Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • Ioniq

Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018) #2

autoreview

14
Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018) #2
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringIoniq Hybrid Comfort
Versnellingen6, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf5 km
KM-stand laatst42.500 km
Lezerswaardering: 81%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ioniq versus Prius III

  • 3.000 km
  • 3 februari 2018

Deze Hyundai Ioniq begin januari aangeschaft. Andere kanshebbers waren de Toyota CH-R hybrid dynamic, Toyota Auris TS hybrid dynamic, Skoda Octavia business automaat, Toyota Prius dynamic model 3 (occasion), Opel Astra station automaat en Citroen Cactus automaat (oud model). De Ioniq reed meteen vertrouwd bij de proefrit. Comfortabel en weinig rijgeluid. Zag er ook goed uit. De CH-R reed nog beter, maar de prijs was ook hoger en achterin was het erg donker. De Auris reed minder strak dan de CH-R en maakte ook meer geluid. Nog even bij Skoda langs geweest voor een scherpe offerte, maar die bleek niet scherp genoeg. Ook was de Skoda van binnen nogal functioneel en een beetje saai. De Citroen Cactus zag er aan de buitenkant wel leuk uit, maar binnenin veel hard plastic. Ook was de Cactus aan de kleine kant. De prijs was wel zeer goed. Betreffende de Opel bleef het ook bij een showroombezoek. Een beetje luxe bij Opel kost toch al aardig veel.

De Ioniq rijdt beter dan mijn vorige Prius III. Meer koersvast, ook bij storm. Iets meer bandengeluid dat wel. Het verbruik ligt nu in de winter op gemiddeld 1:24 en dat is toch wat beter dan de Prius. (Maar dan doe ik echt mijn best, niet sneller dan 100km/u en rustig optrekken). Binnenin de Ioniq is wel meer (zacht) plastic dan in de Prius waar een soort Alcantara bekleding was toegepast. Maar het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen. Het dashboard heeft een bedieningscombinatie tussen een touchscreen en analoge knoppen wat soms onlogisch overkomt. Het is vaak zoeken. Zo ben ik er nog niet achter hoe je de navigatie uit kunt zetten of aan kunt zetten zonder de radio aan of uit te zetten. Het verbruiksscherm met een histogram heeft wel erg kleine balkjes. Dat was in de Prius toch duidelijker.
Wat me opgevallen is bij inhalen in de eco stand, is dat deze erg traag reageert op gas geven. Dit is wel gevaarlijk als je even snel denkt in te halen. De stoelen geven wel een betere steun dan de Prius, maar ze zitten ook lager bij de instap. Verder rijdt de wagen comfortabel.

Na 10.000km

  • 10.500 km
  • 15 april 2018

Na 10.000km begint het rijden routine te worden.
De navigatie uit zetten is nu duidelijk, het is een menu (3 balkjes) in het navigatiescherm. Ook is de klok weer te geven als het display uit staat, zowel analoog als digitaal. Af en toe gebeurt het wel eens dat het geluidsniveau van de navigatie terugspringt naar een luide weergave. Oorzaak onduidelijk. Ook heb ik de 'adaptive' cruise control gebruikt en deze werkt naar behoren, als een auto voor je langzamer gaat, ga je ook (ongemerkt) langzamer of sneller tot de ingestelde snelheid. De vering van de auto geeft korte hobbels wat beter door dan mijn vorige Prius. Lange hobbels worden weer wel erg soepel genomen. Het verbruik ligt nu in de lente op 1:26,5 als je grotendeels op snelwegen rijdt, niet sneller dan 100 en in de bebouwde kom zoveel mogelijk elektrisch. Dit is beter dan het vorige model Prius, omdat het elektrische rijden ook op hogere snelheden boven de 50km werkt. Maar als je even iets teveel gas geeft springt de motor direct naar benzine. De parkeersensoren voor, werken alleen als je vertrekt in achteruit rijstand, kennelijk om je te waarschuwen voor zijdelings geparkeerde auto's. Bij inparkeren hoor je geen geluidssignaal. Al met al ben ik tevreden met de wagen, welke redelijk stil en comfortabel rijden mogelijk maakt.

Half jaar verder

  • 20.500 km
  • 20 augustus 2018

Kleine beurt gehad en de prijs viel mee. Ongeveer €200,-. Geen bijzonderheden maar ik had ook niet anders verwacht.
Deze zomer tijdens vakantie in Duitsland was het verbruik op de terugweg gemiddeld 1:30 gemeten bij het tankstation. Dus erg zuinig. Ik heb dan ook veel op de rechterbaan achter de vrachtwagens aangereden met een snelheid van ongeveer 90 km per uur. Soms was heuvel-op volledig elektrisch af te leggen. Tijdens afdalen werd de accu bijna volledig opgeladen.
Wat me opgevallen is tijdens starten is dat de auto soms na de startknop te hebben ingedrukt wel start, maar als je de dan in de achteruit gaat, de elektronica onmiddelijk weer stopt. Opnieuw starten is dan nodig. Betreffende de navigatie stuurt deze je soms via een omweg naar je doel als je in de stad bent of op het platteland. De navigatie kent de stand 'kort' of 'snel' maar geen alternatieve routes waaruit je zou kunnen kiezen. Soms is de ingesproken tekst gemixt met Engelse woorden of worden steden onjuist uitgesproken zoals Veenendaal. Dit wordt uitgesproken als V&D-aal?
Verder nog steeds tevreden over het comfort.

Jaar verder

  • 30.500 km
  • 27 juli 2019

Het verbruik is in de stad momenteel 1:26. Dit is dan in de zomer. 1000km op een tank is standaard, daar kan elektrisch rijden voorlopig niet aan tippen. Het afgelopen jaar geen bijzonderheden, wel een terugroepactie voor een mogelijke olielekkage tussen de hydraulische- en elektrische componenten in de motor. Probleem is nagekeken door de dealer en verder niets van gemerkt. De navigatiekaarten lopen soms wel erg achter voor de A1 en de A9. Dit wordt niet snel bijgewerkt omdat er nog geen update beschikbaar is. Verder probleemloos en comfortabel rijden en daar gaat het om. Al met al een goed product.

Automaat niet zijdezacht

  • 30.000 km
  • 8 december 2019

Sinds enige tijd schakelt de automaat af-en-toe niet meer zo soepel. Ook lijkt de motor soms geen vermogen te hebben bij lage toeren. Bij afremmen voor het stoplicht ontkoppelt de automaat weleens te laat. Dit alles leidt tot schokkerig rijgedrag. Dealer heeft bougies en luchtmassameter vervangen. Toen leek het even opgelost maar het gedrag komt weer terug, hoewel iets minder. Ik rijdt veel korte afstanden en het verbruik houd ik zo laag mogelijk. Bij koude motor is het minder merkbaar dan bij warm. Als de auto zo had gereden bij de proefrit had ik deze niet gekocht.

Zuinig

  • 35.000 km
  • 20 juli 2020

Afgelopen tijd stond de auto voornamelijk stil, maar sinds juli weer volop woon/werk verkeer in totaal 100km per dag. Voornamelijk snelwegkilometers. Het verbruik blijkt 1:28,5. Het rijgedrag is weer redelijk soepel, dus korte stukken waren voor de Ioniq niet favoriet. Na maanden stilstand startte de auto direct en zelfs de banden waren nog prima op spanning. Toch wel een kwaliteitsproduct. De volgende beurt komt eraan en zal ongeveer €400,- gaan kosten. Dat is veel geld na zo weinig kilometers en dat zal wel komen door de 5 jarige garantietermijn, welke je uiteindelijk toch zelf betaald.

Weer een jaar verder

  • 38.500 km
  • 11 juni 2021

De beurt was al heel lang uitgesteld, dus nu laten uitvoeren. Kleine beurt van ongeveer €250,-. Geen bijzonderheden bij de beurt. Het verbruik is nu in de lente 3,6l per 100km. Nauwelijks kilometers gemaakt door een jaar thuiswerken. Nog het idee gehad om onze 2 auto's in te ruilen tegen 1, maar de restwaarde van deze Ioniq is na 3 jaar wel erg laag; 40% afschrijving. Dus voorlopig doorrijden en dat is geen straf.

