Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • Ioniq

Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

autoreview

8
Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)
Anoniem
  • Gebruikersreview
18 mei 2018 om 16:38
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIoniq Plug-in-Hybrid Premium
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst66.000 km
Lezerswaardering: 65%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

500 km

  • 500 km
  • 18 mei 2018

Het is een Belgische Executive. Ongeveer de premium van Nederland maar zonder schuifdak.

Eerste indruk: prima wagen. Ook zonder opladen zuinig (5l/100km). Spijtig van de kleinere koffer.

Later meer.

5000 km

  • 5.100 km
  • 10 juli 2018

2 maanden in bezit. Reis gedaan (over Zwitserse bergpassen) van zowat 3300 km naar het warme Italië.

Verbruik
Moeilijk te meten als je electriciteit + brandstof gebruikt. Laag !
Tijdens de reis 2800 km volledig zonder opladen gereden, meestal met airco op. Het gemiddeld verbruik was 3.8l/100km (gemeten aan de pomp) met minimum van 2.9 en maximum van 4.5. De terugreis vrij snel gereden en 4.2l/100km (zie foto).

Afdaling van 2300m naar 300m geeft 40 km gratis rijden !
Op volle batterij geraak ik zowat 50 km ver (vooral snelweg). Bij +- 60 per uur iets verder.

Pas na 5000 km ontdekt dat de knop EV/HEV dient om de batterij te sparen voor later. In HEV blijft de batterij ongeveer gelijk of wordt zelfs langzaam opgeladen.

De oplaadkabel voor publieke palen moet je extra betalen ! En het is geen snellader (2h30).

Sport Mode
Dan is het een automaat die schakelt op hoge toeren. Tenzij je zelf schakelt. Hij zal bij rustig rijden de batterij opladen en dit vrij agressief (om sportief gedrag van later te kunnen ondersteunen). Dit geeft wel extra lawaai daar de motor sneller draait. Je voelt echt dat de motor "aan de gas hangt". En de electromotor springt direct bij om extra vermogen te leveren.

Afwerking
Lichter dan bij mijn vorige (A3) maar niets mis mee. Het leder van het stuur heeft niet de uitstraling van audi.
Beige/grijs interieur geeft weerspiegeling in de voorruit. Even wennen.

Comfort
Meer lawaai dan bij een A3 behalve wanneer je electrisch rijdt. De vering is comfortabeler dan de A3 (met torsie-asophanging achter want 1.6 TDI). De zetels zijn perfect instelbaar en met 2 geheugens.
In sport-mode beduidend meer lawaai. Omdat ie de batterij oplaadt en dus extra vermogen vraagt.
In de bergen gaat ie moeiteloos door heel stijle haarspeldbochten.

Koffer
Maar net voldoende. 4 cabincases en wat kleine zakjes. En dan gaat het dekzeil al niet meer dicht.

Verwarming
Gebeurt met de motor. Dus spingt ie aan als het buiten kouder is dan binnen gevraagd wordt. Storend ! Dus OFF voor korte ritten. Dit had echt beter moeten zijn.

Gadgets
Lane Assist: helpt maar don't count on it.
Achteruitrijcamera: zeer nuttig. Ook in donkere garages.
Adaptive Cruise Control: leuk maar de bijeffecten verknoeien het plezier. Te traag/snel, te veel "rare" reacties.
Airco zetels: ok maar zelden echt nodig. En dan ook maar enkele minuten.
LED verlichting: lekker energie zuinig maar niet veel voordelen.

Multimedia:
DAB radio: in België betere kwaliteit maar in de Ardennen minder lang ontvangst dan de normale radio.
Infinity Audio: beter dan normaal maar Renault Bose en vooral Audi B&O zijn veel beter. Wel rustiger van klank.
SD audio: interface heeft veel mogelijkheden maar ook zijn gebreken in de navigatie in de bestanden.
Navigatie: de beste tot nu toe. Verkeersinformatie krijgt ie van de GSM. Als de link GSM - Ioniq niet werkt is het TMC. Moet je op letten (indicatie op het scherm).

15000 km

  • 15.000 km
  • 7 maart 2019

Onderhoud achter de rug.

Ondanks het vermelden in de garage niet opgelost:
- remmen maken plakkerig geluid net voor stilstand, aan zee zelfs luid
- stuur maakt bij koud weer wrijfgeluiden

Verdere bevindingen:
- op winterbanden en met verwarming op is het verbruik net boven de 5 l/100km
- sneu dat het opladen zo traag gaat (2h30). Gratis/publiek opladen is echt te traag
- de publieke laders zijn binnen de EU een zootje (100 kaarten nodig). Waarom maakt de EU hier geen oplossing voor ?

