij alleen stadritten 1:7-8; als er 75% snelweg gereden wordt ca. 1:11.
De Espace was sneller en wendbaarder; in de Trajet \"cruise\" je meer en heb je wat meer ruimte nodig om te draaien (lees parkeren). Maar het is een heerlijke toerauto, ideaal voor opgroeiende kinderen die elk een eigen stoel hebben en in de Motion uitvoering ook op de achterste rij een zelf te regelen ventilatie.
De stoelverstelling is beperkt: de zitting is wel in hoogte verstelbaar maar kantelt niet. Vooral bij langere ritten is het soms lastig de juiste \"zit\" te vinden.
Tot slot: de stoelen achterin hebben elk hun eigen plek. Ze zijn niet onderling uitwisselbaar. Bij het meenemen van grotere voorwerpen is dat wel eens lastig.

PROBLEMEN

  • 91.000 km

Eén opvallende: er was een lampje stuk op het kachelpaneel. Vreemd genoeg moest het hele paneel worden vervangen (voor één lampje nota bene). Kosten: ... €1295! Of dit uiteindelijk ook in rekening gebracht is of dat het onder garantie is vervangen weet ik niet (lease auto).
Verder helemaal niets aparts.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.