Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Ioniq Hybrid First Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2016 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand laatst | 8.000 km |
verslag
- 1.500 km
deze ioniq nieuw gekocht, wij waren de eerste privé rijders in het gooi. wat zit er veel snufjes op deze auto. en een gebruiksaanwijzing van 300+ pagina's. zal bij andere merken ook wel zo zijn. wat rijden betreft: goed. ff wennen aan de automaat en het formaat van de auto, en ook aan de camera voor achteruit rijden. werkt goed, maar ik vertrouw de spiegels nu eenmaal meer. mooie techniek, werkt tot op heden goed. vraag me alleen af hoe lang de elektrisch verstelbare spiegels en stoel blijven werken. maar je hebt 5 jaar algehele garantie, we zien het wel. wat geluid betreft: dat is echt wel stil. met 150 kan je elkaar prima verstaan. topsnelheid nog niet uitgeprobeerd. zal dat eerdaags eens doen in Duitsland. verbruik met inrijden en de winter zo rond de 1 op 18. dus geen 1 op 22.7. misschien komt dat nog. echter bij mijn prius kwam ik ook niet verder dan 1 op 19 en een beetje. en een aatal proefritjes gemaakt in de toyota auris in de zomer. gewoon rijden zoals ik dat altijd doe, 1 op 18.5. maar gezien het gewicht en de techniek is het nu al een mooi verbruik. ik begrijp niet dat er niet meer mensen hybride gaan rijden. misschien omdat europese merken er nog nauwelijks modellen van aanbieden, en dan is de prijs zo hoog dat privé er niet veel gekocht zal worden. de tsi-tjes en andere turbo motortjes rijden theroretisch ook zuinig met weinig uitstoot, echter als je wat meer gas geeft gaat het verbuik zeer snel omhoog. met een verbruik van 1 op 16 mag je dan al blij zijn, en dan heb ik het over polo modellen enzovoorts.
dus tot op heden tevreden, hoop dat als het warmer wordt verbuik lager wordt.
groet victor
zuiniger geworden
- 8.000 km
de ioniq is zuiniger geworden. ik rijd meestal rond 110-115 km/u op de snelweg. en nee ik ben geen slak, maar op de a1 mag je bij mij niet sneller. verbruik blijft rond de 4.8 km/100. laatst uitgeprobeerd in duitsland, net over de 200km/u. moest remmen om de afslag te halen achter een vrachtwagen, moet je toch wel hard remmen van 200 naar 95 km/u. dealer zei dat 210km/u haalbaar moet zijn, lachen. terug naar nederland nog wat 180 km/u op de cruisecontrole gereden, in nederland rond 130-140 km/u met wind tegen en beetje file. toch nog 5.5 100/km. ik moet zeggen ik ben blij verrast en hoop dat hij nog zuiniger wordt. ik vind alles boven de 1 op 20 met zo een grote bak al prima. en heerlijk zo een automaat.
wordt vervolgd.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Hyundai Ioniq Premium EV | Schuif-/kanteldak | Winter Pakket | ACC | Camera | Infinity Sound | Origineel NL |
- 2018
- 102.446 km

Hyundai Ioniq 1.6 GDi AUTOMAAT NAVI TEL LM CAMERA SK DAK
- 2016
- 166.624 km

Hyundai Ioniq 1.6 GDi PHEV Comfort Plug In Hybrid Automaat Navi Camera DAB Infinity Sound Keyless LED Apple Carplay
- 2019
- 149.901 km