40.000 km

  • 40.000 km
  • 4 september 2020

Leder van rugleuning bestuurder vervangen onder garantie wegens verf afbladering.

Verder geen opmerkingen. Zuinig, snel, comfortabel. Beste auto in 20 jaar. Beste Koop was echter mijn Megane.

4 cabin cases gaan netjes op een rij als je de hoedenplank wegneemt. En er rest dan nog 1/3 van de koffer voor rugzakjes en wat rommel.

Verbruikstest over 42 km waarvan 25 op de snelweg de rest aan maximum 60 km/h. Puur elektrische en met airco.
- bij 110 : 65 km range
- bij 125 : 52 km range

60,000 km

  • 60.000 km
  • 15 oktober 2021

Intussen de kleine achterruit moeten vervangen. Vandalisme of spontaan gesprongen. Geen ster maar volledig gebarsten. Bij het openen van de koffer viel het glas dan in de koffer.

De navigatie updates zijn super. Flitspalen worden nu gemeld en je kan de hoogte zien. En de GPS snelheid kan getoond worden.

Ik merk op dat het verbruik op de snelweg de eerste 50 km een half litertje hoger is en dat het daarna daalt. Aan 120 echte km/h over een afstand van 130 km kom ik rond de 4.3 l/100 km uit. Op winterbanden een halve liter meer. Zonder opgeladen stroom te gebruiken.

Nog steeds tevreden met deze lease - cafetariawagen.

66,000 km

  • 66.000 km
  • 9 februari 2022

Terugtocht van Oostenrijk met 2 personen + ski bagage. Op winterbanden. Temperatuur net boven 0. Puur op benzine gereden. Cruise control 150 op de teller (mss 10% van de km echt kunnen aanhouden, meestal 140). Geen files. Gemiddeld verbruik 5.1 l/100 km.

En de volgende is besteld. Kia Xceed PHEV. Was goedkoper dan een Ioniq. Geen leder, wel pano dak.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai Ioniq? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Ioniq
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq

INFO
Hyundai
Hyundai
Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV i-Motion (5D/6A)
€ 444
 
Hyundai Ioniq in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai Ioniq € 17.700,- excl. BTW | Comfort EV

    Hyundai Ioniq € 17.700,- excl. BTW | Comfort EV

    • 2017
    • 68.605 km

    € 20.750

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Hybrid Comfort * TREKHAAK *

    Hyundai Ioniq 1.6 GDi Hybrid Comfort * TREKHAAK *

    • 2017
    • 82.420 km

    € 18.445

    Hyundai Ioniq Comfort EV (€2.000,- subsidie) 4% tot 1-10-2023 incl. BTW

    Hyundai Ioniq Comfort EV (€2.000,- subsidie) 4% tot 1-10-2023 incl. BTW

    • 2018
    • 86.027 km

    € 23.950

Meer Hyundai Ioniq occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai Ioniq | Nieuw: facelift 2019

    107
    • 18 oktober 2019

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Ioniq specificaties
  • Hyundai Ioniq occasions
  • Hyundai Ioniq video's
Advies en informatie
  • Hyundai Ioniq tests
  • Hyundai Ioniq gebruikersreviews
  • Hyundai Ioniq index
PREMIUM
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Er is geen auto op de markt met zo veel verschillende soorten aandrijflijnen als de Hyundai...

Lees meer
 

Hyundai Ioniq reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    6
    • 2 november 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018)

    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018)

    1
    • 19 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    8
    • 18 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2017)

    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2017)

    2
    • 10 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018)

    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018)

    14
    • 3 februari 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

    Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

    1
    • 23 november 2017
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Premium (2017)

    Hyundai Ioniq Hybrid Premium (2017)

    8
    • 4 november 2017
meer reviews
Hyundai Ioniq - Afscheid Duurtest

Hyundai Ioniq - Afscheid Duurtest

39

Na diverse elektrische duurtests heeft de Hyundai iOniq Electric ons overtuigd als fijne EV,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    2
    • 19 februari 2022
  • Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

    Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

    508
    • 13 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2020)

    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2020)

    5
    • 27 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2021)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2021)

    11
    • 28 december 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 1.6 GDI PHEV Premium Design Sky (2021)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDI PHEV Premium Design...

    2
    • 23 december 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV Comfort (2020)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV Comfort (2020)

    2
    • 22 december 2021
  • Hyundai Ioniq Electric - Occasion aankoopadvies

    Hyundai Ioniq Electric - Occasion aankoopadvies

    57
    • 8 december 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

    Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel...

    • 24 mei 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik op elektrische zevenzitters

    Hyundai Ioniq 7 en Kia EV9 - Vooruitblik...

    112
    • 22 mei 2022
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    Hyundai Kona Electric 64kWh Fashion (2022)

    7
    • 30 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden