Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

autoreview

Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

Signalement

UitvoeringIoniq Hybrid First Edition
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst8.000 km
Lezerswaardering: 57%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

verslag

  • 1.500 km

deze ioniq nieuw gekocht, wij waren de eerste privé rijders in het gooi. wat zit er veel snufjes op deze auto. en een gebruiksaanwijzing van 300+ pagina's. zal bij andere merken ook wel zo zijn. wat rijden betreft: goed. ff wennen aan de automaat en het formaat van de auto, en ook aan de camera voor achteruit rijden. werkt goed, maar ik vertrouw de spiegels nu eenmaal meer. mooie techniek, werkt tot op heden goed. vraag me alleen af hoe lang de elektrisch verstelbare spiegels en stoel blijven werken. maar je hebt 5 jaar algehele garantie, we zien het wel. wat geluid betreft: dat is echt wel stil. met 150 kan je elkaar prima verstaan. topsnelheid nog niet uitgeprobeerd. zal dat eerdaags eens doen in Duitsland. verbruik met inrijden en de winter zo rond de 1 op 18. dus geen 1 op 22.7. misschien komt dat nog. echter bij mijn prius kwam ik ook niet verder dan 1 op 19 en een beetje. en een aatal proefritjes gemaakt in de toyota auris in de zomer. gewoon rijden zoals ik dat altijd doe, 1 op 18.5. maar gezien het gewicht en de techniek is het nu al een mooi verbruik. ik begrijp niet dat er niet meer mensen hybride gaan rijden. misschien omdat europese merken er nog nauwelijks modellen van aanbieden, en dan is de prijs zo hoog dat privé er niet veel gekocht zal worden. de tsi-tjes en andere turbo motortjes rijden theroretisch ook zuinig met weinig uitstoot, echter als je wat meer gas geeft gaat het verbuik zeer snel omhoog. met een verbruik van 1 op 16 mag je dan al blij zijn, en dan heb ik het over polo modellen enzovoorts.
dus tot op heden tevreden, hoop dat als het warmer wordt verbuik lager wordt.

groet victor

zuiniger geworden

  • 8.000 km

de ioniq is zuiniger geworden. ik rijd meestal rond 110-115 km/u op de snelweg. en nee ik ben geen slak, maar op de a1 mag je bij mij niet sneller. verbruik blijft rond de 4.8 km/100. laatst uitgeprobeerd in duitsland, net over de 200km/u. moest remmen om de afslag te halen achter een vrachtwagen, moet je toch wel hard remmen van 200 naar 95 km/u. dealer zei dat 210km/u haalbaar moet zijn, lachen. terug naar nederland nog wat 180 km/u op de cruisecontrole gereden, in nederland rond 130-140 km/u met wind tegen en beetje file. toch nog 5.5 100/km. ik moet zeggen ik ben blij verrast en hoop dat hij nog zuiniger wordt. ik vind alles boven de 1 op 20 met zo een grote bak al prima. en heerlijk zo een automaat.
wordt vervolgd.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.