Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016) #2

autoreview

Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

Signalement

UitvoeringIoniq Hybrid First Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst22.500 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

eerste ervaringen

  • 2.500 km

De Ioniq first edition is erg luxe en stil. De adaptive cruise control is makkelijk in te stellen en ook de afstand tot de voorganger is goed in te stellen. Met een paar koude dagen achter de rug heb ik ook de stuurverwarming gebruikt, deze werkt erg snel. De auto rijdt tot 120 km per uur elektrisch en dat heeft zeker invloed op het verbruik.

Voor het verbruik zal ik de verbruiksmonitor in gaan vullen. Wel kan ik hier al zeggen dat het gemiddelde verbruik wat de auto aangeeft goed overeenkomt met de werkelijkheid. Ook fijn is de actieradius van 900 tot 1000 km op een tank (45 liter)

Gister het een klein probleem gehad, de auto reageerde niet meer op de afstandsbediening. Dus afdek kapje van sleutelgat eraf gehaald en met de noodsleutel de deur geopend. De auto deed het wel en dus maar even naar de dealer. Hier werd ik gelijk geholpen en bleek er een zekering kapot te zijn. (onderweg al wel gemerkt dat ook de spiegels niet in te klappen waren en stuurverwarming en binnenverlichting het ook niet deden)

Al met al een hele fijne auto die ik zeker kan aanbevelen.

Update

  • 9.100 km

Nog steeds een hele fijne comfortabele stille auto. De kofferbak is ruim en makkelijk te laden. Nu het wat warmer wordt rijdt de auto meer elektrisch en dat is terug te zien in het gemiddelde gebruik.
Afgelopen periode is de rechter buitenspiegel onder garantie vervangen, dit omdat de spiegel bij het afsluiten van de auto niet meer in wilde klappen. Erger nog bij het afsluiten van de auto sprong er een zekering omdat de spiegel dienst weigerde en op deze zekering zit ook de centrale deurvergrendeling. Hierdoor konden we de auto niet meer ontgrendelen met de afstandsbediening en moest het kapje van de deurhendel eraf om de noodsleutel te kunnen gebruiken. Alles is keurig opgelost door de dealer dus verder geen probleem en alles functioneert sinds die tijd weer goed.

ruim een jaar met de Ioniq gereden

  • 22.500 km

Onze Ioniq bevalt nog steeds erg goed, geen problemen en nog steeds zeer zuinig. Ook een stoplicht sprintje is geen probleem, even de pook naar links en de auto gaat er zeer snel vandoor hetgeen veel mensen verbaasd.
De auto is lekker ruim, ook achterin zit je goed en in deze wat koudere periode is het lekker dat alle zitplaatsen verwarmd zijn en een verwarmd stuur is ook best aangenaam als het rond de 0 graden is.
De auto is ook wel degelijk afgewerkt, ik heb nog geen rammeltjes geconstateerd gelukkig.
Kortom ik kan deze auto nog steeds aan iedereen aanbevelen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.