Met pensioen

  • 42.500 km
  • 27 april 2022

Na de vorige review bijna een jaar verder en slechts 4000km gereden. Omdat ik met pensioen ga zal dat wellicht ook niet veel sneller méér gaan worden. Afgelopen december een Apk laten uitvoeren en daaruit kwamen geen bijzonderheden. De 12V accu (in de koffer) had minder zin bij lange stilstand (tot 6 weken); de portieren wilden niet meer automatisch open. Met de sleutel openen kan wel, maar dat is wel lastig omdat het deurslot verborgen zit achter een zeer moeilijk te verwijderen plastic kapje. Tenslotte toch elektrisch gelukt en dan maar een eindje rijden om de accu weer op te laden. In nieuwere Ioniq modellen zit trouwens geen loodaccu meer maar een apart accugedeelte in de hybrideaccu. Deze kun je 're-activeren' met een knop op het dashboard. Ook zijn de kofferklep gasveren in de winter niet sterk genoeg meer, dus deze zullen al vrij snel vervangen moeten worden. Verbruik in de lente/zomer 3,6l/100km en in de winter 4,4l/100km. Wordt vervolgd.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Hyundai Ioniq? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Ioniq
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq

INFO
Hyundai
Hyundai
Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV i-Motion (5D/6A)
€ 444
 
Hyundai Ioniq in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Hyundai Ioniq 1.6GDi Hybride (€15.240,-Ex.Btw) Aut. Navi Camera Adap.Cruise Apple Android Projection Lane-dep. Keyless Dab Tel. Usb Pdc Ecc 15''LM HEV

    Hyundai Ioniq 1.6GDi Hybride (€15.240,-Ex.Btw) Aut. Navi Camera Adap.Cruise Apple Android Projection Lane-dep. Keyless Dab Tel. Usb Pdc Ecc 15''LM HEV

    • 2017
    • 83.404 km

    € 18.440

    Hyundai Ioniq Premium EV

    Hyundai Ioniq Premium EV

    • 2017
    • 60.209 km

    € 24.735

    Hyundai Ioniq 1.6i Hybride Automaat First Edition -Adaptieve Cruise Control-

    Hyundai Ioniq 1.6i Hybride Automaat First Edition -Adaptieve Cruise Control-

    • 2017
    • 36.985 km

    € 19.950

Meer Hyundai Ioniq occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Hyundai Ioniq | Nieuw: facelift 2019

    107
    • 18 oktober 2019

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Ioniq specificaties
  • Hyundai Ioniq occasions
  • Hyundai Ioniq video's
Advies en informatie
  • Hyundai Ioniq tests
  • Hyundai Ioniq gebruikersreviews
  • Hyundai Ioniq index
PREMIUM
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Er is geen auto op de markt met zo veel verschillende soorten aandrijflijnen als de Hyundai...

Lees meer
 

Hyundai Ioniq reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    6
    • 2 november 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018)

    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018)

    1
    • 19 juni 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid Premium (2018)

    9
    • 18 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2017)

    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2017)

    2
    • 10 mei 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018) #2

    Hyundai Ioniq Hybrid Comfort (2018) #2

    14
    • 3 februari 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

    Hyundai Ioniq Hybrid First Edition (2016)

    1
    • 23 november 2017
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Hybrid Premium (2017)

    Hyundai Ioniq Hybrid Premium (2017)

    8
    • 4 november 2017
meer reviews
Hyundai Ioniq - Afscheid Duurtest

Hyundai Ioniq - Afscheid Duurtest

39

Na diverse elektrische duurtests heeft de Hyundai iOniq Electric ons overtuigd als fijne EV,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq uit productie

    Hyundai Ioniq uit productie

    67
    • 3 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2019)

    2
    • 19 februari 2022
  • Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

    Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

    508
    • 13 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2020)

    Hyundai Ioniq Electric Comfort (2020)

    5
    • 27 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq Electric Premium (2021)

    Hyundai Ioniq Electric Premium (2021)

    14
    • 28 december 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 1.6 GDI PHEV Premium Design Sky (2021)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDI PHEV Premium Design...

    2
    • 23 december 2021
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV Comfort (2020)

    Hyundai Ioniq 1.6 GDI HEV Comfort (2020)

    2
    • 22 december 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

    Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki...

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Hyundai Ioniq 5 73kWh Lounge (2021)

    Hyundai Ioniq 5 73kWh Lounge (2021)

    3
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Stargazer: nieuwe excentrieke MPV

    Hyundai Stargazer: nieuwe excentrieke MPV

    4
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai schetst Ioniq 6

    Hyundai schetst Ioniq 6

    19
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai vernieuwt compacte cross-over

    Hyundai vernieuwt compacte cross-over

    6
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    ‘Hyundai, Kia en Genesis gaan meer modellen in Europa ontwikkelen’

    ‘Hyundai, Kia en Genesis gaan meer modellen...

    32
    • 6 juni 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq uit productie

    Hyundai Ioniq uit productie

    67
    • 3 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden